Katkera työkaveri
Työkaveri on alkanut töissä nälvimään minua varallisuudestani.
Milloin autoni on ökyauto tai siitä että asun omakotitalossa. Puolisoni on yrittäjä, niin siitä repii kanssa juttua. Kuinka hyvä mulla on, kun puolisoni on miljonääri.
Ei me oikeasti olla edes rikkaita. Todennäköisesti työkaverin perheellä on suuremmat tulot kuin meillä.
Olen vain tarkka rahankäyttäjä. Syön töissä kotoa tuotuja eväitä, työkaveri hakee eineksiä kaupasta.
Autoa etsittiin kauan ja sattumalta löysimme hyvän yksilön edullisesti ja vanhasta saimme hyvän hyvityksen. Uudessa autossa ei ole korjauskuluja siinä määrin kuin vanhassa ja kulutuskin on pienempi
Työkaveri on kulinaristi ja heillä syödään tosi hienoja ruokia, minä teen tavallista kotiruokaa.
Ärsyttää tuollainen kateus. Ihan samaan olisi heilläkin mahdollisuus, jos pikkuisen miettisivät omaa taloudenpitoa.
Kommentit (8)
Rikkaus on joittenkin mielestä velka-auto. Siitäkin voi olla montaa mieltä.
Sano, että voit ihan vapaasti kysyä verotoimistosta verotietonne jos se auttais siihen, että tuo nillitys loppuisi.
Työkavereille ei kannata kertoa mitään raha-asioitaan, ole aina köyhä ja kipeä niin kaikki ok. Kateelliset iskee puukon selkään jos sulla jokin asia hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän auto on velaton. Ainoa laina mitä on otettu on ollut asuntolaina ja sitäkin otettiin mahdollisimman vähän. Rakensimme itse talon ja autotallin, lainaa otettiin 150.000€. Käytin paljon aikaa siihen, että etsin edulliset materiaalit ja huonekalut ostettiin kirppareilta ja kunnostin ne itse.
Edelleenkin etsin hyviä tarjouksia, että kulut pysyisi kurissa.
Tällä elämäntavalla olen mahdollistanut sen että meillä on puitteet kunnossa.
Teen jatkuvasti sijoituksia , että elinkustannukset pysyvät kurissa. Ostin mm. kasvihuoneen, ensi kesänä meillä syödään itse kasvatettuja kasviksia.
-ap
Kateus ei tosiaankaan riipu siitä, että onko kateuden kohteella jotenkin oikeasti helpompaa ja paremmin. Eräs kaveri oli vuosia katkera siitä, etten jaksanut enää pidellä häntä pystyssä ruikutuksineen. Hän kuitenkin jaksoi hyvin töissä, jaksoi kiinnostua miehistä, matkustella, uusia kavereitakin löytyi muutamassa kuukaudessa, jatkuvasti on pyörinyt bilettämässä jne.
Itse koin burn outin ja hädin tuskin sain suihkussa käytyä (aina en saanut käytyä, esim. pitkä tukkani oli pakko nyrhiä lyhyeksi koska en pystynyt sitä enää hoitamaan). Mutta ei, kyllä olen tosi itsekäs kun en voi kuunnella kun toinen pöpöttää jostain random baari-illasta ja tunnekuohuista mitä baari-illan tapahtumat ovat herättäneet. Ja ihan reilusti päälle 30 oltiin molemmat, että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän auto on velaton. Ainoa laina mitä on otettu on ollut asuntolaina ja sitäkin otettiin mahdollisimman vähän. Rakensimme itse talon ja autotallin, lainaa otettiin 150.000€. Käytin paljon aikaa siihen, että etsin edulliset materiaalit ja huonekalut ostettiin kirppareilta ja kunnostin ne itse.
Edelleenkin etsin hyviä tarjouksia, että kulut pysyisi kurissa.
Tällä elämäntavalla olen mahdollistanut sen että meillä on puitteet kunnossa.
Teen jatkuvasti sijoituksia , että elinkustannukset pysyvät kurissa. Ostin mm. kasvihuoneen, ensi kesänä meillä syödään itse kasvatettuja kasviksia.-ap
Puhutko näistä töissä? Miksi?
On ihmisiä, jotka hokevat ettei Suomessa työnteolla rikastu. Sitten on ihmisiä, jotka ymmärtävät, että omaa kulutustaan säätämällä voi myös säästää.
Auttasikohan se asiaan, jos sanoisit tämän sille työkaverille, etkä meille?