V-farkut joissa v muotoinen ommel polven kohdalla
Sain eka haluamani leveälahkeise farkut -71 tai -72. Näistä on vähän juttua netissä. Laitoin farkut ehdoksi, että jään tätini porukoille kahdeksi viikoksi kesäloman aikana ja tätihän osti. Muistaako kukaan enää, ja mikä firma niitä valmisti.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Jameksia sai v-leikkauksella ainakin.
Mun v-farkut taisivat olla just Jamekset.
Tämmönen ajatus mullakin on mutta silloin puhuivat yleisesti jameksista, monille farkut oli vain jamekset merkistä riippumatta. Olin silloin jotain 12v
Joo yleisnimitys oli jamekset, kertoi jameksen vahvasta brändistä suomessa, ja suomalaisen suuhun taipui hyvin. Vähän niinkuin hiihtokengät, tahtovat olla monoja valmistajasta riippumatta. Kiitos vastauksesta, mukava kuulla, että muillakin on muistikuvia kyseisistä farkuista.
Otsikossa oli, että v-muotoinen ommel polven kohdalla. Ikäänkuin V-muotoinen ommel oli jotenkin edestakainen muoti(?). Se oli vuoden 1972 tienoilla pari vuotta. Ensin ei saanut olla ommelta, sitten piti olla, ja seuraavana vuonna ei saanut taas olla. Porukka puhuu v-farkuista aika usein, mutta en tiedä tarkoittaako se sitten tuota "polvi v-ommelta". Moni ei varmaan muista, kun muoti oli vain pari vuotta.
Olin lapsi tuolloin, ja muistan hyvin, että V-farkut olivat juuri nuo polviommelmalliset. Mitä merkkiä olivat, en muista, mutta kuten nuorisomuodissa yleensä, samaa leikkausta todennäköisesti oli "kaikilla" merkeillä.
V- leikkaushousut, sanottiin meillä. Ne oli makeet! Itse sain kesäksi sellaiset ohuehkoa vaaleankeltaista kuviokangasta. Ne oli NIIN kauniit! -70 luvun alkupuolta.
Jameksia sai v-leikkauksella ainakin.