Geomag ja Magnetix magneettirakennussarjat
Mietin joululahjaideaksi reilu nelivuotiaalle pojallemme noita magneettirakennussarjoja ja mainoksia selatessani huomasinkin itselleni yllätykseksi, että niitä on kahta eri merkkiä eli Geomag ja Magnetix.
Osaisiko joku asiaan perehtynyt kertoa minulle vähän näistä sarjoista. Ovatko ne keskenään yhteensopivia? Jos eivät niin mitä eroa niillä on? Ja ovatko ne selkeästi isompien juttu vai voisiko nelivuotias niillä rakennella?
Poika sai nelivuotislahjaksi pienen paketin muovisia Zoop-palikoita (tai jotain sinnepäin), joilla on myös aika kätevä rakennella. Onko kellään näistä kokemusta? Vähän mietin josko niitä hankkisi lisää, mutta ovat aika isoja, joten vievät enemmän tilaa kuin nuo magneettiset.
Kommentit (4)
pojan omasta toiveesta Geomag-magneetteja.
Kovasti on tykännyt näillä rakennella. Rakentelee muutenkin paljon, legoilla ja juuri noilla zoob-jutuilla ;)
Kyllä näistä osaa näppärästi tehdä vaikka mitä. Tarkkana tietysti saa olla etteivät joudu hukkaan, varsinkaan nuo magneettikuulat. Tänä jouluna olisi tarkoitus ostaa sarjaan lisää osia (paneeleja).
3-vuotias pikkusiskokin tykkää leikkiä näillä, tosin valvonnan alaisuudessa.
Mielestäni tämä sarja sopii monen ikäiselle :)
Geomag ja magnetix sarjat eivät käy yhteen. Tai siis toki tarttuvat yhteen, mutta ovat eri kokoisia! Magnetixssa on hieman isompi pallo ja paksumpi tikku.
Meillä molempia sarjoja erehdyksen vuoksi... Geomagit ovat enemmän mieleisiä, paneelien kanssa saa aikaiseksi tosi hienoja juttuja.
Meillä magneeteilla rakentelavat lapset ovat iältää 2-6, isommatkin sisarukset innostuvat välillä rakentelusta! SUOSITTELEN!!
Myös zoobit ovat kovassa käytössä, mutta eivät niin suosittuja kuin magit.
Molemmissa sarjoissa on tietty sama juttu, mitä enemmän osia sen mukavampi rakennella.
tosin nimiä en muista. Geomag on kuitenkin se alkuperäinen. Meillä tyttö sai ekan kerran niitä nelivuotiaana ja tykkäsi erilaisia tasokuvioita värkätä. Sittemmin on oppinut myös kolmiulotteisia rakennelmia tekemään. On rakennellut esim. pikku muovieläimilleen kiipeilytelineitä. Nyt 8v ostin jouluksi noita paneeleja, joiden avulla rakennelmista saisi tukevammat. Kummilapsille olen myös geomagia ostanut ja ovat tykänneet.
Pojille ajattelin Geomagia myös kartuttaa ja toisena rakennussarjana perinteisiä legoja.
Meillä on siis noita Zoobeja aika paljon ja ovat olleen tykättyjä. Kohta 8-vuotias poika, 5,5-vuotias tyttö ja 3,5-vuotias poika leikkii niillä mielellään, mitä ihmeellisemmän näköisiä rakennelmia. Vuoden meillä on niitä ollut, eivätkä ole rikki vielä yhtään saaneet. Joululahjaksi saavat noita lisää.
Noista magneettisarjoista ei ole omakohtaista kokemusta, paitsi että kummipojalla niitä on ja sielä olen niitä kokeillut. Itse en ainakaan niistä onnistunut mitään järkevää rakentamaan, helposti sitten hajoavatkin, eli ei niillä oikein leikkiä voi rakentamisen jälkeen. Niitä siis ei ole meille tullut, vaikka lapset ovat joskus tahtoneet. Magneettijutut voivat olla vielä hankalia 4-vuotiaalle, paitsi jos on näppäräsorminen, niin sitten voi olla hyvä.