Jokainen tietää oman sukupuolensa
Niinköhön tietää esim. 16v murrosikäinen, joka usein toimii niinkuin muutkin?
Mie luulen, että tällä translailla saadaan identiteetiltään epävarmaa porukkaa ja mt-ongelmat lisääntyvät entisestään. Eikös sen sukupuolen voi sitten vielä vaihtaakin kerran vuodessako se oli?
Vihreät on suuntautunut ilmastopolitiikasta kaikenmaailman humpuukiin.
Kommentit (6)
Ja kun tämä hölmö laki ei liity mitenkään niihin tunteisiin, kokemuksiin, biologiaan, terveyteen tms. Ei se ole mikään transihmisille tarkoitettu laki.
Tämä on vaan sellainen laki, joka mahdollistaa ihan kenen tahansa ilmoittaa että juridisesti minä vaihdan sukupuoltani. Ja siitä aiheutuu ongelmia, joita ei pitäisi tietoisesti lisätä.
Minulla ei ole mitään transihmisiä vastaan, minulla on tuttuna transnainen. Enkä vähättele mitään heidän ongelmistaan, mutta tämä laki on hölmö ja väärä tapa ratkaista ongelmaa tai helpottaa transihmisten elämää.Ajatus on varmaan ollut hyvä, mutta tulos ei.
Sukupuolen määrittää biologia ja perimä. Se ei tule muuttumaan tämän hulluuden takia. Tämä ei mielestäni ole ihmisarvokysymyss, trans-ihmiset on yhtä arvokkaita kuin tavallisetkin. Minulla itselläni oli aikoinaan trans-lääkäri, joka hoiti minun asiat hyvin.
Tässä on vielä se monen mielestä ongelma, että sukupuolen voi vaihtaa nuorempana kuin aikaisemmin eli silloin kun kaikki muu kehitys kesken. Nuori kokee olevansa toista sukupuolta ja vaihtaa, auttaneeko ongelmiin, onko apua silloin translain kannattajilta.
Teinityttöjen keskuudessa tämä transhullutus on uusi syömishäiriö/viiltely/jne trendi joka leviää kaveriporukkojen sisällä, nimikin ilmiölle löytyy: rapid onset gender dysphoria. Tämä on surullista, etenkin kun todella monet tytöt jossain vaiheessa havahtuvat että haluavatkin olla naisia mutta rinnat, ehkä myös lisääntymiselimistö, on leikattu pois, ääni möreytynyt, karvaa kasvaa kaikkialle ja kaljukin paistaa.
Miehillä taas tämä tuntuu 90% olevan vaan fetissin julkista toteuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vielä se monen mielestä ongelma, että sukupuolen voi vaihtaa nuorempana kuin aikaisemmin eli silloin kun kaikki muu kehitys kesken. Nuori kokee olevansa toista sukupuolta ja vaihtaa, auttaneeko ongelmiin, onko apua silloin translain kannattajilta.
Tästä oli tutkimus, moniko sukupuolensa korjauttanut oli katunut leikkausta tms. hormoni- tai fyysistä hoitoa jälkeenpäin. Luku ja prosenttiosuus oli järkyttävän suuri.
Enemmän pitäisi mielestäni tarjota tukea nuoren itsetutkiskeluun ja omien tuntojen käsittelyyn mielenterveyden kuntoutus- ja tukipalveluina.
Kaiken ytimenä pitäisi sisäistää ajatus, että sukupuoli voi olla omassa päässään mitä haluaa. Sen ei kuitenkaan tarvitsisi sulkea pois ns. perinteisten sukupuolien moninaisuutta. Aivan yhtä hyvin voi olla herkkiä miehiä tai yrmeitä naisia, omanlaisiaan.
Ja toinen seikka; jos tämän läsnimaisen yhteiskunnan hallinnollinen puoli sekä viranomaisasiat aiotaan saada pyörimään ja toimimaan, jokaista uutta sukupuolta ei voida lisätä tärkeysjärjestyksessä ensimmäisellä prioriteetilla kaikkiin asiointipalveluihin, lomakkeisiin tms. käsiteltäviin asioihin. Kolmijako mies / nainen / muu tulisi olla riittävä ennen kuin maailma saadaan pidemmälle valmiiksi.
Nuorisotyöttömyys, syrjäytymisvaarassa olevien nuorien auttaminen ja mielenterveysongelmien tuki ovat mielestäni paljon, paljon tärkeämpiä asioita varsinkin kun elämme maailmassa jossa monen nuoren turvallisuuden tunne on järkkynyt nyt jo monena vuotena. Korona, Ukrainan ahdinko tms.