Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOTILOT VIIKONLOPUNVIETOSSA

17.11.2006 |

Sopisiko uusi pino, kun tuo edellinen on jo aika pitkä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on taas koko viikonlopun töissä. Mua tylsistyttää ihan sikana tää homma, mut tietty jouluks tulee enemmän käyttörahaa...

Uteriina: Miten kerroitte isovanhemmille? Puhelimessa vai kasvotusten tai jotenkin muuten? Mä ajattelin laittaa tiedon joulukortteihin, mut ongelmaks taitaa mudostua se, että ne kortit pitäis lähettää sit jo melko aikaisin... Jos laittaa siihen postin punaiseen kuoreen, niin eikös niitä kortteja saateta jaella vasta 22.12:kin? Silloin ois jo rv 16 ja varmaan mahasta näkee tuota aikaisemmin sitten jo uutiset...

Onko kukaan ostellu joululahjoja? Jaelkaas hyvät joululahja vinkit appivanhemmille jne. Mulle jouluinnostus tulee tänä vuonna MYÖHÄÄN! Yleensä mulla on ulkovalotkin ikkunassa tässä vaiheessa ja suunnittelen jouluruokia täyttä häkää. Nyt mietin, että pitäiskö vaikka laatikoita alkaa väkertää.

ON: väsymys ei vieläkään oo hellittäny. (11+1) Joten motivaatio koulun suhteen nollissa. sit tuo vatsatauti verotti voimia entisestään. Joudun varmaan palauttelee opintotukiakin, kun olin sairiksella tärkeiltä tunneilta... (Laskee motivaatiota ennestään) Mut jos jotenkin joululomaan asti taaplais 4vkoa. Painoa oli tänäkin aamuna vähemmän, joten kaipa se tauti vieläkin verottaa...? Ruokahalu ei oo palautunu sen jäljiltä oikeen yhtään...

Vierailija
2/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli koluttua kädentaito-messut läpi ja siellä oli taas vaikka mitä ihanaa. Onneks olin varannut mukaan vain tietyn summan rahaa, niin piti aina vähän miettiä, että mitä sitä OIKEASTI tarvii saada, muuten olisin tuhlannut taas ihan älyttömästi. Ihmeen hyvin jaksoin siellä kierrelläkin, neljä tuntia putkeen, eikä edes selkä tullut kipeeksi vaikka kaverilla tuli! No, jalat nyt tietysti oli muusina :)

tirppis78: kiitos onnitteluista! Nyt se jo alkaakin tuntua ihan hienolta, että poika on tulossa, kun alkushokki on mennyt ohi :) TOOOSI kovasti sitä tyttöä tosiaan toivoin ja onhan mulla vieläkin pieni varaus sille, kun ei se lääkäri uskaltanut varmaksi sanoa... Mutta kyllä jo tuntuu siltä, että olis aika komeeta olla kolmen pojan äiti :)

Nyt on aika orpo olo, kun mies lähti pikkujoulureissulle Tallinnaan ja pojat on mummulla yötä... Mitä ihmettä sitä täällä oikein yksikseen tekis? Oon ihan h-moilasena palloillut pitkin taloa ja ihmetellyt, että mitä sitä oikein elämässään tekis jos ei olis lapsia :) Vaikka onhan niistäkin välillä kiva saada " vapaata" , mutta olispa sit jotain ohjelmaa sillon...

Huomenna mulla on sentään juhlat tiedossa, menen kummipoikani 1-v. synttäreille :) Hirmu miten nopeesti tääkin vuosi on mennyt...

Huomasin kanssa tosiaan tänään vasta, että jouluunkin on enää vaivaiset 5 viikkoa!!! Siis miten se on jo noin lähellä!?! Aloin heti stressaamaan laatikoitten tekemistä ja lahjoja, tuntuu ettei enää ehdi mitään, apua! Onneks Hulda kirjoitteli aiheesta aamulla, muuten olisin varmaan vielä pari viikkoa mennyt siinä uskossa, että onhan siihen jouluun vielä aikaa... Uh, kämmenet hikoo jo pelkästä ajatuksesta! Joka joulun alla mä päätän aina, että nyt teen joulun oikein vimpan päälle. Puunaan joka nurkan ja koristelen kaikki paikat ja ostan kukka-asetelmia ym... ja loihdin tietysti aivan mahtavan jouluaterian jälkiruokineen kaikkineen.. Mut miten se sit tahtookin aina typistyä siihen, että kaks päivää ennen aattoa siivotaan hätäisesti ja roiskastaan muutama koriste sinne tänne, kukat jää ostamatta ja jälkiruoka tekemättä.. Just saan ne " pakolliset" laatikot tehtyä ja muut tavan jouluruuat. Pitäis olla ainakin kahden viikon joulunvalmisteluloma, että saisin jotain parempaa aikaiseksi :) Ohhoh, aika stressaavaa tää joulunalusaika..

Luna kera pikku Nuppusen rv 21+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan yleensä sen takia joulun valmistelut ja hösäämisen tosi ajoissa, jotta ei tuota kiirettä pääse tulemaan. ;) Lokakuussa väkerrän koristeita ja kortteja ja ostelen ekat joululahjat jo syyskuussa. Marraskuussa leivon (oon leiponu jopa tänä vuonna) pipareita ja joulutorttuja. Ja teen laatikotkin. Tänä vuonna on siis aikataulustani myöhässä... (Piparit ja joulutortut on, mut niit pitäis tehdä lisää...)

Joskus aiemmin mulla oli stressi myös siitä, että pitää tehdä taikinat ja kaikki ite. Nykyään oon tyytynyt kaupan taikinoista leipomaan piparit ja muut. Enkä tunne syyllisyttä yhtään. x) Niin joo, marraskuussa ostelen yleensä kaappiin jo sellaisia joulupöydän antimia jotka säilyy pyhiin asti. (Elikkä joulusinappi, karkkeja, glögiä, pähkinöitä, rusinoita, puuroriisiä jne) Kinkkuakin ollaan jo kateltu, mutta ei olla löydetty sopivan kokoista vielä...

Joulusiivouksesta; mä pidän yleisilmeen siistinä koko joulunalusajan, koska koristeet ja muut on muuten ihan turha juttu. Mut mitään kaappeja mä en koskaan siivoo jouluisin, enkä suurta mattopesu-rumbaa aio pyörittää. (Ellei nyt joku oksenna matolle...)

Lasten lahjoista on päänvaivaa. Esikoiselle pitäis ostaa vaikka mitä. Uudet sukset, luistimet, reimatec-asu jne... Mut kuopukselle ei keksitä oikein mitään tällaista " hyötylahjaa" kun se perii isosiskoltaan kaiken. Mut ei nyt voida ostaa toiselle vaan kivoja leluja ja toiselle kaikkee hyötylahjaa...

Mä en oo vielkään toipunu täysin tuosta vatsataudista ja mies on koko viikonlopunkin töissä. Tuntuu jotenkin tosi uuvuttavalta, kun ei oo kahta aikuista paikalla ja itse on näin puolikuntoinen. Mut kaipa se tästä kohta hellittää... Huomenna lapset tosin menee miehen työpäivän ajaks omasta tahdostaan mummulaan, joten mulla on 6h vapaata! :O Aion nukkua ja siivota. (Vatsataudin jälkeen toi pyykkipino ei vaan jotenkin meinaa madaltua ja kaikki muukin on vähän hujan hajan...)

Vierailija
4/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda: Me kerrottiin anopille ihan kasvotusten viime viikonloppuna. Mun vanhemmat oli silloin etelänreissussa ja kyselivät, haluammeko jotain tuliaisia. Olimme sit niin hirviöitä(?), että vastasimme tekstarilla, että vauvanvaatteita vois tuoda... Olivat kyllä sanattomia, kuulemma... Kuten arvasinkin, eivät yhtään osanneet ajatella että haaveilisimme kolmannesta lapsesta.

Meillä oli tänään kylässä mun hyvä ystävä lapsineen, meidän molempien miehet kun on reissussa. Tehtiin yhdessä ruokaa ja touhuttiin lasten kanssa. Oli tosi virkistävää.

Minäkin aloitan jouluvalmistelut jo tosi aikaisin. Lahjat on melkein kaikki jo ostettu. Sitten ehdin joulun alla leipoa ja askarrella lasten kanssa. Siivous ei meilläkään ole se ykkösasia. Ruokiin pitää tänä vuonna panostaa tavallista enemmän, koska vietämme joulua meillä, siis isovanhemmat myös mukana.

Saunaan!!! T: Uteriina rv11 tasan, jee!!! Niin ne karttuu!!

Vierailija
5/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja iik!!

Onneks täällä on alettu joulusta puhua, muuten olisin minäkin onnellisena vaan odotellut ajan kulumista, että oltas " vähän lähempänä" joulua!

Miten se aika meneekin ihan huomaamatta..?

Meillä ei ole luotu ajatustakaan joululahjoihin. Lapsille jotain alustavasti ollaan suunniteltu, mutta sitten on kummilapset, mies ja joitain sukulaisia kelle pitäis jotain kivaa keksiä..

Minä oon miettinyt vaan vaunujen ja turvaistuimen ostoo, enkä noita joulujuttuja ollenkaan.

Minä oon päässyt aika helpolla jouluista noitten ruokien suhteen, kun meillä ei syödä muuta kun porkkana-ja perunalaatikkoo ja kinkkua. Graavilohi on yleensä kuulunut myös meidän joulupöytään, mutta tänävuonna sitä ei varmaan ole..

Piparit lasten kanssa leivotaan kyllä ja pasteijat, mutta joulutorttujakaan ei välttämättä tarvitse tehdä jos en jaksa.

Me yleensä vieraillaan joulun pyhät sukulaisissa, joten kotona ei tarvitse jokaista jouluruokaa olla!

Tää menee nyt ihan jouluhöpinäksi (tunnustaudun myös jouluihmiseksi)

joten anteeksi niille jotka ei niin joulusta välitä!

Osaakos joku kertoa mitä varten se sokerirasitustesti kaikenkaikkiaan tehdään?

Mulle on se(kin) jäänyt vähän arvoitukseksi..

Nyt harmittaa, kun löysin käytetyt vaunut, aivan kun meille tehdyt, tosi siistit ja hinnaltaan kohtuulliset.. mutta ne ehdittiin myydä, kun en ollut tarpeeksi nopea.

Pelottaa, ettei löydy vastaavanlaisia -yhtä siistejä ja nättejä- ennen helmikuuta!

Närästys on päivittäinen riesa ja pahenee joka päivä.. Vielä ei ole renniet kehissä, -yritän vielä pärjätä vissyllä ja maidolla- mutta piakkoin on apteekkiin marssittava!

Luna:

Kiva että sullakin alkaa " pettymys" väistyyn sukupuoli-jutussa ja alkaa poika tuntuun oikeelta vaihtoehdolta!

Vaikkakin sulla vielä pieni mahis onkin tyttökin saada!!

joop, nyt huilaan raskaan päivän jälkeen!

mammutti ja Vilppu rv 27+1

Vierailija
6/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva alkaa jo miettimään joulu juttuja. Mä pidän talvilomat pois joulun aikaan ja olen siis kaksi viikkoa lomalla. Kerrankin ehkä ehtii kunnolla rauhoittua joulun viettoon. Vuotyötä tehdään miehen kanssa molemmat niin välillä on joulut mennyt ihan töissä. Nyt kun lapset on pieniä on yritetty aina toivoa ainakin aattoilta vapaaksi. Lahjoja olen jo ostellut pitkin syksyä.

Maanantaina olis 13.30 se rakenneultra. Odotan sitä jo innolla. Onneksi on huomenna iltavuoro ja maanantaina aamuvuoro töissä, niin aika menee nopsaan. Vois sit alkaa pikku hiljaa jo tekemään hankintoja, sänky ja turvakaukalo ainakin on ostoslistalla. Liikkeet on voimistunut kyllä selvästi tämän viikon aikana. Ja nyt on sit ihan kiva kirjoittaa 2 alkavat raskausviikot! Laitan sit heti maanantaina ultra kuulumiset.

