Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitinä en osaa ollenkaan samaistua sodassa tappamiseen. Enkä muuhunkaan tappamiseen.

Vierailija
25.01.2023 |

En ymmärrä, että miksi ihmiskunta käyttää voimavarojaan tuhoamiseen. Minä synnytän ja kasvatan, mutta en tarkoituksella tuhottavaksi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulutko minun ja Jeesuksen kanssa harvaan ryhmään, jotka ovat valmiita kääntämään toisen poskensa? En välitä vaikka tappaisivat minut ja perheeni, en aio estää kuin pakenemalla ja piiloutumalla.

En. Kyllä minä itsekin tappaisin esim. raiskaajani parhaan kykyni mukaan ja menisin siitä hyvästä vankilaan, mutta että ihmiset oikein organisoidusti alkavat tappamaan. Miksi joku hyökkää, niin sitä en ymmärrä. Itsepuolustuksen ymmärrän.

Esim. raiskaus on kuin naiseen kohdistuva tappo tai murha, vaikka miehenkin voi mielestäni raiskata. Raiskauksessa erotetaan uhrin mieli kehosta, vaikka teko ei olisi raiskaajasta seksuaalinen, vaan esim. tiedostamatonta vallan käyttöä, kostamista, omien traumojen vientiä eteenpäin tai sotatoimi. Minulle on sama minkä maalaisen miehen kanssa asun ja lisäännyt, kun hän vain on ihmisenä hyvä, ei raiskaaja ei alistaja. En ole omaisuutta, en sotasaalis ja en tee lapsia sotaa varten.

Ymmärrän myös, että kyse sodassa on muustakin kuin tappamisesta ja tuhoamisesta. Kyse on etupiireistä. Míksi ei sovita reilummin? 

ap

Ai että raiskaaja ansaitsee kuoleman? Olet siis muslimi. Muuta vaikka Afganistaniin.

Vierailija
22/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulutko minun ja Jeesuksen kanssa harvaan ryhmään, jotka ovat valmiita kääntämään toisen poskensa? En välitä vaikka tappaisivat minut ja perheeni, en aio estää kuin pakenemalla ja piiloutumalla.

En. Kyllä minä itsekin tappaisin esim. raiskaajani parhaan kykyni mukaan ja menisin siitä hyvästä vankilaan, mutta että ihmiset oikein organisoidusti alkavat tappamaan. Miksi joku hyökkää, niin sitä en ymmärrä. Itsepuolustuksen ymmärrän.

Esim. raiskaus on kuin naiseen kohdistuva tappo tai murha, vaikka miehenkin voi mielestäni raiskata. Raiskauksessa erotetaan uhrin mieli kehosta, vaikka teko ei olisi raiskaajasta seksuaalinen, vaan esim. tiedostamatonta vallan käyttöä, kostamista, omien traumojen vientiä eteenpäin tai sotatoimi. Minulle on sama minkä maalaisen miehen kanssa asun ja lisäännyt, kun hän vain on ihmisenä hyvä, ei raiskaaja ei alistaja. En ole omaisuutta, en sotasaalis ja en tee lapsia sotaa varten.

Ymmärrän myös, että kyse sodassa on muustakin kuin tappamisesta ja tuhoamisesta. Kyse on etupiireistä. Míksi ei sovita reilummin? 

ap

Ai että raiskaaja ansaitsee kuoleman? Olet siis muslimi. Muuta vaikka Afganistaniin.

Mennyt vissiin puurot ja vellit sekaisin että m uslimit raiskaajia murhaisivat.  Sielä murhataan uhri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä tätä väkivallan ihannointia. Lähimmäisen rakkaus ja ihmisyys ovat minusta hienoja arvoja, joita pitäisi vaalia. Tietenkin täytyy puolustautua, kun päälle hyökätään, mutta kaiken muun tappamisen ihannoinnin jättäisin pois. Se ei vaikuta pelkästään siihen, miten näemme vihollisemme. Se vaikuttaa koko yhteiskuntaan ja siihen miten näemme kaikki ihmiset. Nykyään ekaluokkaiset mukiloivat jo toisiaan pahasti. 

Vierailija
24/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä säkään olis syntyny jos 80 vuotta sitten tossa rajalla ei olis tapettu muutamaa sataa tuhatta.

Mut joo näkökulmia nää.

Talvisota joo. Mutta mitä jatkosodalla saavutettiin?

