Tekisitkö korona-testin, jos sairastuisit nyt flunssaan?
Sitä mietin, teenkö vaiko en.
Toisaalta ehkäpä lääkäri jolle minulla on ylihuomenna aika, haluaa tietää onko testi tehty ja mitä se sanoi..
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan tekee? Itellä ei koskaan oo tullu mieleen mitään testailla.
Nykyään tietoa ja järkeä pitäisi olla kaikilla.Itse teen, koska ajattelen iäkkäitä sukulaisia, syöpää sairastavaa ja siirrännäisen saaneita ystäviäni, joita tapaan säännöllisesti.
Toki jos vain se oma pärse kiinnostelee niin se on ihasama.
Mitä hemmetin väliä sillä nuhan laadulla on?? Meinaatko, että joku räkätauti ois jotenki hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan selkeästi sairastun niin silloin teen. En ole enää aina tehnyt lievistä oireista jos olo ei tunnu sairaalta eikä ole nimenomaan koronalle tyypillisiä oireita. Lievät flunssaoireet ovat normaalitila. Olen sote-alan työntekijä. Älkää ampuko.
Varmaan juuri kaltaistesi ihmisten takia puolison isovanhempi sai sairaalassa ollessaan koronan. Kun meni sinne, ei ollut koronaa (testasivat vähän väliä). Viisi päivää sairaalassa oltuaan, sai koronan. Ainoa ei-henkilökunnan jäsen, jonka oli tavannut, oli puoliso, jolla ei ollut koronaa, eli tuli henkilökunnalta.
Nyt on keuhkokuumeessa 85v huonokuntoinen vanhus ja yksin eristyksissä, kun ei saa enää edes puolisoaan nähdä. Huonoja uutisia odotellessa kiitos teille välinpitämättömille idiooteille.
Olen itsekin koronan sairastanut, eikä ollut vakava tauti sillä erää, mutta se ei tarkoita sitä, ettei se voisi olla vakava jollain muulla. Näin riskiryhmäläisenä (kohonnut riski veritulppaan + diabetes) olisin itse voinut joutua sairaalaan, jos olisi yhtään surkeampi mäihä käynyt ja sitten olisi mietittykin, kuka hoitaa nuo 1- ja 2-vuotiaat. Varmaan se sukulainen, joka tahallaan sen taudin tartuttikin, kun ei viitsinyt itse pysyä kotona, vaikka puolisolla korona.
En tekisi. Edellinen näkyisi vielä positiivisena testissä
Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.
En, miksi tekisin? Kotona kuitenkin poden tautia. Eikä enää ole työterveys edes ehdottanut testiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan tekee? Itellä ei koskaan oo tullu mieleen mitään testailla.
Nykyään tietoa ja järkeä pitäisi olla kaikilla.Itse teen, koska ajattelen iäkkäitä sukulaisia, syöpää sairastavaa ja siirrännäisen saaneita ystäviäni, joita tapaan säännöllisesti.
No et sä niitä kyllä kovinkaan paljon ajattele, jos kipeänä heitä tapaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan selkeästi sairastun niin silloin teen. En ole enää aina tehnyt lievistä oireista jos olo ei tunnu sairaalta eikä ole nimenomaan koronalle tyypillisiä oireita. Lievät flunssaoireet ovat normaalitila. Olen sote-alan työntekijä. Älkää ampuko.
Varmaan juuri kaltaistesi ihmisten takia puolison isovanhempi sai sairaalassa ollessaan koronan. Kun meni sinne, ei ollut koronaa (testasivat vähän väliä). Viisi päivää sairaalassa oltuaan, sai koronan. Ainoa ei-henkilökunnan jäsen, jonka oli tavannut, oli puoliso, jolla ei ollut koronaa, eli tuli henkilökunnalta.
Nyt on keuhkokuumeessa 85v huonokuntoinen vanhus ja yksin eristyksissä, kun ei saa enää edes puolisoaan nähdä. Huonoja uutisia odotellessa kiitos teille välinpitämättömille idiooteille.
Olen itsekin koronan sairastanut, eikä ollut vakava tauti sillä erää, mutta se ei tarkoita sitä, ettei se voisi olla vakava jollain muulla. Näin riskiryhmäläisenä (kohonnut riski veritulppaan + diabetes) olisin itse voinut joutua sairaalaan, jos olisi yhtään surkeampi mäihä käynyt ja sitten olisi mietittykin, kuka hoitaa nuo 1- ja 2-vuotiaat. Varmaan se sukulainen, joka tahallaan sen taudin tartuttikin, kun ei viitsinyt itse pysyä kotona, vaikka puolisolla korona.
Siis anteeksi kuinka, väitätkö ihan tosissasi, että sait terveen ihmisen kautta koronan? Sen käsityksen tuosta tekstistäsi saa. Jotain rajaa nyt jo.
Tekisin, koska riskiryhmäläisenä korkea riski saada veritulppa. Olen koronan sairastanut kahdesti ja molemmilla kerroilla napapiikin sain veritulppien estoksi. Eihän se mukavaa hommaa ole, mutta pienempi paha kuin veritulppa keuhkoissa, sydämessä tai aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö.... Miksi tapaat heitä sairaana? Itse en ainakaan flunssassa menisi heitä tapaamaan, en niin olisi tehnyt myöskään ennen koronaa.
ei kai ny enään. jos työterveys semmosen tahtoo ja maksaa niin miksei
Jaa, vähänpä ihmisiä kiinnostaa omat sairaudet. Itse olen niin utelias että haluan tietää mikä sairaus on, joten ihan sen takia tekisin. Tekisin myös influenssatestin. Muita flunssatestejä ei taida olla mutta jos olisi niin tekisin kaikki. Kuten muissakin ei-flunssaoireissa, haluan tietää mikä minua vaivaa. Ihanaa kun on kaikkia kotitestejä, ei tarvitse aina lääkäriin raahautua 😅
En tekisi, koska pari viikkoa sitten olin koronassa. Testi voisi näyttää tätä vanhaa koronaa.
Jos olisin flunssaoireinen, niin suojelisin muita, tietenkin. En pelkästään koronalta vaan influenssalta ja muilta viruksilta.
T: ajattelen muitakin kuin vain omaa napaani
En tee. Mulla on parhaillaan flunssa.