NAKSU ja NASU rv 20+0

Vierailija
7/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä jouluaiheinen tunnelma :) Mekin ollaan alustavasti suunniteltu, että oltas tänä vuonna aatto kotona. Ollaan oltu meidän vanhemmilla aiemmin, ja kyllä nytkin olis kutsuttu. On vaan aina kamala vaiva raahata se kasa lahjoja paikasta toiseen! Toisaalta pääsee ruoanlaitossa aika vähällä ;) Lahjoja ei olla kauheasti ostettu vielä, mutta viime vuonna huomattiin jo että esikoinen sai ihan LIIKAA lahjoja muutenkin. Meidän lapset on isovanhempien ainoat lapsenlapset.. Vanhemmille pitäs vielä jotain ainakin keksiä. Ja miehelle tietysti ;) Mutta sillä on vielä synttäritkin välissä ;)

Kerrottiin tänään mun äidille tästä kolmosesta. Tai oli pakko kertoa, kun se rupesi taas tenttaamaan mun opiskelusuunnitelmista.." Kai te sitten sen kolmannen teette, kun et meinaa vielä kouluun mennä" Ja kun en vastannut juuta enkä jaata, niin " No kerro nyt, mitä meinaat...ym" Siihen sitten sanoin, että no kolmas on tulossa, kun kerta otit asian esille ;) Äidin mies sanoi siihen, että mähän sanoin, muttet uskonut. Ja äiti siihen sanoi onnittelujen jälkeen, ettei mua ihan niin hulluna pitänyt ;)

Sokerirasitus tehdään sen takia että tiedetään onko äidillä sokeriaineenvaihdunnan häiriö, jolloin lapsesta voi kasvaa sokerilla iso. Neuvolassa sanoi että ylipaino (BMI yli 25) suurentaa riskiä että sokeria pääsee läpi ja automaattisesti joutuu sokerirasitukseen, mutta myös tietysti jos virtassa on sokeria tai edelliset lapset olleet isoja ym. Jos äidillä todetaan raskausdiabetes, niin sitä pystytään sitten ruokavaliolla hoitamaan ja seuraamaan vauvan kasvua tarkemmin.

PP 9+6

Vierailija
8/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin mammutille kommentoida tota sokerirasitus testiä, mutta PikkuPilu ehtikin ensin! Mullakin tosiaan ihan sen perusteella alettiin harkita, että tehdäänkö, kun painoindeksi oli 25,56 eli just nippa nappa sen rajan yli. Mä sit itse päätin mennä sinne kuitenkin, kun tosiaan aiemmista ollut se paastoverensokeri koholla ja silloin terkka valisti, että on riski sairastua vanhemmalla iällä diabetekseen. Käyn sen nyt ihan oman mielenrauhan vuoksi tsekkaamassa sitten, että onko siinä nyt jotain " häikkää" .

Kauhia mitä jouluihmisiä te oikein ootte :) Mä en kyllä ikinä saisi aloitettua jouluvalmisteluja SYYSKUUSSA, hyvä jos marraskuussa havahdun, eli just niinkuin nytkin on käynyt... Ja voi jestas, kuka niistä korttien teosta kirjoitti... Mulla olis niihinkin tosi kiva idea, mut tarvis kyllä alkaa jo väkertään tai kohta jää nekin taas Tiimari-kortti linjalle... Yleensä saan sen postin punaisen kuorenkin vietyä vasta tasan viimeisenä mahdollisena päivänä ja sitten ne jaetaan vasta päivä, kaksi ennen joulua.. Jotenkin noloa... Mutta ei vaan saa aikaiseksi niitä korttejakaan, kun kaikkien osoitteet on aina jossain kiven alla ja hirveen työläs homma :) Sit sitä vaan lykkää viimeiseen saakka... Pätee mulla muuten hyvin moneen asiaan. En taida olla mikään toimelias ihminen :)

Luna vähän häpeissään...

Vierailija
9/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksulle toivottaa tsemppiä maanantain ultraan! Aiotkos sä tiedustella jalkoväli näkymiä? Ja vielä noista viikoista, että mustakin alkoi tuntua, että on jotenkin " tukevammin" raskaana nyt kun raskausviikot alkaa jo kakkosella! Ja ollaanhan tässä jo yli puolenvälin, hurjaa :)

Vierailija
10/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna: Kyllä mä ajattelin kysyä sukupuolta,toivottavasti näkyisi. Ihan tavallinen ultrakone on ei siis mikään 3/4d. Mies ei halua tietää, mutta hänellä onkin työvuoro ja ei pääse mukaan. Ajattelin kyllä vaan kaikille sanoa, että sukupuoli ei selvinnyt vaikka sen itse tietäisinkin. No en tiedä sitten onnistuuko se salailu käytännössä....

Sokerirasituskoe mullakin edessä, aiemmissa raskauksissa tulokset olleet normaalit.

Vierailija
11/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnustaudun jouluihmiseksi -tätä nykyään. Ennen en niin piitannut joulusta, mutta nyt olen aika joulufani. Mulla on yleensä tässä vaiheessa jo useimmat joululahjat ostettuina, mutta nyt voin alkusyksyn niin huonosti, että ei riittänyt energiaa joululahjojen miettimiseen. Onneksi on muutama kuitenkin jo tuolla pukinkontissa.

Vanhemmille ja isovanhemmille sekä yhdelle isotädille annettiin viime vuonna lasten kuvista tilattu seinäkalenteri joululahjaksi. Ja tehdään sama temppu tänä vuonna. On nimittäin ollut tosi pidetty lahja, niitä kuvia on kommentoitu pitkin vuotta ja kalenterit ovat olleet joka kodissa paraatipaikalla :o) Rahaa menee kerralla aika iso summa kun ne hakee (yht. 7kpl), mutta menis sitä äkkiä saman verran rahaa lahjoihin jotka ei välttis olis näin pidettyjä!

Mä edelleen odotan rakenneultraa kuin kuuta nousevaa! Enää pari kokonaista päivää... Nukun huonosti, ja heräsin viime yönäkin miettimään pariksi tunniksi, että mikä kaikki voi olla vialla. Että voikin olla hermona! Voisin ottaa kyllä rennommin, että saisin kunnolla nukuttua. Mielessä pyörii kaiken maailman kasvaimet, etisistukka, kystat (tutun vauvalla aivoissa rakenneultrassa), sydämmen kehityshäiriöt, kaikki mikä vaan nyt yleensä voi olla vialla. Ja jos jotain on vialla, niin sille en voi mitään. Ja jos kaikki on kunnossa, niin mulla on tätä menoa ihan sikana univelkaa tiistaihin mennessä!

Mitä lähemmäs ultraa pääsen, sitä vähemmän mietin sitä sukupuolta, kun se on kuitenkin äskeisten mietteiden rinnalla ihan toisarvoista. Edelleen kyllä toivon, että ultraaja näkis varmuudella tiistaina kumpi tulee -ja meinaan kyllä tomerasti sitä kysyä =)

Viikonlopputerkuin hermoanttu rv 19+0

Vierailija
12/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta mies lähtee töihin ja lapset mummulaan ja mun pitäis keksiä 7h tekemistä yksikseni... Nyt ois aikaa aloittaa kutomiset joita oon syksyn jo suunnitellu, mutta en väsymykseltä oo saanu aikaan. Tai siivoilla kaappeja ja lasten huonetta. Mietin just, että pitäiskö viritellä jouluvalot, kun sais rauhassa sen tehä... Todennäköisesti siivoon niska limassa, vaikka pitäis levätä...

Nyt mulla on joku hellämielisyyden puuska ja harkistsen jopa, että kertoisin sukulaisille raskaudesta heti np-ultran jälkeen. Sais ehkä joululahjaks jotain hyödyllistä odotukseen tai vauvalle, kun ajoissa antaa vinkin. ;)

ANTTUSANTTU: Paljonko tuollainen kalenteri maksaa? Itse mietin kans just, jotain noita kuvallisia mukeja tms, koska ei appivanhemmille muutakaan keksitä. Eikä oikein mun äidille.

