Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

42 v ja JÄRKYTTÄVÄSTI rapistunut lihaskunto

Kauhusalilainen
26.01.2023 |

Olen 42 vuotta ja salihommat sekä muukin liikunta on ollut tauolla koronan alusta asti. Olen vain mähöttänyt etätöissä kotona ja en edes juuri käynyt kävelylenkillä. Aloitin vuoden alusta käydä taas salilla ja huomaan, että lihasvoimani ovat rapistuneet aivan järkyttävästi. Eilen aloin kokeilla hauiskääntöjä kotona puntilla, jota nostelin ihan leikiten joku 10 vuotta sitten 3X10 sarjoja. Nyt en jaksanut tehdä yhtä kääntöa kunnolla.

Että tämä ihan vaan varoituksen sanana muille:

1) nelikymppisenä rapistuminen tapahtuu näköjään ihan eri vauhdilla, kuin parikymppisenä.
2) etätöissä jää helposti arkiliikunta TODELLA vähälle

Johtopäätökset: Kannattaa tarkastella kriittisesti omaa kuntoa ja tehdä peliliikkeitä. Itse onneksi havahduin ja olen nyt käynyt salilla pääasiassa kauhun motivoimana :D

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita ravinnolla ja kävelyllä. Älä nostele liian painavia painoja, ihan kevyet riittää. Tuskin nivelille tekee koskaan hyvää riuhtoa valtavia painoja.

Jos ei tiedä aiheesta yhtään mitään, niin ei varmaan kannata lähteä neuvomaan muita. Siinä on se riski, että joku saattaa uskoa sinua. 

Vierailija
22/24 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP:lla menee? Oletko jaksanut käydä salilla? Onko vielä yhtä hirveää?

Entäs muut AV-mammat? Joko uudenvuoden lupaukset on unohdettu ja sali vaihtunut lösötykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha laittaa iän piikkiin. Kuka tahansa rapistuu, jos on 3 vuotta tekemättä mitään fyysistä. Nyt alat kuntoilla taas säännöllisesti, niin kyllä se kunto sieltä palaa alle kuukaudessa.

Vierailija
24/24 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä AP. Olen käynyt tammikuun lopusta säännöllisesti salilla kolmena kertana viikossa. Kyllä lihaskunto on noussut kohisten. Alun ahdistuksesta pääsi jo parin kerran jälkeen eteenpäin. Varmasti osa rankkuuden tunteesta johtuu myös lihasmuistin/hermotuksen puutteesta, mutta oli mulla kyllä ihan rehellisesti sysipaskaksi päässyt lihaskunto. Nyt vaan kun saisi motivaation pysymään. Olo on kyllä kieltämättä paljon parempi.