miten kermavaahtoa tehdään?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko ettet tiedä ap. Oletko näitä 2000+ lukujen tuotoksia?
Ap on selkeästi trolli, mutta sun kysymyksesi ihmetetyttää. Miksi 2000-luvulla syntyneet ei tietäisi miten tehdään kermavaahtoa? Nimimerkillä 2003 syntyneen tytön äiti.
Koska nykyajan koulut ja opetuksen taso on laskenut järkyttävälle tasolle. Sun tyttö kenties saattaa vielä vispikerman tajuta. Mutta ei nämä 2010 jälkeen syntyneet enää sellaisista edes ole kuulleet. Ne tietää vain einekset ja thaikuutiot.
Kyllä se vähän vaikuttaa, että kokataanko kotona. Minun tyttö on syntynyt 2011 ja osaa kokata ja leipoa monenlaista. Teki muffinseja vasta itse, ja on kanssani tehnyt mm. täytekakkua, juustokakkua, pannukakkua, pizzaa, sushia.. On myös vatkannut kermavaahtoa.
En sanoisi että koulujen taso on laskenut. Tyttöni on 5.luokalla nyt ja heillä on nyt jo köksää. Sielläkin on oppinut monenlaista. Kun itse olin koululainen, meillä alkoi köksän opetus vasta 7.luokalla. Siinä mielessä tyttöni saa jopa edistyneempää opetusta kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
5 kantturaa kotitarpeiksi navetassa kirjoitti:
Aloitetaan lehmän hankkimisella. Lehmää hoidetaan asianmukaisesti, kunnes voidaan lypsää kermavaahtoa.
Näin on toimittu iät ja ajat, niin toimitään vieläkin. Kaikki muu on meijeriyritysten harhaanjohtoa hinnan nostamisen motivoinniksi.
Mutta jos lähtee ns. alusta saakka laskiaispullien kerman kanssa, niin kun on hankkinut sen lehmän, niin mistä voi tilata keinosiementäjän sille lehmälle vai voiko hätätapauksessa pyytää omaa miestä siementämään sen lehmän? Sillä käsittääkseni lehmästä ei tule maitoa ja kermaa ennen kuin se on synnyttänyt ensin vasikan?
Sitten toinen kysymys kun lehmällä on niitä utareita useamman kappaletta niin mistä tietää mistä utareesta sitä kermaa sitten tulee mistä maitoa? Maistamallako se selviää? Entä jos on laktoosi-intoleranssi niin ei voi maistaa? Jääkö silloin laskiaispullat tekemättä?
Kyllä taitaa pullat jäädä tekemättä.
Hypitään trampoliinilla.