Muistatteko kun baareissa sai polttaa sisällä ?
Vaikka en polta, yölläk kotiin tullessa kaikki vaatteet kylppärin lattialle ja suihkuun. Vaikka pesit hiukset yöllä, aamulla ne haisi silti.
Ja aamulla piti laittaa ne vaatteet pesuun, mikä dunkkis nousi siitä läjästä, yööh
Kommentit (75)
Hauskaa matkaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus sai polttaa lentokoneissakin 🤮
No mut sentään tuolloin varattiin erikseen jotkut rivit tupakoiville. Kuvitelkaa, joku röökaisi vieruspenkillä tai kummatkin kummallakin puolella.
Toi olis kyllä paha. yli 20v en ole polttanut, mutta niin se vaan tupakan savu vieläkin haisee houkuttelevalle.
Muistan, pääsi jutuille kun pummasi tupakkaa tai joku tuli pummaamaan.
Joo, hyi. En itse polttanut, vaan kärsin raflojen huonosta ilmasta. Vedin veskissä astmapiippua, että pystyin olemaan ja unelmoin, että olisko siistiä, jos joskus perustettaisiin röökitön disko!
Kotiin tullessa haisi alusvaatteita myöten deekulle. Suihkun kautta nukkumaan - ja silti hiukset haisi! Yök.
En ihan oikeasti ymmärrä, miten joku voi polttaa. Haisee tosi hirveältä, iho vanhenee, hampaat kellastuu, keuhkot & sydän sairastuu, kunto heikkenee, sormet haisee, vaatteet haisee - ja vieläpä maksaa tästä kaikesta😳
Se rentoutti väen aina ja joka paikassa . Kyllä kaipaan niitä tuntoja . Varsinkin Baarit / Ravintolat !
Kävin kesällä yöpymässä hotellissa, jossa vieläkin oli muistona WC:n seinään laitettu kiinteä tuhkakuppi.. Myös huoneen sängyn vieressä oli seinässä tuhkis.
Nuo herätti muistoja, että myös ruotsinlaivojen hyteissä oli vastaavat.
Aika vaarallista nykynäkökulmasta katsoen!
Muistan hyvin ja silloin poltettiin joka paikassa, myös monessa kodissa sisätiloissa kuten myös työpaikoilla sisällä. Kun kävin Kauppista siellä tupakoida ei saanut koulun alueella muualla kuin pohjakerroksen tupakkahuoneessa missä ei ollut edes ikkunaa ainoastaan joku tuuletusräppänä ja savua oli yleensä niin paljon ettei eteensä nähnyt ja siellä minäkin istuin välitunneilla vaikka en edes tupakoinut, siellä oli koulun paras porukka, juttu luisti ja taisi siellä jokunen romanssikin syntyä.
Muistan sen ja muistan hyvin myös hajun, joka leijui tanssilattialla sen jälkeen kun tupakointi kiellettiin. Järkyttävä pierunhaju! Sitä ei ollut aikaisemmin huomannut, miten paljon ihmiset pieree kovassa metelissä.
Vierailija kirjoitti:
Se rentoutti väen aina ja joka paikassa . Kyllä kaipaan niitä tuntoja . Varsinkin Baarit / Ravintolat !
Niin minäkin! Tulee mieleen kuva hiljaisesta kapakasta päiväsaikaan, jossa auringonvalo siivilöityy tupakansavun läpi. Arrgh 80-luku takas ja heti!
Muistan hyvin. Baareissa sai polttaa niin tanssilattialla kuin baaritiskillä. Työhuoneissa, yliopiston käytävillä. Junan tupakkivaunu oli karsea. Vaikka itse poltin niin siellä en viihtynyt. Jopa sairaaloissa oli tupakkihuoneet, joita ei erityisen hyvin ilmastoitu.
Vuoden 2000-luvun alussa menin ulkomaille töihin ja siellä poltettiin toimistohuoneissa. Olin ihan ihmeissäni. Pian se polttaminen loppui sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, ja ketjupolttajakummini kuoli keuhkosyöpään alle 60-vuotiaana. Vielä sairaalassa olisi pitänyt saada tupakkaa, vaikka ei pystynyt edes syömään.
No olisin minäkin vetänyt ne viimeiset henkäykset ennen kuolemaa syömisen sijaan.
Silloin kun tupakointi ravintoloissa kiellettiin, tiesin monta tyyppiä jotka uhosivat etteivät enää koskaan mene baariin, jos sisällä ei saa polttaa. Huvittavaa kyllä, ne samat tyypit notkuu tänäkin päivänä keski-ikäisinä kaljakuppiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kesällä yöpymässä hotellissa, jossa vieläkin oli muistona WC:n seinään laitettu kiinteä tuhkakuppi.. Myös huoneen sängyn vieressä oli seinässä tuhkis.
Nuo herätti muistoja, että myös ruotsinlaivojen hyteissä oli vastaavat.
Aika vaarallista nykynäkökulmasta katsoen!
Olen nuorempi varmasti, kun en muista tuhkakuppeja hyteissä. Muistan kuitenkin opiskelijaristeilyt, joissa istuttiin ringissä porrastasanteilla, poltettiin tupakkaa, joku soitti kitaraa ja laulettiin.
Hyviä muistoja, vaikken kyllä kaipaa just nuita haisevia vaatteita illan jälkeen. Välillä kyllä muistelen, kun harvoin enää jossain käy, ettei sitä riesaa enää ole.
Joo, hyi! Oli kamalaa tupakoimattomalle. Vaatteet haisi järkyttävältä.
Muistan ja muistan myös lukuisat keikat, joilla olin sisätiloissa ja lähes koko yleisö poltti ympärillä. Itse en polta niin olihan se haju karmea. Vaatteet ja hiukset haisi hirveälle kun kotiin pääsi ja ääni oli käheänä siitä savusta.
Onneksi nykyään ei saa enää polttaa sisätiloissa, just pari viikkoa sitten sitä mietin kun keikalla olin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan ne karmeat savuiset räkälät, ei juuri nähnyt eteensä, vessan lattialla lainehti kusi, seinät täynnä graffitteja ja kaljan sai vitosella (markalla).
Kyllä tasokkaammissakin paikoissa oli ilma sakeanaan tupakansavusta. Muistan hyvin, kun nuorena aikuisena pämpättiin paikallisessa ravintolassa, jossa oli erikseen 'vanhusten' tanssiravintolapuoli ja nuoremmille diskopuoli. Ei ollut kyseessä räkälä, vaan ihan tasokas mesta. Vain tupakansavu häiritsi. Siihen aikaan oli vielä aikarajoituksetkin eli mentiin baariin ajoissa ja nukkumaan pääsi aikaisin.
Hauskaa muistelua! Olin unohtanut kokonaan junan tupakkavaunut.
muistan kun nuorena vielä kapakoissa sai polttaa tupakkaa sisällä. mentiin pelaamaan pajatsoa muttta tupakkaihmisten haju oli hirvee ja savua joka paikassa, kajaanissa oli linja-autoasemalla kapakka jossa tupakkaihmiset istui aamusta iltaan halpaa kaljaa jjuomassa
hirvee savu leijaili siellä salissa ja me teinit käytiin pelaamassa välillä pajatsoa muttei siellä kauaa pystynyt o lemaan savun tajua
mieti sitä millaisessa savumyrkytyksessä ne tarjoilijat joutui elämään tai ehkä se oliu heille tapa elää
No mut sentään tuolloin varattiin erikseen jotkut rivit tupakoiville. Kuvitelkaa, joku röökaisi vieruspenkillä tai kummatkin kummallakin puolella.