Syömishäiriö liika syönti
Mistä lähden hakemaan tukea siihen, että syön liikaa? Äskein söin itse tehtyä ruokaa; paistettua tuore kasvissekoitusta (porkkana, parsakaali, punsipuli, kirsikkatomaatti), täysjyväriisiä ja igorin kanaa. Teki mieli santsata vaikkei enää ollut nälkä. En santsannut. Nyt tekee mieli jotain makeaa. Olen jo 15min tässä meinanut hakea jäätelöä pakkasesta. En mene, mutta tää on ärsyttävää. Olen käynyt ravitsemusterapeutillakin, joka kertoi terveellisestä ruokavaliosta (kyllä mä sen tiedän jo muutenkin) ja säännöllisestä ruoka-ajoista. Mutta mistä saan tukea siihen, että vaikka olen jo syönyt ja täynnä niin tekee mieli syödä lisää?
Kommentit (4)
Onko noi laihdutus lääkkeet tehoavia juuri tuohon vaivaan ettei kokisi tarpeelliseksi syödä liikaa?
Ap
Kamppailen saman ongelman kanssa. Joskus minulla toimi vhh ja pätkäpaasto. Se vie ruokahalun kun vain pääsee alkuun ja tottuu. Myöhemmin sorruin kuitenkin uudelleen hiilareihin kun oli enemmän lomamatkoja ja uusi rakkaus. En pitänyt huolta itsestäni ja taas ruokavalio meni päin peetä, nyt sitten lähtöpisteessa.
Tuohon kun pääsisi takaisin kiinni mutta se vaatii kyllä oikeasti täyttä focusta ja ylläpitoa ilman lipsumisia alkuun. Se kestää sen kuukauden ja sitten alkaa jo sujumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kamppailen saman ongelman kanssa. Joskus minulla toimi vhh ja pätkäpaasto. Se vie ruokahalun kun vain pääsee alkuun ja tottuu. Myöhemmin sorruin kuitenkin uudelleen hiilareihin kun oli enemmän lomamatkoja ja uusi rakkaus. En pitänyt huolta itsestäni ja taas ruokavalio meni päin peetä, nyt sitten lähtöpisteessa.
Tuohon kun pääsisi takaisin kiinni mutta se vaatii kyllä oikeasti täyttä focusta ja ylläpitoa ilman lipsumisia alkuun. Se kestää sen kuukauden ja sitten alkaa jo sujumaan.
Itse olen myös muutamasti vaihtanut ketoruokavalioon ja pari kuukauttakin voi mennä todella hyvin, mutta sitten tulee tilanne, että mahdollisesti syön hiilareita ja sitten sorrun ketoruokavaliosta pois ja ne hyödyt mitä olen saanut niin haihtuvat pois. Siksi en enää haluaisi vaihtaa ketoiluun, koska en ole saanut sitä aikaisemminkaan pidettyä yllä. Sen jälkeen menin ravitsemusterapeutille, jonka kanssa käytiin ruokavaliota suositusten mukaiseksi, mutta aina vaan tää ylensyönti ongelmana.
Päivittäin joudun tekemään itseni kanssa tappelua siitä etten santsaa ruokaa lisää. Oli sitten ihan mitä vaan ruokaa niin tekee mieli syödä itsensä ähkyyn. Jos en ruoalla niin sitten jotain makeaa ruoan jälkeen.
Ap