Joulukorttiin oon suunnitellu leikkaavani ja liimaavani esikoisen piirtämiä joulukuusia. Kuopus saa liimata siihen tarroja tms. Täytyy huomenna käydä Tiimarissa ostoksilla... Tekstiin sit tökkään terveiset myös uudelta tulokkaalta. ;) Harkitsin jopa ultrakuvan lähettämistä, mut se ei jotenkin esteettisesti miellytä mun silmää siinä.

Hulda 11+2

Vierailija
13/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda80: Kalenterit muistaakseni maksoivat viime vuonna 14¿/kpl. Ne teetettiin kopiontifirmasta, jossa mieheni on ahkera asiakas pitkin vuotta, eli alennusta tuli kanta-asiakkaalle ja siitä, että jokaisessa kalenterissa on samat valokuvat. Eli jos haluais nähdä vaivaa, niin jokaiselle voisi tietysti teettää henk.koht. kalenterin, missä olis esim. lapset kalenterin saajan kanssa rannalla tai muita hauskoja yhteisiä muistoja pitkin vuotta, mutta me ollaan neutraalisti valittu 12 hyvää kuvaa lapsista ja kaikille sama kalenteri. Tämä nimenomainen kalenteri on muuten hyvä, koska kalenteriosiossa on nimipäivät, ja kuva on A4 -kokoinen. Valitaan pelkkiä vaakakuvia, kun niin kuva täyttää koko sivun... Mitä olen hintoja seurannut, niin paikasta, koosta ja laadusta riippuen kalenteri maksaa 10-20¿. Valokuvausliikkeistä kannattaa kysyä, ja vielä ehtii netin kautta tilata...

Ja asiasta toiseen: sain viime yönä nukuttua sitten tosi hyvin! Mies antoi nukkua ja minähän vetäsin unta kuulaan kymmeneen asti. Taisi auttaa kun illalla kirjoitin tänne asiasta ja tavallaan selvitin asian itselleni. Nyt on jo parempi mieli kun ei väsytä =)

Nyt lähden Tupperware -kutsuille ihan itsekseni, eikä kotiin ole mitään kiirettä. Kivaa!

Terkuin Anttuli rv19+1

Vierailija
14/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa paininut samojen ajatusten parissa, kun anttusanttu. Vielä viime viikolla ajattelin vaan sitä sukupuolta, mut nyt kun ultra on käsillä, niin miettii jo terveysjuttuja. Ja mitä sit sen jälkeen , jos löytyy jotain vakavaa. No täytyy vaan nyt odotella huomiseen. Ja tokihan kaikki ongelmat eivät edes tule esille ultrassa. Muistelin, että jollain toisellakin oli huomenna se rakenneultra?

NAKSU ja NASU rv20+1

Vierailija
15/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman viikon poissa kuvioista, on vaan ollut niin paljon kiirettä, etten ole illalla jaksanut enää tulla koneelle, sänky on kutsunut. Töissä on vipinää ja mies on reissussa.

Oli mukavaa lukea teidän iloisia ultrakuulumisia!!! Minä menen niskapussiultraan ensi tiistaina. Eka neuvolakäynti oli tällä viikolla, vielä ei sydänäänet kuuluneet dopplerilla. Muuten kaikki ok. Yllättävästi nyt vasta olen välillä voinut pahoin, luulen että se pahentaa asiaa, kun väsyttää. Isovanhemmille kerrottiin myös uutiset ja omat vanhempani eivät saaneet sanaa suustaan, olivat niin yllättyneitä. Iloisesti kyllä. Lapsille ajattelimme kertoa ensi viikolla ultran jälkeen, koska luulen että esikoinen kohta ymmärtää kertomatta mistä on kyse kuuntelemalla esim. sivusta mun ja miehen juttuja.

Nyt on mentävä iltapuuron keittoon! Hauskaa viikonloppua kaikille!

T: Uteriina 10+6