Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistun vuoden päästä maisteriksi enkä tule saamaan mistään töitä :(

Vierailija
17.11.2006 |

Pääaineena englantilainen filologia, sivuaineena pohjoismaiset kielet (perusopinnot) sekä kääntämiseen liittyviä opintoja. En halua opettajaksi. Mistä voin hakea töitä? Ahdistaa jo nyt vaikka vielä ei tarvitsisi moista edes miettiä, olen äitiyslomalla...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön merkonomi, ja olen varma että saan töitä sitten joskus, kun haen.

Vierailija
2/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni pääsi kääntäjäksi vaikka ei ole lukenut päivääkään englantia. Nyt tienaa kirjojen kääntämisestä n. 6000 e/kirja (n. 200 sivusia talouskirjoja).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, jolla on myös kaupallista koulutusta ja yliopisto-opinnot rakennettu samaan tyyliin kuin sinulla on työskennellyt mm. kääntäjänä ja myyntisihteerinä firmassa, jossa tarvitaan opiskelemansa kielen taitoa.

Tuolla sinunkin koulutuksella keksisin miljuuna työpaikkaa :).

Pohjoismaisten kielten kanssa voisi pelata vaikka mitä, kaikkea projektia olisi varmasti tarjolla. Ja työpaikkojahan on ulkomaillakin.

Vierailija
4/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuaineena. Eihän se tarkoita sitä että on pakko työllistyä opettajaksi, mutta ainakin todennäköisesti työllistyy. Voihan sitä suorittaa aineenopettaja-koulutukseen vaadittavat opintopisteet tutkinnon päällekin ja hakea töitä niillä maisterin papereilla, tai hakea muuten vain muitakin töitä kuin opettajan hommia. Kyllä se opettaminen kuitenkin työttömyyden voittaa, eikä sen tarvitse olla loppuiän ammatti. Itse opetan osa-aikaisesti ja teen freenä osa-aikaisesti myös muita alani hommia. Tällä hetkellä tämä on ihan hyvä ratkaisu.

Vierailija
5/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt muutamia käännöstöitä mutta siis aika vaatimaton on työkokemukseni. Vaikka onhan minulla monen vuoden työkokemus asiakaspalvelusta myyjänä :). Freelance-kääntäjän työ olisikin varmasti ihan hienoa mutta aika epävarmat tulothan siinä on. Sitäpaitsi mistä niitä käännöstöitä sitten oikein saa?

Vierailija
6/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli alkuperäinen teksti + käännetty, pari sivua tai joku muu pieni kokonaisuus riittää. Jos tiedät jotain mikä on kääntämistä vailla nimittäin.

Mutta tarkoitukseni oli ehdottaa muita töitä. Matkaopas? Kielikylpylä (pikkulasten)?

Omasta kotikunnasta voi myös aina löytää kaupungilta töitä joissa tarvitaan/tarvittaisiin juuri tuollaista vähän syvempää kielitaitoa. Ja siitä opettamisesta, opettajiahan tarvitaan normaalien koulujen lisäksi myös moniin aikuisten kursseihin, eli sen ei tarvitse olla puuduttavaa työtä.

Kaikissa firmoissa, joissa on kansainvälistä bisnestä, tarvitaan muutama todella kielitaitoinen ihminen, eli jos olet kiintynyt kotipaikkakuntaasi niin valitse sieltä firmoja ja ota niihin yhteyttä, he kirjaavat sinut jonnekin ja kysäisevät sitten kun tarvetta uudelle työntekijälle tuntuu olevan! Tee ihan kunnon hakemus, josta selviävät kaikki tietosi, niin heidän on helppo vain säilyttää se ja ottaa sen perusteella myöhemmin yhteyttä. Tämän voit tehdä jo nyt, vaikka oletkin nyt vielä kotona jonkin aikaa.

Vierailija
7/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin isoissa firmoissa arvostetaan kielitaitoa todella paljon. Jos olet vielä järjestelmällinen ja asiakaspalveluhenkinen, töitä varmasti löytyy. Jos et halua kouluttaa, niin suunnittelupuolelle.

Sinulla on vielä vuosi jäljellä, voitko tehdä vielä jotain kaupallisia tai hallinnollisia sivuaineopintoja tai aikuiskoulutuksen perusopinnot? Suosittelen!

Vierailija
8/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksissä (varsinkin isoissa ja kansainvälisesti toimivissa) tarvitaan koko ajan kielitaitoisia ihmisiä ja käännöksiä. Esimerkiksi mainosmateriaali. On myös olemassa erikseen käännösfirmoja. Ota selvää hyvä ihminen äläkä vain ryve itsesäälissä. Oletko harkinnut, että voisit vielä opiskella sivuaineena esim. markkinointia tai viestintää?

Vierailija
9/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajakoulutukseen ei saada riittävästi hakijoita, kun englannin taitajille on niin paljon kysyntää yritysmaailmassa!

Vierailija
10/10 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toki sä työllistyt vaikka ihan koulutusta vastaavaa työtä ei löytyisikään. Lähetä avoimia hakemuksia isoihin kansainvälisiin firmoihin. Katsele myös julkiselta puolelta (esim. EU) mitä on tarjolla. Useinhan vaaditaan vaan ylempi korkeakoulututkinto.

Jos ei muuta löydy, niin töihin vaikka kahvilaan tai Stockkalla myyjäksi. Tee siellä duunia sen aikaa, että saat seuraavan työpaikan. Työnantajia kiinnostaa enemmän se, että on innokas tekemään töitä kuin joku tietty koulutus. Esim. Stockkan myyjänä saisit varmasti hyödyllistä kokemusta asiakaspalvelusta (sitä tarvitaan joka alalla) ja palkanlisää jokaisesta hallitsemastasi kielestä. Esim. Akateeminen kirjakauppa voisi olla ihan mielenkiintoinenkin työpaikka vaikka pidemmänkin aikaa.

Tsemppiä työnhakemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi