Kuinka ratkaista avio-ongelma kun vaimo ei halua muuttaa yhteen?
Kyllä menimme naimisiin ja olemme toistaiseksi syystä x asuneet erillämme ja nähneet toisiamme tiiviisti. Ennen ja jälkeen häiden on ollut runsaasti puhetta yhteenmuutosta luokseni, koska asuntoni on tilava. Yhteiset viikonloppusuunnitelmat menivät mönkään ja sen sijaan meillä on jäätävä sota päällä ja ihan vain siksi kun vaimo inttää vastaan ettei halua muuttaa luokseni vaan haluaa meidän lähtevän ulkomaille. Tiesin tästä vaimon haaveesta mutta yllätti silti että toinen noin väkisin hankaa vastaan. Järkevänä ihmisenä olen ehdottanut eri vaihtoehtoja esimerkiksi että kävisimme lomilla ulkomailla tai että lähtisimme lyhyelle ulkomaan komennolle mutta ei, vaimo haluaa pidemmäksi aikaa ja kuulemma ei halua asua kotimaassa kanssani. Lapsia eikä lemmikkejä ole. Vaimo ehdotti lähtevänsä yksin ja että tulisin myöhemmin perässä mutta tiedän että 'lyhyt' muuttuu vähitellen jatkuvaksi, vaikka vaimo muuta väittää. Pakottaa en voi, mutta haluaisin meidän näin aluksi asuvan yhdessä luonani ainakin vuoden ja sitten voisimme lähteä ulkomaille. Vaimo ei tätä hyväksy vaan lapsellisin itkupotkukohtauksin vänkää vastaan sanoen että masentuu täällä olosta. Sota välillämme syttyi, kun vaimo nosti esiin uhkailut avioerolla, mutta miehenä sanoin etten anna periksi. Luotan vaimooni, mutta en halua tämän olevan vuosia näkemättä ulkomailla, kun se ei ole minulle mikään oikea avioliitto. Elikä neuvoja tarvitaan siihen miten kannattaisi tehdä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimo ulkomaalainen ja kaipaa kotimaahansa?
Toisinpäin. Vaimo on suomalainen ja haluaa ulkomaille ja minä olen ulkomaalainen mies, joka haluaa ainakin vuoden asua Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteenveto: Tiesit vaimon haaveesta, mutta sait itkupotkuraivarin, kun et saanut mitätöityä vaimon haavetta.
Miyen meni omasta mielestä?Luitko aloitusta alusta loppuun? En pakota enkä mitätöi vaimon haavetta, mutta haluaisin vaimon ymmärtävän minunkin puolta. Joustoa tarvitaan suuntaan jos toiseen eikä niin, että toinen soittaa pilliä ja toinen tanssii sen mukana.
Ei siinä mitään joustoa tarvita. Tiesit toisen haaveen ja nyt sitten kampitat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Idiootit taas menneet naimisiin jotka haluaa eri asioita ja sitten typerää riitelyä. Parempi että eroatte samantien niin ongelma ratkee.
Ei tarvitse haukkua meitä idiooteiksi. Rakastamme toisiamme emmekä juurikaan riitele, mutta juuri tämä asia aiheutti ison riidan, jota yritämme parhaillaan ratkoa. Aikuisten liitossa asioista puhutaan eikä erota heti ensimmäisen vaikean asian edessä.
Aikuiset ei mene naimisiin ennen kuin elämän tärkeimmät kuviot on selkeät ja molemmat ovat niistä samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Idiootit taas menneet naimisiin jotka haluaa eri asioita ja sitten typerää riitelyä. Parempi että eroatte samantien niin ongelma ratkee.
Ei tarvitse haukkua meitä idiooteiksi. Rakastamme toisiamme emmekä juurikaan riitele, mutta juuri tämä asia aiheutti ison riidan, jota yritämme parhaillaan ratkoa. Aikuisten liitossa asioista puhutaan eikä erota heti ensimmäisen vaikean asian edessä.
Aikuiset ei mene naimisiin ennen kuin elämän tärkeimmät kuviot on selkeät ja molemmat ovat niistä samaa mieltä.
Aikuinen järkevä ihminen ei nimittele ketään idiootiksi. Liittomme ei ole solmittu hätäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisinpäin. Vaimo on suomalainen ja haluaa ulkomaille ja minä olen ulkomaalainen mies, joka haluaa ainakin vuoden asua Suomessa.
Provo paljastui tässä. Ulkomaalainen mies ei kirjoita virheetöntä suomea.