Chrohnin taudin todellisen syyt!
Lehdet tekevät taudista juttuja ja kiertävät aina todellisen syyn!
Suomalaiset lääkärit työntävät antibiootteja surutta raskaana oleville ja sama jatkuu syntymän jälkeen. 90% kuureista aivan turhia! Media voisi joskus kysyä vaikeita kysymyksiä lasten lääkäreiltä eikä aina syyttää huonosta ruokavaliosta yms.
Kommentit (40)
Nykyaikainen leipomotekniikka ja taikinaan erikseen lisätty vehnägluteeni ei tee hyvää elimistölle. Jätin leivänsyönnin kokonaan ja olo parani huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt antibioottikuureja kuin kerran aikuiselämässä. Sekin jäi kesken. Olen aina ollut todella terve ja kasvanut maalla - syönyt porkkanoita suoraan maasta jne. Silti minulla on Crohnin tauti.
Käytätkö mikroaaltouunia ja syötkö teollisesti tuotettuja leipätuotteita. Ne osatekijät osaltaan ovat vaikuttamassa suolistosairauksien synnyssä.
Crohnin taudin syyt
Tauti syntyy perinnöllisesti alttiille henkilöille suolistobakteerien, ravintotekijöiden ja muiden ympäristötekijöiden vaikutuksesta, jolloin puolustusjärjestelmän poikkeavuus aiheuttaa epänormaalin torjuntareaktion suolen bakteeristoa vastaan. Taudin tarkkaa syntymekanismia ei tunneta. Tupakointi suurentaa Crohnin tautiin sairastumisvaaraa lähes kaksinkertaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt antibioottikuureja kuin kerran aikuiselämässä. Sekin jäi kesken. Olen aina ollut todella terve ja kasvanut maalla - syönyt porkkanoita suoraan maasta jne. Silti minulla on Crohnin tauti.
Käytätkö mikroaaltouunia ja syötkö teollisesti tuotettuja leipätuotteita. Ne osatekijät osaltaan ovat vaikuttamassa suolistosairauksien synnyssä.
Onko tähän väittämään jokin tieteellinen lähde vai onko tämä pelkkä "jostain netistä" poimittu mielipide?
Vierailija kirjoitti:
Crohnin taudin syyt
Tauti syntyy perinnöllisesti alttiille henkilöille suolistobakteerien, ravintotekijöiden ja muiden ympäristötekijöiden vaikutuksesta, jolloin puolustusjärjestelmän poikkeavuus aiheuttaa epänormaalin torjuntareaktion suolen bakteeristoa vastaan. Taudin tarkkaa syntymekanismia ei tunneta. Tupakointi suurentaa Crohnin tautiin sairastumisvaaraa lähes kaksinkertaiseksi.
Tunnen neljä tautia sairastavaa joista vain yksi tupakoi,muut eivät ole edes kokeilleet.
Jep. Minun lapsellani on CU, ja hänellä oli korvakierre vauvana. Söi siis varmasti ainakin 4 antibioottikuuria ennen kuin täytti 1v. Olen aika varma että se on isoimpia syitä, miksi autoimmuunisuolistotauti puhkesi hänelle.
Hyshysvaan kirjoitti:
Just Tanskassa tutkittiin 3 miljoonan ihmisen tiedot 15 vuoden ajalta. Kaikki lääkekuurit yms. Yksi antibioottikuuri lapsuudessa nostaa riskiä sairastua 28%!!! Ja toinen kuuri lisää taas tuplasti riskiä. Jne.
Miksi lääkärit vaikenee Suomessa? Korvatulehdus yleensä virusperäistä silti aina se antibiootti määrätään.
Älkää olko yhtä hölmöjä kuin lääkärit! Syy-seuraussuhteita ei voi vetää pelkistä korrelaatioista. Olen sanonut jo pitkään että kaikki krooniset sairaudet ovat infektioperäisiä ja johtuvat mikrobeista. Niinpä ei olekaan ihme että ne jotka syövät antibiootteja puhkeaa krooninen tauti myöhemmin. Koska lyhyet antibioottikuurit eivät tuhoa riittävästi mikrobeja elimistöstä. Pitäisi olla vuosien kuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Crohnin taudin syyt
Tunnen neljä tautia sairastavaa joista vain yksi tupakoi,muut eivät ole edes kokeilleet.
Tupakoinnin lopettaminen on laukaissut useita suolistovaivoja. Siihen ei auta se että alkaisi polttamaan uudestaan. Sukulaiselle kävi näin. Yli vuoden oli käynyt lääkäreillä kunnes joku niistä kysyi onko lopettanut tupakoinnin. Ibd, chronin tauti ja ylipäätään suolistovaivat ovat kasvaneet paljon. Mitään x syytä sille ei ole löytynyt.
Hyshysvaan kirjoitti:
Just Tanskassa tutkittiin 3 miljoonan ihmisen tiedot 15 vuoden ajalta. Kaikki lääkekuurit yms. Yksi antibioottikuuri lapsuudessa nostaa riskiä sairastua 28%!!! Ja toinen kuuri lisää taas tuplasti riskiä. Jne.
Miksi lääkärit vaikenee Suomessa? Korvatulehdus yleensä virusperäistä silti aina se antibiootti määrätään.
Koska laakareilla on 15minuuttia aikaa per potilas. Ja he todellakin varmuudenvuoksi antavat kuureja, koska heilla on vastuu. Resursseja ja aikaa taas ei.
Nykyajan laakarit ovat arvailukeskuksia ja laakeyhtioiden marionetteja. Laakari ei ole enaan se auttava kaveri kuten hyvina aikoina.
Korvatulehdukseen auttaa sipuli. (Pilko, mikrossa lampoiseksi ja harsossa korvalle 15mjn)
Suolistovaivoihin auttaa ruokavalion muutos.
Kannattaa tutustua vahan itse asioihin eika olettaa jonkun muun tekevan sen.
Jos et halua voi ainaa maksaa konsultoinnista yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maalta kotoisin ja tehty aina kotiruokaa, leivät ym itse.. Ei teollista. En ole käyttänyt maitotuotteita pahemmin, enkä punaista lihaa.
Korvatulehdus menee lähäs aina ohi itsestään, mutta silti määrätään automaattisesti antibiootit lapselle. Pakko syödä, muuten lastenlääkäri tekee lasu ilmoituksen. Eli kyllä näitä pakkosyötetään ilman vastuuta!
Hyvät voitot lääkeyjtiöille! Alankomaissa lapsille saa määrätä antibiootit vain hengenvaarassa. Suomessa nuhaan varmuuden vuoksi..
Antibio kirjoitti:
Korvatulehdus menee lähäs aina ohi itsestään, mutta silti määrätään automaattisesti antibiootit lapselle. Pakko syödä, muuten lastenlääkäri tekee lasu ilmoituksen. Eli kyllä näitä pakkosyötetään ilman vastuuta!
No jos se menee itsestään ohi, niin miksi viedä lapsi lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Minun lapsellani on CU, ja hänellä oli korvakierre vauvana. Söi siis varmasti ainakin 4 antibioottikuuria ennen kuin täytti 1v. Olen aika varma että se on isoimpia syitä, miksi autoimmuunisuolistotauti puhkesi hänelle.
En ikinä koko elämäni aikana ole syönyt antibiootteja kuin 2 kertaa, nekin sain CU jälkeen. Sairastuin kovan stressin ja pelon takia, pelkäsin puolison sairauden etenemistä ja jännitin monta vuotta sen takia.
Tauti uusii aika kun jotain stressiä suuremmin tulee. Muutoin on hallinnassa vuosia lääkkeillä, asacol .
Voin syödä ja juoda ihan mitä tahansa minkään vaikuttamatta mihinkään.
Miksi tauti on yleistynyt nykyään, kun kaikilla on stressi jos jostakin. Jopa pikkulapset stressaa ja pelkää mennä päiväkotiin ja kouluun kiusaamisen takia. Miten vaikuttaa monivuotinen pelko lapsiin....
Lasten painon kasvun ja antibioottien käytön välinen yhteys on havaittu jo aiemmin. Tutkijoiden mukaan uusi havainto on nyt antibioottien ja pituuden kasvun yhteys terveillä länsimaalaisilla lapsilla. Yhteys johtuu ilmeisesti antibioottien vaikutuksista suoliston bakteerikantoihin.
Jokurajatähän kirjoitti:
Lääkärit vastuuseen lasten suolistomikrobien tuhoamisesta. Se aiheuttaa myös diabetesta, liikalihavuutta ja muuta autoimmuunisairauksia
Autoimmuunisairauksiin riittää se pöpö itse, ei tarvita edes lääkitystä jos se on iskeäkseen.
Salatut Elämät ovat tehneet jo imeväisikäisitäkin homoja. Ei kenenkään suolisto kestä sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsena syönyt älyttömän usein antibioottikuurin. Nuoruudessa ja aikuisenakin silloin tällöin. Ei kyllä ole suolisto-ongelmia.
Minun lapseni taas ei syönyt ja on suolisto-ongelmia.