Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

39-vuotiaan naisen seksielämän loppu?

Vierailija
28.01.2023 |

Olen pian 39 vuotta täyttävä nainen. Olen ollut mieheni kanssa noin kuusi vuotta yhdessä, joista kaksi naimisissa. Erosin edellisestä miehestäni noin 10 vuotta sitten. Meillä meni sukset ristiin lapsikysymyksen takia. Itselläni oli koko ajan vahvistunut vuosien kertyessä ajatus, että en välttämättä halua lapsia. Ex halusi ehdottomasti, joten päätimme, että ei kannata tuhlata toistemme aikaa sen enempään.

Nykyiselle miehelleni kerroin tietysti aika pian, miksi olin eronnut aikaisemmasta puolisostani. Hänelle se oli ok, mutta kysyi, mitä nyt ajattelen asiasta. Tuolloin sanoin, että en edelleenkään ole yhtään varma siitä, haluanko lapsia, mutta en totaalisesti sulje asiaa pois.

Tässä vuosien aikana oma urani on lähtenyt valtavaan kiitoon yrittäjänä ja ajatus lapsista on muuttunut koko ajan kaukaisemmaksi. Ennen naimisiinmenoa puhuttiin isosti asiasta, ja tultiin siihen tulokseen, että on noin 20% todennäköisyys sille, että me yrittäisiin saada lasta.

Viimeisen vuoden aikana olen alkanut lähes panikoimaan ajatuksesta, että tulisin vahingossa raskaaksi. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn noin 2 vuotta sitten ja en ikinä enää suostu siihen hommaan uudestaan. Aborttia en pystyisi tekemään. Tämä on alkanut haitata seksielämäämme suuresti. Kondomit eivät meille sovi (miehellä ei vain jaksa seistä niiden kanssa) ja kuparikierukkaa en halua, koska en tahdo elämääni lisäksi kovempia kuukautiskipuja tai runsaampia vuotoja. Vaihtoehtoja on aika vähän. Seurailen ns. Varmoja päiviä, mutta monesti en jaksa muistaa missä menen ja seksitilaisuuden tullessa sitten alitajuisesti jänistän.

Nyt alan tajuamaan, että haluaisin oikeasti sen lopullisen päätöksen asialle, eli sterilisaation. Mutta mies ei sitä halua. Ei ilmeisesti halua joutua kohtaamaan asian lopullisuutta tässä vaiheessa.

Mietin, että pitäisikö mennä AMH tutkimuksiin, joissa saisin ehkä hieman mielenrauhaa, jos arvot olisivat jo tosi pienet, mutta voiko niihin luottaa? Ikähän tässä alkaa olemaan vahvasti puolellani, mutta terveyteni on hyvä ja olen normaalipainoinen ja en tupakoi ja kierto on täysin säännöllinen aina.

Onko mitään neuvoja minulle? Ketään, joka olisi saman tyyppisessä tilanteessa ollut? Miten saisin rakkaan seksielämän takaisin ja voisin taas nauttia siitä ilman murheita mahdollisesta raskaudesta? Mitä nuo AMH mittaukset kertovat vai kertovatko lopulta mitään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä en ymmärrä mitään

Vierailija
2/6 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona on peppuseksi ja suihinotot loppuun asti. Kummassakaan ei nimittäin tarvitse kondomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkä en ymmärrä mitään

Aina välillä tulee tilanne, jossa tajuaa, että noin puolella Suomen väestöstä älykkyyosamäärä on alle sata.

Vierailija
4/6 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppuseksiä tilalle.

Vierailija
5/6 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisko sulta nyt kovinkin suuri vaiva seurata niitä varmoja päiviä? Mun mielestä ei olisi suuri vaiva. Eli teeppä se nyt ensi hätään ja parin vuoden kuluttua sit sterilisaatio.

Vierailija
6/6 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetät sterilisaation, mutta sterilisaatio ei ole 100% ehkäisy naisella. Tiede tuntee tapauksen missä on jopa syntynyt terve täysiaikainen vauva vaikka naisella ei ollut kohtua. Istukka kiinnittyi naisen suoliston seinämään. Olivat harrastaneet seksiä ennen kohdunpoistoa ja munasolu oli hedelmöittynyt johtimissa. Jopa vaihdevuotensa eläneet naiset on synnyttäneet tultuaan vahinkoraskasksi yli kuusikymmentävuotiaana. Ymmärrän sinua oikein hyvin. Olen steriloitu, mutta en suostu harrastamaan enää seksiä ellei mies ole steriloitu koska naisella steriin ei voi luottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi