Yksiöön television koko?
Kommentit (46)
4k resolla kannattaa ostaa niin iso ruutu kuin persuus kestää. Katseluetäisyys kuvan laadun suhteen ei ole enää tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä koko riippuu täysin katseluetäisyydestä https://www.verkkokauppa.com/fi/osto-opas/tv
Ei helvetti, tuon mukaan mulla pitäisi olla 65-70 tuumainen töllö😂😂 Voi luoja eihän tänne sitten muuta sopisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevä koko riippuu täysin katseluetäisyydestä https://www.verkkokauppa.com/fi/osto-opas/tv
Ei helvetti, tuon mukaan mulla pitäisi olla 65-70 tuumainen töllö😂😂 Voi luoja eihän tänne sitten muuta sopisikaan.
Lol sama juttu XDD
75 tuumasta kun on tottunu kattomaan niin ei voi ikinä enää ostaa pienempää.
Vielä kun olisi laadukasta 4K sisältöä olemassa eikä suorapuurotoistoa.
Aivan älyttömiä nuo kauppojen katseluetäisyyssuositukset, miksiköhän niiden mielestä pitäisi ostaa jättitelkkari?
Joo, ei pidä. Omaa järkeä ja makutottumuksia kannattaa kuunnella.
>55" kunhan on oled.
Kaikki muut teknologiat tuottaa huonoa tummaa kuvaa.
Myydyin televisiokoko nykyisin on 65 tuumaa. Itselleni se ei ihan mahtunut joten ostin 58 kokoisen. Kyllä on sopiva minusta enkä tarvitse jättikokoista ruutua. Näyttää tuokin reilun kokoiselta.
"Kaikki muut teknologiat tuottaa huonoa tummaa kuvaa."
Mulla on ihan tavallinen televisio, ei kuitenkaan halvin malli. Minusta kuva on oikein kirkas ja hyvä.
Nykyisin kuvanlaatu on paljon parempi ja tarkempi mitä ennen vaikka ei ostaisi edes sitä parhainta oledia
Meillä on 55-tuumanen ja just sopiva kun on tossa toisella puolella huonetta ja sängyltä katsellaan. Asutaan siis mieheni (ja koiran) kanssa yksiössä. Yllättävän hyvin mahdutaan kaikki :D Bonuksena tietty iso parveke ja sijaintiin nähden edullinen vuokra. Terveisiä Helsingistä.
Kyllä luulen että se 55 olisi yksiöön oikein hyvä. Ei sekään ole kiva jos se valloittaa koko seinän ja ei mahdu mitään muuta. Pakkohan se on sitäkin ajatella mikä on asunnon tai huoneen koko.
Mitä isompi telkku, sitä enemmän joutuu kääntelemään päätä katsomisen aikana kun yrittää saada koko ruudusta selkoa. Taisi täälläkin olla jonkun miehen tyttöystävä, joka mainitsi että joutuu katsomaan televisiota liian suurelta ruudulta, mutta miehen mukaan pitää olla mahdollisimman iso.
Vierailija kirjoitti:
>55" kunhan on oled.
Kaikki muut teknologiat tuottaa huonoa tummaa kuvaa.
Ostin just uuden telkkarin, valitettavasti en ymmärrä niiden teknologioista mitään. Mutta ihan viime vuoden mallia ja hyvät arvostelut ym. No kuva on yleensä hyvä, mutta esim. Netflixin vanhemmissa elokuvissa tummat kuvat ovat ihan luokattomia, rakeista harmaata puuroa. Olen kyllä pettynyt.
"No kuva on yleensä hyvä, mutta esim. Netflixin vanhemmissa elokuvissa tummat kuvat ovat ihan luokattomia"
Vika on varmasti siinä elokuvassa ja sen aikaisessa kuvassa ja tekniikassa? Huonoa laatua ei kalliskaan televisio varmaankaan näytä hyvin.
Tottakai mahdollisimman iso on kiva mutta kun ei mahdu niin ei mahdu. Ne vie niin paljon tilaa. Osta niin iso kun siihen sopii.
Vierailija kirjoitti:
"No kuva on yleensä hyvä, mutta esim. Netflixin vanhemmissa elokuvissa tummat kuvat ovat ihan luokattomia"
Vika on varmasti siinä elokuvassa ja sen aikaisessa kuvassa ja tekniikassa? Huonoa laatua ei kalliskaan televisio varmaankaan näytä hyvin.
No niin toivottavasti, mutta mun vanha (n.15-vuotias)pienempi telkkari oli parempi siinä suhteessa, en ainakaan muista nähneeni niin huonoa kuvaa ikinä. Ja ei nuo Netflivin elokuvat siis mitään tosi vanhoja ole vaan joskus 2000-luvulla tehtyjä.
Plus tekstityksen koko alkaa olemaan merkittävä asia vanhemmiten.
Ohis