Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on lämpöä aikuisella, kainalomittarilla?

Vierailija
28.01.2023 |

?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisten tarvi mittailla ,  kyllä sen tuntee jos sairastunut  oikeesti.

Vierailija
2/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun normaali lämpötilani on noi 36,4, jopa vähemmän. Jos mittari näyttää 36.8, minulla on yleensä jo vähän sairas olo.

Vierailija
4/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun normaali lämpötilani on noi 36,4, jopa vähemmän. Jos mittari näyttää 36.8, minulla on yleensä jo vähän sairas olo.

Niin, tämä on hyvä pointti. Jokaisella on hiukan yksilöllinen normaalilämpö, mistä seuraa että jollain voi olla lämpöä vähän alemmissa lämpötiloissa. Normaalisti aikuisella raja menee 37 asteen paikkeilla.

Tunnetko AP oman normaalilämpösi?

Vierailija
5/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole siitä ihan varma, mutta siinä se 36,5 huitteilla pyörii ja iltaa kohtihan ruumiinlämpö aina hieman nousee.

Mietin vain, kun olen kipeänä tällä hetkellä, alkoi hirveällä väsymyksellä ehkä ke tienoilla ja eilen aamulla oli kurkkuoireita jotka sitten pahenivat päivän aikana niin, että nyt on ääni aivan painuksissa, aivastelen, silmät aivan hiekkaiset, nuhaa jne ja äsken mittari näytti 37,2.

Työkaveri vain totesi joskus ettei se ole lämpöä varsinkaan korvasta mitattuna, nyt siis mittasin kainalosta.

Ap

Vierailija
6/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole siitä ihan varma, mutta siinä se 36,5 huitteilla pyörii ja iltaa kohtihan ruumiinlämpö aina hieman nousee.

Mietin vain, kun olen kipeänä tällä hetkellä, alkoi hirveällä väsymyksellä ehkä ke tienoilla ja eilen aamulla oli kurkkuoireita jotka sitten pahenivat päivän aikana niin, että nyt on ääni aivan painuksissa, aivastelen, silmät aivan hiekkaiset, nuhaa jne ja äsken mittari näytti 37,2.

Työkaveri vain totesi joskus ettei se ole lämpöä varsinkaan korvasta mitattuna, nyt siis mittasin kainalosta.

Ap

No kyllä toi on lämpöä, varsinkin kun yhdistää tohon oireiden kokonaisuuteen. Tähän muuten vaikuttavat myös tulehduskipulääkkeet, jos olet sellaista ottanut. Esimerkiksi ibuprofeeni laskee kuumetta.

Vierailija
7/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

37+

Vierailija
8/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mietit tätä miksi? Oletko oikeasti kipeä? Voitko mennä töihin?

Jos olo on huono ja oireita on, ei sitä kuumemittaria kannata tuijottaa. Aikuisella tai lapsella. Työnantajalle saati työkaverille ei tarvitse kertoa, mitä mittari näyttää. Ilmoittaa vaan olevansa sairas.

Jos taas miettii, että olisiko kuitenkin valmis lauantai-illan rientoihin, kun on kerran vaan vähän lämpöä...niin älä mene tarttumaan ketään.

Vierailija
9/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mietit tätä miksi? Oletko oikeasti kipeä? Voitko mennä töihin?

Jos olo on huono ja oireita on, ei sitä kuumemittaria kannata tuijottaa. Aikuisella tai lapsella. Työnantajalle saati työkaverille ei tarvitse kertoa, mitä mittari näyttää. Ilmoittaa vaan olevansa sairas.

Jos taas miettii, että olisiko kuitenkin valmis lauantai-illan rientoihin, kun on kerran vaan vähän lämpöä...niin älä mene tarttumaan ketään.

Kunhan mietin ja en todellakaan ole missään "rientokunnossa", silmätkin kuin sian preiät jotka tuijottaa peilistä takaisin punertavina ja tosiaan hiekkaisen tuntuisina. Ja kurkkua kutittaa ja kun yskin sen vuoksi niin meinaan oksentaa, limaa vain sisuksissa eikä mitään tule, vielä, ulos.

Ap

Vierailija
10/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
11/11 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla yli 37, 5 . Ihmisen lämpötila on illalla yleensä suurempi kuin aamulla joten sekin otettava huomioon.