Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä ei puhu tunteista

Vierailija
24.01.2023 |

Mua vaivaa, että toinen ei puhu tunteista. Edes laimeammista. Ei tarvitse rakkautta hehkuttaa.

Joskus olis kuitenkin kiva kuulla, että toinen ikävöi tai tykkää musta, että oon hänelle tärkeä.

Mutta ei. Ei vissiin ikinä muutu?
Nyt ajattelin, että enpä viitsi itsekään moisia jutella. Luulen, että tunteet kyllä hiipuu pikku hiljaa, kun vastakaikua tai vahvistusta niille ei hänen suunnalta tule. Surullista.

Muuten suhde on aika lailla täydellinen. Vuosi oltu yhdessä.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paremmaksi muutu. Ongelmia persoonassa.

Vierailija
2/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei oo tunteita, ei ikävää. Jos se on sulle ok niin jatka. Ei kannata odottaa sellasta mitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että pitäisi pieraista.

Vierailija
4/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti ihmisiä, joilla ei ole tunteita eikä empatiaa muihin vaan ainoastaan itseensä. Ei vain yksinkertaisesti ole. On kamalaa oppia tuntemaan sellainen ihminen. Onko ne ihmisiä ollenkaan.

Vierailija
5/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehelle vain säkkientyhjennysalusta. Mitä siinä tunteilemaan.

Vierailija
6/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
7/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan käsittänyt et miks tunteista pitäis puhua erityisesti.

Kyllä Mä tajuan ilmankin että mies rakastaa ja välittää ja varmaan huomaan senkin jos asiaintila muuttuu.

On varmaan kerran sanonut että rakastaa ja kohta 30 v yhdessä! Hyvin menee kuitenkin ja ihan onnellisia ollaan.

Vierailija
8/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa miesvihaa. Tunteiden sanoittaminen on vaikeaa ja ällön imelät ilmaukset voivat tuntua pahalta. Hyväksy mies sellaisena kuin hän on niin hänkin hyväksyy sinut sellaisena kuin olet.

Vierailija
9/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osottaa kyllä teoillaan, että välittää. Isoja juttuja on käyty läpi tässä matkan varrella. Ja luottamus on rakentunut vahvaksi. Ja silti....

Ap

Vierailija
10/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin ja näin. Kerran juttelin miehen kanssa netissä, aika useinkin juttelin itse asiassa,kiva mies oli vaikka nuori ja ärhäkkä. Hänellä oli vaikeuksia ilmaista tunteita ja koki siitä stressiä. Sanoin hänelle, että hei kun ei ole mikään pakko, ne tunteet tulee tai ei tule. Olet ihan ok noilla välineillä mitä on. Lopulta selvisi, että onhan sillä ne tunteet, mutta kun se ilmaisu ei ole se naisten sallima tapa niin niitä ei nähdä. Joten hänet tulkittiin tunteettomaksi. Minusta hänellä oli paljon tunteita sitten kun ne tuli näkyväksi, kun oppi hänen tunnekielensä. Mutta näistä tosiaan oli helpompi puhella vanhemmalle täti ihmiselle kuin kavereille tai kumppanille, ei sen takia ollut tullut ilmi. Ehkä hän ei halua menettää kasvojaan sinun silmissäsi? Tai sitten häntä ei vain kiinnosta. Teidän pitää ottaa selvää.

Vierailija
11/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tyytyväinen ja mies ei muutu. Ajan myötä tuo piirre vaan ärsyttää enemmän. Sopii jollekin yhtä tunteettomalle puolisoksi.

Vierailija
12/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko hän koskaan sitten  tentuista? Onko hän tenttu-ukko? Pisätkö hänelle tenttu-tenttejä, että onkos tullut otettua tenttua ja onko asuntoon piiloitettu tenttu-pullosia?

Vierailija
13/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen mies. Useita vuosia oltu yhdessä. Juteltiin aikoinaan asiasta ja hän kertoi suoraan, että ei oikein tämmösistä tunne jutuista puhu. Hän näyttää nämä asiat teoilla: katsoo minua hellästi, koskettaa, kohtelee kauniisti, arvostaa mielipiteitäni jne. Oli pökerryttävää tajuta, että mies itseasiassa kohtelee minua paremmin kuin edellinen rakkauttaan joka käänteessä hehkuttanut.

Vaikka pahimassa menkkamasiksessa kaipaa edelleen  "sanoja" niin kyllä normiarjessa otan mielummin ne teot kuin sanat.

Vierailija
14/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osottaa kyllä teoillaan, että välittää. Isoja juttuja on käyty läpi tässä matkan varrella. Ja luottamus on rakentunut vahvaksi. Ja silti....

Ap

Mies joka ei välitä ei tee mitään sen henkilön vuoksi jonka kanssa on.  Se ei tikkuakaan ristiin nosta toisen puolesta jos ei välitä. Puhe on aina halpaa. 

Vierailija
15/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin tavalla niistä tunteista olisi hyvä osata puhua. Yksi lyhytaikainen ex käytti ihmeellisiä, päälleliimatun tuntoisia fraaseja, jotka olivat jäykkiä ja irtonaisia kuin olisi googlen kääntäjällä luotu. Hän oli tunnekylmän oloinen muutenkin, mutta ehkä yritti parhaansa googlettamalla, että mitä kaunista voi naiselle sanoa. Onhan näitä keskusteluja aina netissä, että miten voin kehua naista, miten osoittaa rakkautta, jne.

Toinen ex ei osannut lainkaan puhua tunnetason asioista, etenkään negatiivisista, kuten harmituksesta, pahasta mielestä. Mökötti hiljaa jos itseään harmitti, ja suuttui ja sanoi että meidän pitää erota, jos minua harmitti. Perustelu eroehdotukseen oli aina, että kun kerran en ole hänen kanssaan onnellinen - vaikkei harmitukseni aihe olisi mitenkään liittynyt häneen ja olisin tehnyt sen selväksi.

Ei välttämättä kannata jäädä odottamaan, että mies kanssasi muuttuu.

Vierailija
16/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa siltä, että sinun kannattaa kehittää itseäsi tässä. Teot ovat kuitenkin objektiivisin mittari siitä, että kumppanisi arvostaa sinua 😊

Vierailija
17/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette puhu rahasta, tuleeko sulle tunne, ettei teillä ole enää rahaa?

Vierailija
18/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei oo tunteita, ei ikävää. Jos se on sulle ok niin jatka. Ei kannata odottaa sellasta mitä ei ole.

Tämä tulee mieleen minullakin, komppaan. Ei kaikki ole niin t7nteellisia. On myös tosi paljon ihmisiä, joilla on vahvat psykopatiapiirteet, joidenkin arvioiden mukan jopa 10 prossaa jo helposti tunnistettavissasellaisia omaaviksi, ja psykopatia eisiinä yhteydessä tarkoita mitään murhanhimoja vaan tietynlaista robotinkaltaista tunne elämää tai empatiavajetta.

Vierailija
19/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sanat vaan ne arjen pienet teot.

Vierailija
20/76 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo koskaan käsittänyt et miks tunteista pitäis puhua erityisesti.

Kyllä Mä tajuan ilmankin että mies rakastaa ja välittää ja varmaan huomaan senkin jos asiaintila muuttuu.

On varmaan kerran sanonut että rakastaa ja kohta 30 v yhdessä! Hyvin menee kuitenkin ja ihan onnellisia ollaan.

Kaikille tuollainen ei riitä. Ei todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän