Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla yli 40-vuotiailla runsaat kuukautiset?

Vierailija
28.01.2023 |

Miten on?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, alan syömään nyt pillereitä tämän takia.

T:N40

Vierailija
2/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ikä 44v. Se alkoi viime keväänä tai sitä edellisenä, en muista ollut kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina, syön rautaa jatkuvasti, jotta saan pidettyä rauta-arvot edes kohtuullisina. Viime kesänä olin 5 kg laihempi, silloin kuukautisetkin oli niukemmat.

Vierailija
4/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todelliset monsterimenkat, tulee hyytymiä yms.

2 tunnin välein saa vaihtaa supertamponi + yösideyhdistelmän, ettei tule ohivuotoja. 😬

Vierailija
5/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, pitää kunnon suojat olla ettei tule housuista läpi. N46

Vierailija
6/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ferritiiniarvo oli 9, kun viimeksi mitattiin.

Eli rautaa pitäisi syödä koko ajan.

Vierailija
7/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kuukautiset , hos muuttaa miehestä naiseksi?

Vierailija
8/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, aina ollut. Vaihdevuosia odotellessa.

N50

Vierailija
9/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vain toinen päivä on runsas, muuten ei ihmeemmin. Jännä kun joku sanoi, että hoikempana oli niukemmat. Voisiko tämä vaikuttaa asiaan ihmisillä yleisesti? Itse olen hoikka, eikä siis ole runsaat menkat, niukentuneet viime vuosina.

N43

Vierailija
10/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muuttui lasten saannin jälkeen runsaammiksi.

Vierailija
11/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan samanlaiset kuin aina. Vatsakivut on kyllä pahempia.

Vierailija
12/24 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla runsastui huomattavasti n. 45-ikäisenä. Syynä kohdun limakalvon hyvänlaatuinen liikakasvu, joka hillittiin Mirena -hormonikierukalla. Suosittelen gynekäyntiä, jos kuukautiset muuttuvat / runsastuvat. Niitä voi hillitä myös tablettimuodossa otettavalla lääkkeellä, joka siis vähentää kuukautisten määrää. 

Vierailija
13/24 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pelkää että vuotaa kuiviin vapyyrisesti, vaikkei niin varmaan käy. Ahdistaa vuodot. Rautavalmiste joskus ok.

Vierailija
14/24 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla runsastui huomattavasti n. 45-ikäisenä. Syynä kohdun limakalvon hyvänlaatuinen liikakasvu, joka hillittiin Mirena -hormonikierukalla. Suosittelen gynekäyntiä, jos kuukautiset muuttuvat / runsastuvat. Niitä voi hillitä myös tablettimuodossa otettavalla lääkkeellä, joka siis vähentää kuukautisten määrää. 

Migreenikoille ei käy hormonivalmisteet. Edes kierukka tai laastari. Ei keltarauhashormonikaan, voi pahentaa olotiloja. Mikä tablettimuotoinen lääke? Ehkä siinäkin haitat.

Vierailija
15/24 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan vain toinen päivä on runsas, muuten ei ihmeemmin. Jännä kun joku sanoi, että hoikempana oli niukemmat. Voisiko tämä vaikuttaa asiaan ihmisillä yleisesti? Itse olen hoikka, eikä siis ole runsaat menkat, niukentuneet viime vuosina.

N43

Sama juttu, toisena vuotopäivänä pitää olla kuppi, muuten pärjään pikkuhousunsuojalla. Kuukautiset on nyt niukemmat kuin nuorempana, kun olen nyt hoikempi.

N49

Vierailija
16/24 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli megarunsaat menkut 30 vuotta. Sit se loppui kuin seinään. Nyt nauttinu vuodottomuudesta 15 vuotta

Vierailija
17/24 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä juuri edes huomaa, paitsi mielialasta. Parina päivänä tulee vähän jotain vuotoa. Tämä tilanne, koska on hormonikierukka.

N46

Vierailija
18/24 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja on aina ollut.

Vierailija
19/24 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää49 kirjoitti:

On todelliset monsterimenkat, tulee hyytymiä yms.

2 tunnin välein saa vaihtaa supertamponi + yösideyhdistelmän, ettei tule ohivuotoja. 😬

Kannattaa kokeilla kuppia, yhdistän senkin alkupäivinä yösiteeseen mut side pysyy yleensä puhtaana. Samoin yön pystyy aika hyvin nukkua mutta aamulla äkkiä vessaan. Parantaa elämänlaatua runsasmenkkaisella jos sopii.

Vierailija
20/24 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mutta poistatin kohdun yksityisellä, loppui se riesa ja elämänlaatu parani hurjasti.