Kun mikään muu ruoka ei maistu paitsi rasvaiset ja hiilihydraattiset ateriat. Muuten ruokahalu on lähes nolla.
En haluaisi syödä mitään koska ei maistu, en jaksaisi laittaa itselleni ruokaa. Sen sijaan nälkä on mutta ainoastaan ne rasvaiset hiilaripommit ovat sellaista ruokaa mitä pystyy syömään, mielummin olen melkein syömättä.
Olen lihava, kyllä. Aikaisemmin söin terveellisesti ja hyvin tietoisesti, silloin voin hyvin ja olin hoikka.
Elämässä tuli pahoja vaikeuksia, aloin lihomaan ja masentumaan. Nyt olen toipumassa sairaslomalla kun en pystynyt enää tekemään mitään muuta kuin vain selviytymään hengissä omassa kodissani minuutti kerrallaan.
Pitäisi tässä ruokavalioo todella alkaa muuttamaan mutta tosiaan mikään muu ei maistuisi kun huonot einekset tai muu roskaruoka. En haluaisi niitä ja kun yritän syödä terveellisesti niin kuitenkin tekee mieli syödä sitä ravintoköyhää epäterveellistä ruokaa.
Mitenhän minä itseni saisin kierteestä pois? Tietenkin syömällä terveellisesti mutta tämä taitaa olla henkisesti aika vaikea juttu niin miten tunnetasolla itselleen oikein pystyy pitämään järjen kädessä ja himot kurissa?
Kommentit (15)
Sun mahan biomi on kuollu, sun tekee mieli niitä asioita mitä sä syöt, jos vaihat nyt vihanneksiin niin muutaman kuukauden päästä sun tekee niitä mieli samalla tavalla ja rasvanen hiilarihötö ei maistu.
Sä et päätä mitä sun tekee mieli, sun mahan bakteerit tekee sen sun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Sun mahan biomi on kuollu, sun tekee mieli niitä asioita mitä sä syöt, jos vaihat nyt vihanneksiin niin muutaman kuukauden päästä sun tekee niitä mieli samalla tavalla ja rasvanen hiilarihötö ei maistu.
Sä et päätä mitä sun tekee mieli, sun mahan bakteerit tekee sen sun puolesta.
Unohtu loppuosa.
Alkuun se vaatii mielettömästi tahtoa ja vahvuutta kun joudut pakottaan itses syömään asioita mitä sun kroppa ei halua mut se käy helpommaks ja kohta niitä tekee mieli, just keep at it!
Mikään saavuttamisen arvoinen ei ole helppoa!
Ostat kaupasta sitä terveellistä ruokaa ja aineksia sekä proteiinin lähteitä, jotka on helppo ja nopea valmistaa. Ja sitten vaan syöt niitä vaikka ei niin mieli tekisikään. Ei kaikki muutkaan syö aina vain sitä mitä tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et päätä mitä sun tekee mieli, sun mahan bakteerit tekee sen sun puolesta.Unohtu loppuosa.
Alkuun se vaatii mielettömästi tahtoa ja vahvuutta kun joudut pakottaan itses syömään asioita mitä sun kroppa ei halua mut se käy helpommaks ja kohta niitä tekee mieli, just keep at it!
Mikään saavuttamisen arvoinen ei ole helppoa!
Pitää paikkansa. Huomaa kyllä että vatsa voi huonosti koska se on turvonnut, olen lihonut ja toimii hyvin epäsäännöllisesti. Vatsa on löysällä jatkuvasti. Tästäkin huonosta tottumuksesta kun pääsen pois niin vaikuttaa varmasti kokonaisvaltaisesti. Ostin minä tänään kanaa, jauhelihaa ja kasviksia paljon. Yritän olla syömättä roskaruokaa ja jättää herkut tyystin pois. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ostat kaupasta sitä terveellistä ruokaa ja aineksia sekä proteiinin lähteitä, jotka on helppo ja nopea valmistaa. Ja sitten vaan syöt niitä vaikka ei niin mieli tekisikään. Ei kaikki muutkaan syö aina vain sitä mitä tekee mieli.
Mm, ostan kyllä. Minulla on ollut sellainen ajatusmaailma tässä liian usein, että aivan sama millään ja tunnesyön. Se on kyllä todella huono juttu ja syyllistän siitä tietenkin itseäni. Haluan sellaisesta kokonaan eroon. Hävettää kun olen sabotoinut omaa terveyttä niin paljon. Yritän nyt tsempata ihan kunnolla ja lakata ostamasta noita surkeita mössöjä. -ap
Jos sulla ei ole kotona mitään muuta kuin terveellistä syötävää niin hupskeikkaa kyllä sä niitä syöt. "Musta tuntuu etten halua syödä kuin mättöä" ei ole sama asia kuin että "en kykene syömään kuin mättöä."
Jos asut kaupungissa, pystyt ehkä välillä tilaamaan Woltin tai Foodoran kautta valmiita salaatteja, kasviskeittoja, -bowleja ym.
Kyllä kroppa tottuu muuhunkin, kestää noin 8 päivää esim päästä karkkihimosta eroon, mutta sen kun jaksaa niin yleensä on jo makunystyrät fixattu.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole kotona mitään muuta kuin terveellistä syötävää niin hupskeikkaa kyllä sä niitä syöt. "Musta tuntuu etten halua syödä kuin mättöä" ei ole sama asia kuin että "en kykene syömään kuin mättöä."
Tässä on paljon syvemmästä asiasta kyse kuin vain "hupskeikkaa" - asenteesta. Jos tosiaan asia olisi niin, että se olisi helppoa vain korjata huonot tavat noin vain ei täällä silloin riippuvuuksia olisi tai häiriötä kehokuvissa sekä syömisessä. Tässä siis enemmän pohdin juuri sitä, että entäs kun se vaikea hetki koittaa, siis todella vaikea hetki, niin miten oikein sen yli pääsee, ettei sorru. Tämä minulle täysin addiktioon verrattava tilanne ja välillä tuntuu, että ruoka on ainoa asia mikä tässä elämässä oikeasti tuottaa hyvää mieltä, juurikin se herkullinen rasvainen hiilariruoka. Tiedän, että terveellisestikin voi tehdä hyvää ruokaa ja nautinkin salaateista. Kyllä se silti vaatii kyllä nyt luonnetta paljon. Pitäisi saada tuo käsiteltyä päässä niin, että se päätös perkele pysyy. -ap
Mä syön ihan just sitä mitä tekee mieli. Jos vaikka haluan pizzaa/rahkaa/voileivän, eikä sitä ole, olen sitten syömättä. Varmaan siksi olenkin hoikka.
Paastoa tai pätkäpaastoa, niin oikea nälkä (ei mieliteko) herää ja hedelmä maistuu sen jälkeen taivaalliselta.
Pinaattia, vadelmia, kourallinen pähkinöitä ja mantelimaitoa blenderiin. Helppoa ja nopeaa. Vadelmien tilalla vaihtelen päärynää. Ruokailu on noin minuutin ajanjakso muutaman kerran päivässä. Ei kannata siitä niin suurta meteliä pitää.
Mitä se haittaa? Syö niitä rasvaisia ja hiilaripitoisia ruokia silloin kun syöt, mutta pakkoko niitä on määräänsä enempää syödä. Syöt niitä vain silloin kun on nälkä.
Ei ihmisen tarvitse syödä mitään kevyttä. Esimerkiksi kasviksetkin voi paistaa öjyssä tai kuorruttaa majoneesilla, jollei niitä muuten alas saa. Söin muuten juuri paistettua parsakaalia pottumuusin (itse tekemää) kera, eli oli rasvaa ja hiilaria ja puolet päivän kasviksista, ja älyttömän hyvää. Nyt en tartte mitään kuin illalla vasta.
Kivoja pikaruokapaikkoja on ainakin Picnic, josta saa maukkaista uuniperunoita valitsemillaan täytteillä sekä ihanan rouheisia patonkeja. Ja Subwayllähän voi ottaa vaikka täysjyväpatongin kaikilla kasviksilla ja haluamallaan lihalla.
Syö vitamiinivalmisteita nyt ensihätään. Sulla on varmasti jotain puutoksia. Käy verikokeissa?