Isovanhempia ei ole kiinnostanut olla lastenlasten kanssa tekemisissä
Ja nyt tajuavat, että ne on parikymppisiä ja itsekin vanhenevat (yli 70vee) ja tunneside on luomatta näihin nuoriin.. minkäs teet. Ei sitä yhteydenpitoa ole voinut pakottaakaan. Se halu lähtee ihmisestä itsestä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole hyvä ja vanhemmilla on usein kauheasti vaatimuksia isovanhemmille.
Pitää osata tarkasti noudattaa heidän kasvatussuunnitelmaansa ruokavaliosta lähtien. Ole siinä sitten rento ja hyväntuulinen mummeli, kun koko ajan takoo takaraivossa, että pieleen menee tämäkin yritys. Etäisyys ja töissäkäynti rajoittavat myös yhteydenpitoa. Oman lapsenkaan kotiin ei voi tai halua aina tunkea. Jotkut ovat ratkaisseet pulman niin, että hankkivat kakkosasunnon lapsen läheltä. Tämä ei vaan ole kaikkien ulottuvilla oleva vaihtoehto.
Kiitän onneani, että oma miniä sulkee silmänsä mun ainoan lapsenlapsen lellimiseltä, pitää suhdetta tärkeämpänä. Ja toistaiseksi se on pelannut hyvin, tulee vielä 16 v. itse halaamaan aina nähdessämme ja höpöttää niitä näitä omia juttujaan.
Eli olen sitä mieltä, että vanhemmat itse pilaavat useimmiten sen suhteen, ei isovanhemmat, jotka kunnioittavat vanhempien sääntöjä.
Just näin. Pelko p:ssä koko ajan etenkin ensimmäisen kanssa kun kaiken piti mennä just eikä melkein. Klo 20 tarkistussoitto, mitäh, valvooko tatu vielä.
Toisen kanssa ei enää yhtä tiukkaa valvontaa ja a nelosia aikatauluja ja ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaahan itse parempia ihmisiä. Sitokaa ne lapset niin tiukasti itseenne etteivät uskalla itsenäistyä vaan jäävät naapuritaloon asumaan. Lapsineen.
Sitten päivät oleilette heidän kodissaan lapsenne puolison mielipiteitä huomioimatta ja olette rahapussi levällään antaen hyviä lahjoja ja vanhemmille hilloa puuron päälle.Itse en roiku lasteni perheissä, huono, huono mummo olen. Silti paljon olen lomilla lapsia pitänyt, kun teini- ikään tulevat ei mummon seura enää riitä.
Onko sinut raiskattu 50-luvulla?
Voitko oikein hyvin? Sääli jos on lapsia sulla
Tässä tapauksessa voi kertoa että kyse ei ole omista vanhemmistani vaan appiukosta ja hänen vaimostaan, joka on lasteni kolmas mummu.
Ehkä sillä on vaikutusta että eivät ole biologisia lapsenlapsia tälle mummulle mutta papalle ainoat.
Ap
Miksi syy on aina vanhemissa tai isovanhemissa. Tai vanhempien uusissa puolisoissa? Olisko sytä itseä valitajat katsoa peiliin ja kysyä itseltänne onko teissä itsessänne vikaa?Kuule ei koskaan savua ilman tulta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaahan itse parempia ihmisiä. Sitokaa ne lapset niin tiukasti itseenne etteivät uskalla itsenäistyä vaan jäävät naapuritaloon asumaan. Lapsineen.
Sitten päivät oleilette heidän kodissaan lapsenne puolison mielipiteitä huomioimatta ja olette rahapussi levällään antaen hyviä lahjoja ja vanhemmille hilloa puuron päälle.Itse en roiku lasteni perheissä, huono, huono mummo olen. Silti paljon olen lomilla lapsia pitänyt, kun teini- ikään tulevat ei mummon seura enää riitä.
Voin oikein hyvin. Ihan sillä vaan kysyin e ttä onko sinut raiskattu e ttei vain ole tullut jotakin vakavia traumoja jos lapsia pitää jotenkin henkisesti alistaa ja sitoa itseensä. Tämä on vapaa maa ja täällä on jokaisella yksilönvapaus, eikä ole mitään lakipykälää että sukulaisten kanssa on pakko olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa voi kertoa että kyse ei ole omista vanhemmistani vaan appiukosta ja hänen vaimostaan, joka on lasteni kolmas mummu.
Ehkä sillä on vaikutusta että eivät ole biologisia lapsenlapsia tälle mummulle mutta papalle ainoat.Ap
Kai sen nyt jokainen heti tajusi että anoppejahan kaikki valitukset koskee. Sehän riippuu noissa eroperheissä.miten se miehesikin on isänsä uuteen liittoon suhtautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin oikein hyvin. Ihan sillä vaan kysyin e ttä onko sinut raiskattu e ttei vain ole tullut jotakin vakavia traumoja jos lapsia pitää jotenkin henkisesti alistaa ja sitoa itseensä. Tämä on vapaa maa ja täällä on jokaisella yksilönvapaus, eikä ole mitään lakipykälää että sukulaisten kanssa on pakko olla tekemisissä.
Sinä et voi oikein hyvin tai luetun ymmärtäminen on vaikeaa. Eli et ymmärrä kuvaannollisia ilmaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et voi oikein hyvin tai luetun ymmärtäminen on vaikeaa. Eli et ymmärrä kuvaannollisia ilmaisuja.
"Sitokaa ne lapset niin tiukasti itseenne etteivät uskalla itsenäistyä vaan jäävät naapuritaloon asumaan. Lapsineen."
No hulluhan sinä olet se on ihan selvä.
Minun ainoa lapsen lapseni on 18 v ja on asunut yli 5 vuotta vanhempineen ulkomailla.
Kun asuivat Suomessa, vein hänet 2 kertaa viikossa harrastuksiin ja koko perheen tapasin joka viikonloppu jos mahdollista.
Nyt viestittelemme hänen kanssaan joka päivä ja juttelemme Face timessa kerran viikossa.
Viime vuonna kävi 3 kertaa Suomessa ja minä 2 kertaa heidän luonaan.
En pidä miniästäni, mutta olen onnistunut salaamaan sen melkein 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minun ainoa lapsen lapseni on 18 v ja on asunut yli 5 vuotta vanhempineen ulkomailla.
Kun asuivat Suomessa, vein hänet 2 kertaa viikossa harrastuksiin ja koko perheen tapasin joka viikonloppu jos mahdollista.
Nyt viestittelemme hänen kanssaan joka päivä ja juttelemme Face timessa kerran viikossa.
En pidä miniästäni, mutta olen onnistunut salaamaan sen melkein 20 vuotta.
Juuri näin. Sinulla on ollut halu ja keinot olla tekemisissä miniästä huolimatta. Olen onnellinen lapsenlapsesi puolesta :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä miniästäni, mutta olen onnistunut salaamaan sen melkein 20 vuotta.Juuri näin. Sinulla on ollut halu ja keinot olla tekemisissä miniästä huolimatta. Olen onnellinen lapsenlapsesi puolesta :)
Ap
No se miehesi isän vaimohan ei ole lapsesi mummo eli miksi hän sellaista leikkisi?
Miehesi ei ole pitänyt yhteyttä isäänsä eikä huolehtinut että se side lapsenlapsiin olisi syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä miniästäni, mutta olen onnistunut salaamaan sen melkein 20 vuotta.Juuri näin. Sinulla on ollut halu ja keinot olla tekemisissä miniästä huolimatta. Olen onnellinen lapsenlapsesi puolesta :)
Ap
No se miehesi isän vaimohan ei ole lapsesi mummo eli miksi hän sellaista leikkisi?
Miehesi ei ole pitänyt yhteyttä isäänsä eikä huolehtinut että se side lapsenlapsiin olisi syntynyt.
Mistähän sä tämän revit?? Mieheni ja isänsä ovat olleet tekemisissä viikottain puhelimitse mutta valitettavasti nuo lapset eivät vaan ole olleet tärkeitä heille.
Ap