6kk synnytyksestä ja tukka lähtee päästä
tuntuu että tukka harvenee sitä tahtia että kohta ei ole yhtään haituvaa päässä...asiaa ei auttanut se, että parturikin kauhisteli harvaa päälakeani :(
auttaako tähän mikään? terkkari suositteli piilisää, mutten ole vielä kokeillut..
Kommentit (5)
Mulla alkaa aina lähtee hiukset päästä 2kk synnytyksen jälkeen ja nyt kun on 7kk niinon sellainen kiva siili tossa etuosassa päätä.Mulla siis kaks lasta ja kummallakin kerralla samalla tavalla,mutta onneksi ne kasvaa takaisin.Mulla on sellaiset vajaa harteille hiukset mutta leikkaan sitten lyhyeksi kun nää uudet on hiukan pidemmät,nyt olis varmaan aika koomisen näköistä!
Nää on näitä juttuja joista ei kerrota etukäteen!
Odotusaikana ei hiuksia lähtenyt juuri ollenkaan, mutta eipä synnytyksestä ollut kulunut kuin jokunen viikko kun jo alkoi hiustenlähtö. Ja se näytti erityisen pahalta kun on pitkät hiukset. Vauva on kohta 10 kk ja sulkasato ohi ja ohimot sängellä. Mutta uutta hiusta sentään pukkaa :).
Kaikenmoisia keinoja tuli kokeiltua (joku oli aina kuullut että se-ja-se varmasti auttaa... yeah sure) mutta valitettavasti hiustenlähtö lienee hormonaalista etkä siinä tapauksessa sille mitään mahda. Hiukset kyllä kasvavat ajan kanssa takaisin.
KL.
Eli itsellä tuntui että odotus aikana hiukset sen kun tuuhenivat vain.Mutta joskus ehkäpä 3kk synnytyksen jälkeen hiuksia alkoi lähteä kasoittain ja sitä kovaa hiusten lähtöä kesti ainakin sen pari kuukautta.Nyt hiuksia ei lähden kuin ihan vähän ja vauva on reilu 7kk.
Itsellä kampaaja myös huomasi harvenevan pehkoni,mutta ymmärsi syyn.Nyt leikkautin itselleni otsatukan joka vie piiloon tuota harventunutta kohtaa todella hyvin :D
Eli hieno otsis ja vähän on nätimmän näköstä eikä itseä ahdista asia niin paljoa :P
Synnytyksestä parin päivän päästä 6kk ja kuukauden ajan hiuksia on lähtenyt päästä aivan älytön määrä. Ei koskaan ennen ole lähtenyt tällä tavalla. Kait ne sitten kasvaa takaisin.
Kiva vaan kun jokapaikka on täynnä hiuksia, viemäreitä myöten. Minulla on tällainen puoli pitkä tukka joten näistä tuntuu riittävän. :/
Oliko sinulla odotusaikana sellaista vaihetta, että hiuksia EI lähtenyt? Jos oli, niin joskushan niidenkin on lähdettävä, eli jospa nyt on sitten sellainen vaihe..? Rajansa tietenkin kaikella, ei sitä nyt ihan kaljuksi pitäisi kuitenkaan tulla..!
Mulla vaan on ollut niin, että odottaessa tukka on tosi hyvässä kunnossa ja tuuhea eikä hiuksia juuri lähde, ja sitten tässä synnytyksen jälkeen on taas alkanut rasvoittuminen ja hiustenlähtö oikein urakalla...
-Tua