Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka mielestä perheen vanhemmilla pitää olla oma huone

Vierailija
28.01.2023 |

Millaisissa asunnoissa olet asunut elämäsi aikana?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen vanhemmat sen asumisen maksavat joten totta hitossa heillä on oltava oma huone!

Kun mahtuu kaksi aikuista samaan huoneeseen eli vanhemmat, kyllä kaksi lastakin yhteen huoneeseen menee.

Vierailija
42/57 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen vanhemmat sen asumisen maksavat joten totta hitossa heillä on oltava oma huone!

Kun mahtuu kaksi aikuista samaan huoneeseen eli vanhemmat, kyllä kaksi lastakin yhteen huoneeseen menee.

Tämä. Teinin poikkis melkein asuu meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla, ois kiva. Mutta meillä ei ole. Me vanhemmat nukutaan olkkarissa. Aluksi se tökki enemmän, ja piti olla vain tilapäinen ratkaisu. Suunniteltiin remonttia, jossa osa khh+osa kylmästä varastosta rempattaisiin extrahuoneeksi.

Rempparahoja säästellessä todettiin kuitenkin, että ensinnäkin ollaan jo totuttu asiaan. Ja vielä isompana pointtina, että vanhin lapsi on jo 15, on 3v päästä täysi-ikäinen ja ehkä muuttaa pois. seuraava täysi-ikäistyy pian sen jälkeen. Ei ole järkeä enää kymppitonneilla kasvattaa taloa, johon jäädään vain me 2.

Lapsilla on omat huoneet, eri kerroksessa omakotitaloa. Ei ne loppujenlopuksi paljoa aikaa edes vietä olkkarissa. Keittiössä enemmän. Joten kyllä tässä muutama vuosi vielä olkkarissa voidaan nukkua.

Itse jos kaipaan omaa tilaa, menen saunaan. Ei siis lämmin. Saunassa istun nytkin, koska mies jo nukkuu. Ei se vanhempien oma makuuhuone siis edes ratkaisisi sitä, että mulla ja miehellä on vuorotöistä johtuen usein tosi erilaiset unirytmit.

Vähän ohis, mutta jäin miettimään teidän taloa. Ylhäällä kaksi makuuhuonetta ja alhaalla vain keittiö ja olohuone? (+ pesutilat ja varasto.) Ajattelin ensin, että varmaan rintsikka, mutta on niissäkin vähintään yksi mh alhaalla. Mutta ymmärrän, tuohan on aivan loistava ratkaisu muutaman vuoden päästä kahdelle aikuiselle! Jää vielä vierashuonekin lasten käydä kotona. Meillä on se tilanne, että muutamien vuosien päästä asutaan kaksin valtavaa taloa. Liian paljon siteitä, että poiskaan voitaisiin myydä.

Vierailija
44/57 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla, ois kiva. Mutta meillä ei ole. Me vanhemmat nukutaan olkkarissa. Aluksi se tökki enemmän, ja piti olla vain tilapäinen ratkaisu. Suunniteltiin remonttia, jossa osa khh+osa kylmästä varastosta rempattaisiin extrahuoneeksi.

Rempparahoja säästellessä todettiin kuitenkin, että ensinnäkin ollaan jo totuttu asiaan. Ja vielä isompana pointtina, että vanhin lapsi on jo 15, on 3v päästä täysi-ikäinen ja ehkä muuttaa pois. seuraava täysi-ikäistyy pian sen jälkeen. Ei ole järkeä enää kymppitonneilla kasvattaa taloa, johon jäädään vain me 2.

Lapsilla on omat huoneet, eri kerroksessa omakotitaloa. Ei ne loppujenlopuksi paljoa aikaa edes vietä olkkarissa. Keittiössä enemmän. Joten kyllä tässä muutama vuosi vielä olkkarissa voidaan nukkua.

Itse jos kaipaan omaa tilaa, menen saunaan. Ei siis lämmin. Saunassa istun nytkin, koska mies jo nukkuu. Ei se vanhempien oma makuuhuone siis edes ratkaisisi sitä, että mulla ja miehellä on vuorotöistä johtuen usein tosi erilaiset unirytmit.

Ohis mutta miten sillä 18v voi olla varaa muuttaa omaan kotiin jo lukion/amiksen puolessa välissä?

Kela.

Vierailija
45/57 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sitä mieltä.

Asuin koko lapsuuteni omakotitalossa maalla. Lapsuudessani oli ihan itsestäänselvyys että kaikilla on oltava omat huoneet, minulla ja sisaruksillanikin. Jos koulussa kävi ilmi ettei jollakulla ollut kotona omaa huonetta niin sitä ihmeteltiin.

Sitten muutin kaupunkiin ja saatiin neljä lasta. Muuttui myös suhtautumiseni siihen että vanhemmilla pitäisi olla oma huone, kun niitä viiden makuuhuoneen asuntoja ei löytynytkään niin helposti.

No, meillä on kaksi lapsista samassa huoneessa. Kahdella omat huoneet ja aikuisilla oma. Vaatii toki sen, että ihan keskustassa ei asuta, vaan 25km päässä.

Miksi rangaistus omasta huoneettomuudesta ei koske lapsiluvun päättäjiä?

Vanhemmathan jakavat huoneen eikä heilläkään ole omia huoneita. Mistä siis puhut?

Meillä vanhemmat jakavat makuuhuoneen, lisäksi kummallakin on oma työhuone ja minulla vielä lisäksi ompeluhuone.

Vierailija
46/57 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta miten sillä 18v voi olla varaa muuttaa omaan kotiin jo lukion/amiksen puolessa välissä?

Kela.

Miten? Luulin etten olisi voinut muuttaa.

Vierailija
47/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Suhdetta materialismiin pitäisi muuttaa. Vanhempien elämä ei siitä mene pilalle ettei heillä ole omaa makuuhuonetta.

Vierailija
48/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä pää kestäis, jos ei olisi omaa huonetta!

Et vain ole ollut sellaisessa tilanteessa! Jos ihmisellä on työ, ruokaa ja katto pään päällä, kestää kyllä kaiken muun jos se on sen arvoista. Nälkä kasvaa syödessä, sanottiin ennen. Mun piti aikanaan saada kodinhoitohuone, oma työhuone, sauna ja takkahuone, pieni talvipuutarhakin. Puolison konkurssin (ja meidän eron) jälkeen asuin kuusi vuotta ilman omaa huonetta kerrostalossa - lapsilla omat pienet huoneet - ja vasta kun esikoinen lähti kauemmas opiskelemaan, sain oman huoneen.

Miten puolison konkurssi siihen liittyy että asut eron jälkeen kerrostalossa?

Vierailija
49/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät tarvitse omaa huonetta. Köyhemmissä maissa elämä on yksinkertaisempaa eikä kellään ole omaa huonetta. Suomessakaan ei vanhemmilla ennen ollut omaa huonetta.

Vierailija
50/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsimme yksiön kolmelle. Vanhemmat nukkuvat olohuoneessa. Keittiö on muutettu lapsen makuuhuoneeksi, alkovi keittokomeroksi. Asuminen näin on ollut todella edullista. Rahaa on jäänyt paljon elämiseen. Mistään ei ole ollut puutetta.

Jokaisella on ollut oma tv langattomilla kuulokkeilla. Komerotilaa on ollut niukalti. Siksi vaatetta on vain vähän. Jostain syystä olemme sopeutuneet hyvin tai kohtalaisesti. Valinta on ollut meillä tietoinen.

Vierailija
51/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena 250 neliön omakotitalossa, sen jälkeen yksin kahdessa 36 neliön yksiössä ja nyt miehen kanssa kahdestaan 60 neliön kaksiossa.

Vierailija
52/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun opiskelijana yksin kaksiossa, mutta ei tulisi mieleenkään rasittaa maapalloa enää yhtään enempää sikiämällä.

Vierailija
53/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut oma huone lapsenakin. Opiskeluaikana muutettiin yhteen miehen kanssa, kaksioon, silloinkin pääsi olemaan yksin toisessa huoneessa, jos oli tarve.

Omilla lapsillani myös oma huone kaikilla lukuunottamatta paria vuotta, jolloin pojat nukkuivat ja leikkivät samassa huoneessa molemmat. Kolmannen lapsen täyttäessä 7 vuotta muutimme taloon, jossa kaikilla lapsilla oli myös oma kylpyhuoneensa ja meillä vanhemmilla oma työhuone makuuhuoneen lisäksi sekä erillinen vierastalo kylpyhuoneineen ja teekeittiöineen. Siinä samassa talossa asumme edelleen, vaikka lapset ovat aikapäiviä muuttaneet omilleen.

Vierailija
54/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vanhemmat sen asumisen maksaa niin totta hitossa niillä kuuluu oma huone olla!!!

Vierailija
55/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vanhemmat hankkivat niin ison asunnon ja niin vähän lapsia että kaikille on oma huone.

Vierailija
56/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tajua tätä "lapsilla pitää olla omat huoneet" juttua ollenkaan. Mulla oli vuoden verran oma huone joskus 10 v eikä sillä ollut mitään ihmeellistä arvoa. Sit vanhempien erottua mulla oli isän luona oma huone teinu-iässä vähän aikaa kunnes veli muutti sinne perässä. Ei ollut niin kauheeta vaikka se oma huone oli ihan jees, mutta mahuttiin kahdestaankin. Oli omat tavarat kuitenkin ja aika selkeät säännöt ja toimivat kuviot. Äidin luona lisäksi jaoin huoneen koko ajan sisarusten kanssa tai sit oli oma soppa olkkarin nurkassa. Ei sitä nyt mitenkään tajunnut kaivata ihan hiton hirveesti enempää kun kaikille oli tarpeeksi tilaa ja rauhaa kuitenkin ja kaikki otettiin huomioon. Kukaan meistä lapsista ei kaipaillut omaa huonetta missään vaiheessa.

Itselläni kaksi tyttöä ja poika. Asun kaksiossa missä tytöillä oma huone ja pojalla sermillä näkösuojattu parvi kirjoituspöydällä olohuoneen kulmassa. Itse nukun olkkarin vuodesohvalla (ja lasten ollessa isällään nukkuu miesystävä myös). Kun pojalla alkaa murrosikä, pitää miettiä huonejärjestys uusiksi tai ostaa sitten isompi asunto, sen näkee sitten ja siihen on vielä hyvin aikaa. Tämä huonejako nyt ei vaikuta olevan yhtään ongelma ja onneksi on kaksi kotia, missä molemmissa välitetään. Ei huoneen jakaminen ainakaan mikään ison mittaluokan ongelma ole, toki voi olla sellaisiakin tapauksia.

Vierailija
57/57 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa materialismia, en ymmärrä ollenkaan. Ei vanhemmat tarvitse omaa huonetta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän