Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on paha mieli, raskaan viikon jälkeen lapset meni hoitoon ja ajattelin että saadaan levätä kunnolla

Vierailija
17.11.2006 |

niin mies alkoi ottamaan viinaa. Pyysi muakin mukaan mutta olen niin väsynyt kun oli todella raskas työviikko.

Mies muutama viikko sitten eräässä ravintolassa tapasi jonkun naisen jonka kanssa olivat jutelleet minusta ja perheestämme ja tulevaisuudensuunnitelmistamme ja samoin sen naisen jutuista. Nyt mies hinkuaa sinne ravintolaan katsomaan olisiko hänen uusi " ystävä" siellä.

Musta tuntuu pahalta enkä haluaisi enää olla mieheni kanssa. Tässä on mennyt muutenkin meillä huonosti kun olen väsynyt miehen selvästi lisääntyneeseen alkoholinkäyttöön. Mies käyttää alkoholia väh. kerran viikossa ja aina niin suuren määrän kerralla että hän oksentelee ja sammuu ja minä sitten siivoan raivoissani jälkiä.

Mies käy terapiassa stressin takia ja mietin että pitäisiko tuosta alkoholin käytöstä ilmoittaa terapeutille jos se liittyy jotenkin hänen henkiseen p+ahaan oloon. Olen ollut miehen kanssa lähinna lasten takia, sekä sen takia kun hän syyllistää minua että jos nyt eroan niin pilaan hänen parantumisprosessinsa.

Väsyttää henkisesti tosi paljon. Kiitos jos jaksat lukea, tuli parempi mieli kun sai kirjoittaa tuntojaan joita obn pitänyt sisällään pari vuotta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sulla menee energiaa paljon jaksaaksesi tota tilannetta. Kokemuksesta voin sanoa, että jos miehesi ei pyynnöistä huolimatta vähennä juomistaan, niin lähde. Ei lasten takia kannata yhdessä kärsiä.

Vierailija
2/4 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus itelläkin tuntuu ett kaikki sonta sataa niskaan yhdellä kertaa. Nyt " hieman" seesteisempi vaihe, *koputan puuta*

Tsemppiä ja jaksamista !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti raivostuttaa, muakin raivostuttaisi, jos mieheni joisi toistuvasti liikaa ja laattailisi pitkin poikin, mutta vielä enemmän suututtaisi, jos joutuisin / suostuisin siivoamaan aikuisen ihmisen jäljet.

Ja vähän enemmän asiaan liittyvänä kommenttina:

Hänen parantumisprosessinsa EI ole sun vastuulla. Tämä on _tärkeää_ ja sun on käsitettävä se. Et sinä voi sen takia jatkaa, että mies väittää ettei jätettynä pysty toipumaan ja saamaan elämäänsä kuntoon. Entä sun elämä? Se ei vaikuta olevan kunnossa.

Kukin vastaa ihan itse omista teoistaan ja valinnoistaan - myös miehesi. Syyllisyysnappisi EI mene nyt pohjaan. Sun pitää tehdä valintasi omista tarpeistasi ja lähtökohdistasi käsin, ei sen mukaan, mitä mies väittää ja mitä se yrittää sysätä sun niskoillesi.

Lapset on hoidossa, takana rankka viikko. Pidä kiinni suunnitelmistasi. Rentoudu ja lepää. Lue kirjaa, katso telkkaria, soita ystävälle. Syö jotain hyvää, sauno. Keskity nyt itseesi. Ei tänään tarvitse ajatella sitä miehen baarituttua tai muita epäolennaisuuksia. Ajattele itseäsi, sä olet olennainen.

Mottoehdotus: " Minä itse olen oman elämäni aurinko."

Vierailija
4/4 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei TODELLAKAAN voi syyttää SINUA, jos jokin terapia epäonnistuu. Hänhän on alkoholisti ja hänen pitäisi itse ottaa vastuu itsestään.

Olet näköjään sairastunut läheisriippuvuuteen.

Päästä irti.

Tee tämä Al-Anonin testi http: //www. al-anon. fi/alan_kysym. html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi