Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla valko/punajäkälää alapäässä - synnytys?

Vierailija
17.11.2006 |

Mulla puna- tai valkojäkälää emättimen suulla - lääkärin mielestä onneksi lievä. Onko tästä haittaa synnytyksessä, ts repeävätkö paikat helpommin, kun limakalvo ei ole kunnossa? Miten synnytyksestä toipuminen? Onko raskausaika parantanut/pahentanut oireita? mitä voidetta olet käyttänyt?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös vähän jännittää tuleva synnytys, kun repesin jo edellisessä aika useasta kohtaa, vaikkei tautia ollutkaan silloin edes todettu (oireita tuli ekan kerran synnytyksen jälkeen). Kuulemma kortisonivoidetta voi käyttää ihan vapaasti raskauden aikana, vaikutus on niin paikallinen, ettei vaikuta sikiöön.

Vierailija
2/7 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tauti on enemmän ihotautilääkärin alaa. Sieltä saat myös reseptin kunnon kortisonille, liian laimeaa ei kannata käyttää, koska se vain heikentää limakalvoja.

3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa: hyvä kuulla, että on kohtalotovereita. Gynekologi (60 v. mies) määräsi Bemetson-voidetta, joka vahvaa kortisonia. Sanoi, että voi käyttää monta kuukautta putkeen vaikka olisi raskaanakin.

Itse en suostu alkuraskaudessa sitä laittamaan. Nyt olen 11. viikolla. Neuvolalääkäri (nainen) puolestaan sanoi, että olisi pidättyväinen ton vahvan kortisonin kanssa, eikä missään tapauksessa käyttäisi pitkiä aikoja putkeen, koska voi ohentaa limakalvoja. Hän edustaa sitä linjaa, että muutenmkin välttää ylimääräisiä lääkkeitä raskauden aikana. Sanoi, että jos oikein vaivaa voisi kokeilla Sibicortia. Synnytyksestä hän totesi, että ne pahat repeämät ja epparit tulee lihaksiin, limakalvot sen sijaan paranevat nopeasti. Jäkälä ei ole lihaksen sairaus, joten siinä mielessä voisi olla huoleti. Mutta hirvittää, kun iho ritsahtaa pienelle haavalle jo yhdynnässä, miten sitten kestää synnytyksen venytyksen...

Kolmonen: mitä voidetta käytät? Repesitkö synnytyksessä niistä kohdista, joissa jäkälää on?

Vierailija
4/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olisi kiva kuulla miten teillä punajäkälä-synnyttäjillä on mennyt? Itse olen 32-vuotias, ja punajäkälä estää minua hakeutumasta raskaaksi. Joka gynen jälkeen menee kuukausia, että alapää on kunnossa, miten sitten synnytyksen kanssa?? En kestäisi sitä. Piste.

Vierailija
5/7 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on kovin vähän netissä keskustelua, joten tuntuu velvollisuudelta tulla itse kertomaan oma kokemus, kun aikanaan itsekin hain lohtua täältä. Mulla ei ole varmaan diagnoosia tehty, mutta oireet viittaavat hyvin vahvasti punajäkälään. En vaatinut sen parempaa tutkimusta vaan tyydyin tuohon vastaukseen. MInulla raskaus on parantanut oireita. Tosin en voi olla varma kumpi paransi: raskaus vai thyroxin lääkitys, joka aloitettiin 1kk ennen raskautumista kilpirauhasen vajaatoimintaan. Vajaatoiminta kun voi aiheutttaa mm. ihon oireita. Alkuraskaudesta 0-5kk oireita tuli ehkä 2-3x ja nyt viimeisen 3kk aikana ei ole tullut kertaakaan. Toki soppaa sotkee myös se, että lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Joka tapauksessa limakalvot ja iho ovat nyt paljon tervemmät, ei kuivat ja hauraat lainkaan. Saa nähdä kuinka imetys sitten kohtelee......ehkäisyksi en enää aloita pillereitä, ilmeisesti ne ylläpitivät jatkuvia hiivatulehduksiakin. Nyt raskauden aikana ei ole ollut yhtään hiivatulehdusta. 

Lopetin myös kaikkien muiden rasvojen lotraamisen paitsi aqualan öljyn. JOstain luin jonkun hyötyneen ceridal öljyn vaihtamisesta tuohon Aqualaniin. Itselläkin oli aikasemmin Ceridal käytössä sekä estrogeeni voiteet. Muistakaa, että vaikka tuote on apteekista ja allergialiiton hyväksymä, ne voivat silti sisältää barabeeneja yms allergisoivaa.

Toivottavasti näistä vinkeistä on jollekin apua. Ja toivottavasti kilpirauhaset on kaikilta tutkittu ettei taustalla ole mitään mikä yllyttää ihottumaa: keliakia, allergiat yms.

Vierailija
6/7 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emuaid voide - http://hespac.com/emuaidfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.   

Vierailija
7/7 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi