Hellyyttä vailla
Jos puoliso ei ole lapsena saanut kotona hellyyttä ja läheisyyttä, eikä osaa sitä antaa puolisolleenkaan, niin miksi sitten lemmikin helliminen tulee luonnostaan?
Olen vuosia valittanut, että kaipaisin halauksia ja hellyydenosoituksia, (joita suhteen alkuaikoina sainkin enemmän).
Hän sanoo yrittävänsä, mutta mitään ei tapahdu. Tuntuu kamalalta katsoa vierestä, kun joka mutkassa lemmikki saa paijauksia ja minä olen ilmaa. Sängyssä ennen nukkumaanmenoa lemmikkiä rapsutellaan hellästi, mä en saa edes hyvänyönpusua.
Mitään riitaakaan ei ole. Siis nyt. Onhan tässä toki vaikeuksiakin ollut, eikä tämä läheisyysasia ole syistä vähäisin. Kiinnostaisi tietää, että miten ihmeessä tuo hellyys on helpompi osoittaa eläimelle kuin ihmisille? Onko se kasvatuksesta johtuvaa kyvyttömyyttä näyttää tunteita ihmistä kohtaan vai olenko mää vaan täysin paska?
Kommentit (6)
Ei me tiedetä. Jos käytät mustaa empatiaa, manipuloit, syyllistät ja loukkaat niin silloin olet tuo mainitsemasi paska, eikä kenenkään pitäisi koskaan antaa sinulle mitään vihiä tuntemuksistaan.
Jos et ole edellä mainittu niin ala vaan halailemaan niin eiköhän se siitä. Mikä voisi mennä vikaan?
Erolta kuulostaa. Epäreilua sinua kohtaan, että joudut tyytymään suhteeseen josta et saa tarvitsemaasi. Varmaan kumppanisi, jos eroa väläyttelet, havahtuu tuohon, että tarvitset jotakin mitä hän ei ole antanut ja sitten koittaa sitä antaa.
Mä koitan vaan ymmärtää, että mistä tässä on kyse. Voiko hellyyttä vailla kasvanut toimia noin? Ymmärrän, ettei osaa antaa sitä lämpöä toisellekkaan eikä itse kaipaa sitä. Se tuntuu oudolta, kun se on outoa.
Mutta miten se onnistuu luonnollisesti eläimen kanssa? Hän sanoo rakastavansa minua yli kaiken, tietää että ei ole hyvä näyttämään sitä.
Tuntuu kieltämättä, että jään paljosta paitsi, mutta en viitsisi muuten hyvästä liitosta lähteä.
Onko täällä ketään hänenlaistaan niin voisi valaista asiaa?
Tämmöistä käytöstä on niin vaikea ymmärtää, kun olettaa, että tietysti toista haluaa koskettaa, suudella ja halata. Ei nyt tietenkään kokoajan. Edes kerran päivässä.
Älä odota. Halaa sinä itse häntä.