Vierailija
25/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pystyy hädässä ihan mihin vain, sekä miehet että naiset. Itse olen myös valmis puolustamaan maatani hyökkääjiltä

T. Rva res. vänrikki ja 3 lapsen äiti

Vierailija
26/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva meistä varmaankaan ymmärtää sodan aloittajia ja muita ns tarpeettomia murhia ja tappoja. Sen sijaan puolustukseksi tappaminen mikäli joku uhkaa omaa tai lasten/läheisten henkeä ainakin osa hyväksyy. Itse kykenisin laittamaan hengiltä toisen sellaisessa tilanteessa jossa ei olisi muuta vaihtoehtoa.

T. Itsekin äiti

Vierailija
27/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta ei ole vuosituhansien saatossa viisastunut tippaakaan. Älä tapa. Tätä jos kaikki noudattaisivat, maailma olisi toisenlainen.

Vierailija
28/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiassa mm. resurssien epätasainen jakutuminen on johtanut sotiin ja sisällissotiin. Sota on täysin luonnollinen tapa ns. tasata puntteja eri ihmisryhmien välillä etenkin jos se epätasa-arvo on erittäin räikeää.

Vierailija
29/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sun pitää kysyä Putinilta.

Mut tyhmä sä AP oot jos et ymmärrä miks ukrainalaiset taistelee

Vierailija
30/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ihan äitinä olet siinä roolissa, että ymmärrät tällaiset sotaa suuremmat asiat. Ja ei-äidit sitten eivät ymmärrä tällaisen elämän vaalimisen päälle. Selvä homma.

Niinhän tuossa ei väitetty

Kyllä ap implisiittisesti juuri niin väittää.

Vierailija
31/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa tai tule itse tapetuksi selittää yleismaailmallisesti suuren osan tapoista, tätä ilmenee sodissa ja itsepuolustustilanteissa. Sitten ovat nämä kostotapot, jossa tapetaan "pahantekijä", tämä saa esim. kiltit perheen isät ja äidit tappamaan, kun joku tekee pahaa heidän jälkikasvulleen. Myös mustasukkaiset puolisot tappavat tästä syystä pettäjän ja hänen rakastajansa. Sitten tulee nämä psykopaatit, jotka tappavat jostain sairaasta syystä, joka normaalille ihmiselle on järjetöntä. Ja ihan pieni osa tapoista ovat armomurhia eli uhri tapetaan, jotta pääsee esim. tuskistaan.

Vierailija
32/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lajimme versio ihmisapinasta ei ole kovinkaan onnistunut. Olemme sotaisa ja ahne laji joka on onnistunut tappamaan 80% muista vapaana eläneistä nisäkkäistä ja noin puolet kasvilajeista. Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä lainkaan kuinka huonoon kuntoon olemme kotiplaneettamme onnistuneet saamaan.

Vierailija
33/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ku rüssä tulee niin ammu jos haluat elää. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
34/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mies koskisi mun kummityttöön väärällä tavalla, niin tekisin kaikkeni että saan hänet hengiltä pois. Ei haittaa mennä vankilaan istumaan muutamaksi vuodeksi, saan kuitenkin ensikertalaisalennukset ja 24/7 hoidon siellä. 

En ole koskaan ollut väkivaltainen enkä todellakaan ole väkivallan puolesta, mutta nuo henkilöt jotka tekee pahaa lapsille, ne pitää saada pois tästä yhteiskunnasta. 

Vierailija
35/35 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lajimme versio ihmisapinasta ei ole kovinkaan onnistunut. Olemme sotaisa ja ahne laji joka on onnistunut tappamaan 80% muista vapaana eläneistä nisäkkäistä ja noin puolet kasvilajeista. Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä lainkaan kuinka huonoon kuntoon olemme kotiplaneettamme onnistuneet saamaan.

Jos maailmassa olisi yhtä paljon apinoita, kuin on ihmisiä niin ne apinat olisi tehneet ihan samanlaista tuhoa.

Lähes kaikki eläimet, varsinkin lihaa syövät haluavat omat reviirit. Mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän ihmiset tappelee ja tuhoaa luontoa ja maapalloa.

Esimerkiksi maailmansota 3 tulee jossain vaiheessa. Ihan turha on kuvitella ,että tämä rauha kestää ikuisuuden. Tarpeeksi kun on ihmisiä, niin maat tahtovat alkaa levittäytymään muiden alueille. Venäjä jo sitä tekee, Kiina myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi