Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ SYYS04YSTÄVIEN VIIKONLOPPU¤¤¤

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin 22-7. Käsittämätöntä, uskomatonta, sanoinkuvaamatonta. Viikon neljä herätystä yössä -tahti päättyy tällaiseen.

Minkä kokoinen Iika on, T@hti? Kaunokainen oli 6220g, pituutta en muista. Aivan kirppuluokkaa kun katsoin isosisarusten nlakortteja.

Nyt nauttimaan siitä, että on aivot.

Kukkuu

Vierailija
2/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt saatais vauvauutisia tai muuten vain piiiitkä pino. Peran lopusta läytyyki mun seliseli.

Täällä on ihan typerä keli. Eilen sateli vettä, joka vei melkein lumet mennessään. Tiet on kuitenki jäässä. Mun kotiin lähden kuitenki lasten kanssa käymään. Miehellä koulutuspäviä. Muuten ois hirvijahissa.

Maanantaina pidän L&B -lastenvaatekutsut. Ajattelin, että saan sillä tavoin väkeä käymään ja siivoilen ja leivon mitä kerkiän. Mutta meinaa kuitenki tulla stressiä ja nälkä kasvaa syödessä ja väsähtää, kun haluais, että ois niin siistiä. Tämän huoneen (" toimistohuone" ) sainkin varsin hyvään kuntoon. Lastenhuoneista ei oo niin väliä, kun lapsivieraita tulee ja lelut leviää silti, mutta pitäis niissäkin saada lattiat siivottua. Ja keittiötä sais vielä raivata. Ihan mukavasti on kuitenki porukkaa tulossa. Siivoukset käy onnkes jo jouluvalmisteluista. Muuten täytyy laitella joulua pikku hiljaa. Lahjat on melkein kaikki hankkinmatta, mutta listaa oon koittanu tehä. Se on jo eteenpäin. Saa nähdä, pääsenkö ite kauppaan ollenkaan, vaan tekeekö mies 1-2 urakkareissua, jolloin hommaa lahjat.

Hyvää viikonloppua kaikille!

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvistä yöunista!

Iika on pikkuinen poika. 4kk neuvolassa 6485g, 61,5cm ja pää 41.8. Selvästi pienempi kuin toiset aikanaan. Tosin oli vieras terkka, jolla oli vähän omituiset tavat. Hän myös ehdotteli maissivelliä, muttei mulla oo aikomustakaan sitä antaa. Iika on kuitenki " silmälle ihan hyvä näköinen" ja kasvanu koko ajan. Touhukas, ihana hymypoika. Kääntymistä selältä mahalle koavasti treenaa, muttei oo vielä onnistutu. Mutta " juttelee" kovasti ja seurailee muitten puuhia.

Rupesin jo pitämään ruoka-ym päiväkirjaa, mutta se tyssäs. Täytyy koittaa ens viikolla uudestaan. Iho on välillä varsin hyvä, mutta sitte taas punoituksia on.

T@hti

Vierailija
4/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle syötölle asti Iika nukkuu pinniksessä, sitten mun vieressä. Syö yöllä muutaman kerran. Usein Pekkakin nukkuu miedän välissä, tosin viime yön omassa sängyssään. Saan yleensä ite otettua n. 20 min päikkärit jossain välissä.

T@hti

Vierailija
5/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muuta ehdi, pitäs suoriutua ruokaostoksille ym!

Vierailija
6/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHania vauvajuttuja täällä aamusta,ihan kun sillon 2vuotta sitten meidän pinot :-)

Mies ei ole kunnossa,joten ei Ikeaa :-( En kai mäkää ole sen paremmassa mut oisin lähössä-ei tuota autoa kovin usein saada!No lähen yksin johonki,miehen tarvin Ikeaa ja poikaki oottaa leikkipaikaa..

Ei´tuo ilma paljon mieltä piristä :-(

jatu

Vierailija
7/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen muista paljookaan, vaikka olen pinoja lukenut.

Kukkuulle onnea hienosta yöstä! Kyllä uni on sentään ihmeellinen asia :)

Enkeli, asioilla on taipumus järjestyä ;) Minä ainakin uskon siihen. Aina.

Jokohan kohta saataisi vauvauutisia?

Ei irtoa juttua, ei. Toivotan kaikille mukavaa päivää, juuri sellaista kuin toivotte!

Vierailija
8/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut taas pinoutua, myös lukemassa olen muiden tapaan käynyt. Nyt kun oksennustaudista on selvitty, niin itsellä on ihan älytön yskä, pää täynnä räkää. Kunnon flunssa. Se yhdistettynä erittäin katkonaisin öihin (jotka eivät myöskään ole mikään uutinen tai ilmoittamisen arvoinen asia), niin soppa on varmis. Tuloksena ennestään väsyneestä äidistä on tullut puolikuollut zombie...

Enkeli ja Reeli voisivat tosiaan olla yhtä aikaa hakemassa pienokaisia. Huisin jännää. Eikä Tomeralla tai Äitikuullakaan enää pitkä aika ole.

T@hti, minun korvaan Iika ei kuulosta ollenkaan pieneltä. Meillä on T ja Neiti olleet ihan samaa kokoluokkaa. Eipä sen puoleen, T oli 2vuotisneuvolassa 11kg. Ei siis iso vieläkään.

Eilisessä pinossa oli ihana herkkukakun ohje. Slurps! Laihduttajan korviin kaikki kuulostaa niin herkulta...

Neiti on oppinut uuden jutun. Seisoo ilman tukea! Askeleita ei ihan vielä ota, kovasti häntä naurattaa tämä uusi taito ja kun askeleita yrittää ottaa, menee se kirjaimellisesti ihan nauruksi vain. Aika menee kyllä nopeaa, tuntuu, että vastahan minäkin odotin Neitiä viimeisillään ja tuskailin, kun yliajalle meni ;)

Kukkuulle onnea hyvin nukutusta yöstä. (***tunnustaa salaa olevansa toooooosi kade****)

Nyt heräsi T " pitkiltä" päikkäreiltä (=30 minuuttia). Missä äidin oma aika taas on? Ilmeisesti viettämässä viikonloppuvapaata. Huhujen ja päivän lehden mukaan tänään on siis lauantai. Miksikähän se ei taas poikkea esimerkiksi viime keskiviikosta? Pyykkikone huutaa, astianpesukone odottaa tyhjentäjää, lelut ovat lattialla sikin sokin, ruokaakin pitäisi laittaa, mies ei ole taaskaan kotona (jäähalli on ilmeisesti paljon mukavampi paikka kuin koti)...

Mutta kaikille muille mukavaa wiikkistä!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
9/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkään lauantai ei eroa juurikaan muista päivistä, mies tekee vielä vessan laatoitusta ja mä olen käytännössä jälleen yh- äitinä, teen kaiken muun kuten koko viikon jo. Miehellä mennyt viikko päivät myöhään töissä ja illat vielä remppaa päälle. Ero vaikka eiliseen on että näen mieheni lasioven läpi eteisessä hääräävän... (väliovi pidettävä kiinni kun tuo pikkuapulainen on muuten kanssa koko ajan laatoittamassa).

Kukkuulle onnittelut yöstä! Kyllä uni on vaan tärkeää, muutkin asiat tuntuu sujuvan kun on saanut vana nukkua. Mä nukuin aamuyöstä hyvin, mutta alkuillan olin kyllä ihan potkusäkkinä tuolle maha-asukkaalle. Vaikka tulin sänkyyn jo 11 jälkeen, pääsin kunnon uneen vasta parin tunnin potkusession jälkeen. Sit kolmelta taas pissalle ja takas nukkumaan.

Taaperolla oli viime yönä ihan omat nukkumisasennot. Kuulin kun se nousi sängystä omassa huoneessaan noin puol 1, jalat tömähti lattiaan. Odotin hiljaa omassa sängyssäni että kömpisi meidän viereen mutta kun sitä ei kuulunut en mennyt katsomaan vaan ajattelin että no se varmaan meni uudestaan nukkumaan... Kun yhden aikaan kävin vessassa kurkkasin pojan huoneeseen samalla.... Kaveri NUKKUI SIKEÄSTI niin, että seisoi sängyn vieressä, jalat oli lattialla, mutta pää sängyllä. Ihan sikeässä unessa. Olisi pitänyt tajuta ottaa valokuva, asento oli niin hassun näköinen, en ole ikinä ennen nähnyt että joku nukkuu seisovilteen, pää kuitenkin pehmeällä alustalla.... ;)

Jaahas, nyt syömään. Mukavaa viikistä kaikille!

Voikaa hyvin!!

äitikuu

Vierailija
10/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh. Yh- päivä. Mies metsässä yötä. Minä aivan järkyttävässä kanuunassa kotona. Kisakunto on laskenut kuin lehmänhäntä. Eilen nautin kollegojeni hyvästä seurasta Mollyssä valmistujaisten merkeissä. Oli niiiiiin kivaa. Oli niiiiiin tarpeen.

Kukkuu: Onnea yöstä. Toivokaamme samantyyppisiä jatko-osia!

Ei siis vielä kenelläkään vauvauutisia, vai?

Terveyskysymys:

Kepsu on ollut kuumeessa pitkään. Nyt kuume on taittunut jo torstaina, mutta pissa haisee vahvalle ja pahalle, erityisesti yön jälkeen ja aamusta. KUnto on ihan ok. Voiko olla tulehdus? Entäs kun illalla pissa on ihan normaalinhajuista? Entäs vaikuttaako maito jotenkin. Meillä ei ole suostuttu juomaan lähes lainkaan maitoa. Erityisesti illalla on ollut tapa juoda sitä aiemmin, mutta nyt sylkee kaiken ulos... Täytyy kait varata maanantaiksi lääkäri.

nyt tää huonohappi lähtee koomaamaan,

hk

Vierailija
11/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lupaili taas viime yönä vähän lähtöä..

Supisteli yhdestätoista seitsemään jo joillain väleillä suht tuntuvasti, mut en jaksanut nousta laskemaan välejä. Ajattelin et en varmaan pysty vaan makaamaan jos lähtö alkaa olla lähellä. Torkahtelin aina välillä, mut vähän väliähän tuota kelloa kuitenkin katseli. Käytiin Sellossa aamulla(en oo ikinä käyny kun on vähän eri suunnalla kuin me) ja heti jos poikaa nostaa tai vääntäytyy ihmeasentoon niin supistus on valmis eikä enää ihan " tunnottomia" . Ja näköjään jostain syystä noi supparit tulee yötä vasten, päivällä ollu vaan muutama tuntuva supistus.

Flunssa jatkuu, mut vähän helpompi hengittää. niistäessä tulee verta kun tietty niin kuivat limakalvot.

Täs nyt oli vaan tällaista omaa vuodatusta, mut ollaan anopilla rupeamassa syömään niin en viitsi kauaa täällä koneella istua. Kiva kyllä kun ei itse tarttee laittaa ruokaa ja illaksi ostan jotain pientä " valmista" lähikaupasta.

Toivossa elellen

Reeli, Lenni ja masukas 41 tasan

Se on sit Enkelillä laskettupäivä :)

Vierailija
12/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä piileskelee Tepsu?

Vierailija
13/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan nollassa on mittari ja suojakeli. Lumi on kovin märkää, mutta onneksi vielä maassa. Pakkasia kaivataan nopeasti.

Esikoinen on ollut hiukan kipeänä ja Antsakin yskinyt siihen malliin, että kohta on flunssa pienimmälläkin.

Nyt on Antsa nukkumassa. Herättyään lähdemme käymään vähän kylillä (saatamme lasten kanssa käydä hampurilaisellakin..). Mies on töissä koko päivän.

Eipä tässä sen kummempia..

Reelille ja Enkelille taasen supistuksia toivon ja tsemppiä synnytykseen!

SM♥

Vierailija
14/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida vaavi syntyä laskettuna päivänä.. Selkää on jomotellut ja joitain supistuksia, ei sen kummempaa! Taitaa Reeli lähteä ensin! :)

Nea ollut tolkuttoman ikävällä tuulella. Läpsii kaiken aikaa ja ei usko mitään. Oli " hauskaa" eilen Ikeassa.. Kurjinta tässä se, että tämä alkoi nyt ennen vauvan syntymää.. Vähään aikaan ei läpsimistä ollut ilmassa. Nukkumaan menot taas rasittavia, kysyy 100krt kaikista äänistä, et mikä toi oli..ja se kestää!

Äitikuu, voi hassua nukkumisasentoa! :) Kunpa pian ehtisitte miehen kanssa jo viettää aikaa! Jaksamisia!

Jatu, paranemisia! Voi että kun ois tienny, mä oisin mielellää lähtenyt sun kanssa!!

Mimmulle halauksia ja jaksamisia! Voi kun edes taudit ymmärtäisi pysyä kaukana!

Kukkuu, ihanaa että sait nukuttua! Siitä itse vaan haaveilen..

Äiti teki täällä ruokaa ja uunista leijailee orharieskan tuoksu. Kohta päästään maistamaan lämmintä leipää, nam! Tosin maha on täynnä glögiä ja suklaajäätelöä. Myös piparitaikina on maistunut..huoh! Ja Kerpun kakku kuulosti ihanalta! Joskus pitää testata. Ystäväni teki vastaavaa Geisha-kakkua..oli niiiiiin hyvää!

Jos oon huomenna vielä yhtenä kappaleena, voisin lähteä keskustaan. Lähtiskö joku seuraks? :-)

Mukavaa lauantaita kaikille! Nyt pitää alkaa Nekkua herättelemään päikkäreiltä.

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv40

Vierailija
15/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä meili aamusta alkaen. Lapsetkin nukkuin 8 asti, ehdin jo itse herätä. On levännyt olo. Ihanaa kun ei tarvinnut höytkyillä mihinkään. Lapset katsoivat ohjelma (Valmakin, kipii) ja me vanhemmat saimme juoda kahvia ja lehteä ;) rauhassa. Sitten vielä spinnigiin ja pikanen kauppakierros. Kiva kun sataa, ettei tartte mennä poistoon ;).

Olen innostunut jätteiden kierrätyksestä (ehkä kierrätysvastaavamme Lempo nyt ilmestyy paikalle)!. Olen ollut tositositosi laiska, mutta koska taloyhtiömme roskalaatikot tursuavat viikottain yliäyräiden ja se lisää rottapopulaatiota, päätin ryhdistäytyä. Lajittelen siis biojätteen, pahvit, lasit ja tietty paperit. Ja uskomattoman vähän tulee sitä sekajätettä. Olen hyvin ylpeä itsestäni :). Vaiva on vähäistä, ainoastaan lasi pitää kuskata kauemmaksi, muut löytyvät samasta paikasta kuin sekajätelaatikotkin. Olenko minä ainoa myöhäisherännyt, oletteko te kaikki muut olleet pitkään ekologisia? Vai löytyykö joukostamme vielä täystuhoja?

Illalla tapaan opiskelukavereita ja mennäään syömään. Ihanaa. Ei olla nähty pitkään aikaan ja aikoinaan olimme hyvin tiiviisti yhdessä.

Jo soisin Reelille synnytyksen ja tietysti Enkelillekin, muttei ole oikein etuilla ;).

Hipsulle vielä, pissa voi olla voimmakkaan hajuista aamulla, monesta syystä. Jos nesteiden juominen on vähäistä, usein virtsa konsertroituu eli väkevöityy jonkin verran. Se korjaantuu kun juo enemmän. Sanoit, ettei iltamaito maistu, ehkä syy liian vähäisestä nesteen saannista. Suostuisiko juomaan jotain muuta?

Hyvää (sateista) lauantaita!

Pile

Vierailija
16/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä varmaan se tulehdushomma tarkistaa. Mietin, et voisko olla niin, et jos on tulehdusta, niin kun pissa on yöllä pidempään rakossa, siinä voisi olla aamulla enempi bakteereita ja näin ollen myös haista?! Mutta toivon pikaista paranemista!!

Vierailija
17/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetää Hoplopii..Käväsin ite jyskis ja Lidlis..voi kun tuo parkkeeraaminen on vaikeeta.Pitäs ajaa jatkuvasti et ei olis niin hankalaa!

Enkeli:meinasin sua kysellä mut aattelin et ootte jo kaupoilla.Huomen voisin lähtee keskustaa jos mies ei jaksa Ikeaa,selvii kyl vast sitte joskus...kun se eka herää ja miettii oloaan!

Menoks!

jatu

Vierailija
18/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotellen ja venytellen paikalle. Heräsin juuri ihanilta päiväunilta. Tyttö vähemmän ihanalla tuulella alakerrassa isänsä kanssa. KOKO PÄIVÄ ollut taas kiukkua, ininää, itkua ja huutoa. Kauppareissu from hell. Ja nyt en varmasti täältä liiku alakertaan, saa mies rauhoittaa tyttöä mutta mitä tekee.. Töitä taas. V****aa niin syvältä nää meidän nykyiset viikonloput. Tuntuu että mitään muuta ei taas mies tee kuin noita töitä. Tää ei ole oikein.

Pilen lajittelukysymykseen: Me lajittelemme kyllä samoin kuin mitä kirjoitit. Me vaan joudutaan kuskaamaan pahvit ja lasit kauemmas kun taloyhtiöllä ei ole kuin bioastia ja tietenkin paperiroskis (sekäjätteen lisäksi). Myös paristot, ja metallitölkit yritän varastoida johonkin nurkkaan odottamaan kuljetusta kierrätyspisteisiin. Sellon kauppakeskuksen yhteydessä on hyvä " kierrätyshuone" , sieltä löytyvät omat pömpelit jos jonkinlaiselle " ongelmajätteelle" .

Reelille ja Enkelille edelleen supistussäteitä --------* Tosiaan, Reeli ei kauan taida enää odotella lähtöä :) Hope so!

Hipsulle toipumista :) Kiva että oli kivaa! Ehkä Kepsulla onkin jokin tulehdus, jos kuumettakin pitää yllä. Jokatapauksessa, lääkärissähän se sitten selviää.

Mulla on tänään herkkupäivä. Söin sen kunniaksi pienen karkkipussin Hopeatoffeeta. Jihuu-huuto sille ihmiselle joka on ideoinut nuo uudet pienet karkkipussit (ne 100 gramman)!!! Minusta ainakin ne riittävät tähän makean himoon eikä tarvi mättää puolta kiloa ... Koska minä valitettavasti en silloin tunne kohtuutta. Jos olen ison pussin avannut, se häviääkin kaikki.

Kahvin keittoon ja samalla potkimaan mies tekemään meidän kanssa jotakin yhdessä. Tyttö kiljuu alakerrassa, pakko mennä.

Alli

Vierailija
19/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oleminen vaan. Ei mitään järkevää ole taas tehty. Jotenkin ärsyttää. No toki hain veljeni poikansa kanssa meille aamusta kun perheen äiti oli töissä, joten sentäs vieraita ollut. Pihalla on turkasen liukasta,kiitos eilisen kaatosateen, ettei sinne parane mennä. On tosi tylsääääää...

Tämäkin viikko on mennyt ihan harakoille urheilun suhteen. JOspa sitä huomenna jaksais mennä salille. Tai sitten ei, kun maanantaina menen ainakin.

Onni veteli taas kolmisen tuntia päikkyjä pihalla. Heräs siihen kun veljen perhe lähti ja naapurin koirat alkoi haukkuun. Tultiin sisälle puoli tuntia sitten ja nyt on Onnikin sitten herännyt. Siis ekat 15min oli vaan kitinää ja sätkimistä lattialla. JOtenkin iskee aina tuskastus, että pitääkö kaiken olla noin vaikeaa tuon pienen miehen elämässä... Taas sain ihanan vertailukohdan kun oli kaksi taaperoa täällä. Mutta edelleen jaksan uskoa ja varsinkin toivoa, että murrosiässä tämä vaikeus maksaa itsensä takaisin. Toivossa on hyvä elellä juu.

Jotain kivaa olis kiva tehdä. Eilenkin vuokrattiin joku maailmankaikkeuden surkein leffa.

Jotten liikaa vaipuis negatiiviseen mielenalaan, parempi lopettaa.

T-P

Vierailija
20/60 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin jostain kauhuelokuvasta tuo keli, pimeää ja sumuista. Urhoollisesti äsken ulkoiltiin tunnin verran nti Uhman kanssa, alkoi jo tuntua että happi loppuu jos ei mennä ulos.

Miehen selässä on melko kookas välilevynpullistuma. Ei mikään yllätys. Leikkaus näyttää koko ajan todennäköisemmältä. Jotenkin tähän on jo tottunut, ettei mies tule meidän kanssa ulos ja paljon lepäilee vaan. Mutta on Ikävä tavallista elämää.

Raskaus etenee ihan omalla painollaan. Maha on nyt mun mielestä siinä parhaassa vaiheessa, sillä lailla " nätisti" raskaana. Kävin ostamassa tänään äitiyspaitojakin. Ja siinä sivussa typylle hirmu läjän kaikkea, mitä en voinut kauppaankaan jättää. Kuten ihanan kultaisen " kiina-mekon" ja Hello Kitty-paidan. H&M:ltä, hovihankkijaltamme kaikki. Nyt shoppailee vielä innokkaammin, kun " tietää" että on toinenkin käyttäjä tulossa. Vaikka onhan siinä pieni mahdollisuus, että ei olekaan tyttö.

Lapsenkasvatuksen opasta oltaisiin viime aikoina tarvittu monta kertaa. Venna kokeilee ihan kaiken mahdollisen temppuilun, hankalaa hankalaa on. PÄiväkodissa käytiin kasvatuskeskustelussa eilen, sieltäkin isoimmaksi ongelmaksi nousi syöminen. Se on sotkemista, ruualla pelleilyä, nirsoilua - kaikkea paitsi syömistä. Sovittiin yhdessä, että aletaan vielä tiukemmin puuttua ruokailutapoihin. Päiväkodissa eivät noin vaan poista pöydästä, kotona aletaan sitäkin tehdä. Ollaan oltu liian lepsuja, kun aateltiin että tuo on joku vaihe ja menee ohi. Vaihetta on nyt jatkunut muutaman kuukauden... Ei tästä mitään tule että syömishetket on kaikkea muuta kuin mielyttäviä kun pikkuneiti temppuilee.

Pukemistaisteluista päästiin kun Venna rupesi pukemaan itse.

Sitten on vielä nukkumiset: viikonloppuisin jättää päiväunet pois ja on sitten kitinäinen koko iltapäivän ja illan. Toisaalta nukkuu 12 h yöunet, eikä itsekään viitsi nousta kun kerrankin saa nukkua pitkään.

nyt pittee mennä, tuparit illalla. A-luokan reissu :)

- tea -