Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hormonikierukka tulla ulos itsestään? Miten?

Vierailija
17.11.2006 |

Mulla on ollut ihan kummallisia vuotoja viime aikoina ja tuli mieleen, että voisko kierukka olla tullut ulos. Mutta olisinko huomannut sen, vai vaiko tulla esim kuukautisvuodon seassa huomaamatta?

Kierukka on ollut pari vuotta ja tähän mennessä tosi pienet menkat 1-2 päivää, nyt vuotoja parin kolmen viikon ajan miten sattuu...

Vai mistä voisi olla kyse? En viitsis lähteä gynelle turhan takia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuskin on siitä kyse. Sinuna menisin ultrattavaksi lekurille.

Vierailija
2/8 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni tuli raskaaksi niin, että kierukka oli tullut hänen huomaamattaan ulos. Joten voi niinkin tapahtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkkoja ei tullut ekan kahden vuoden aikana ollenkaan, tai vain ihan pienet. Sitten yhtäkkiä ne alkoivat. Kun ne neljänä kuukautena peräkkäin tuli säännöllisesti, niin menin gynelle.

Gyne sanoi, ettei ole mahdollista, että tulisi ulos. Se on kuulemma sen muotoinen, ettei luiskahda. (Tältä palstalta olen kyllä kuullut, että tamponia käyttäessä se voi tulla ulos). Gyne ultrasi ja siellä se oli. Hän sanoi, että on menkkojen vaihtelu on yleistä.

Minulle tuli siis 5-6 kertaa ne menkat ja sitten ne loppuivat taas. Viime kuussa taas tulivat yhdet monen kuukauden tauon jälkeen.

Vierailija
4/8 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin, vielä yhden jutun se gyne sanoi: joidenkin naisten elimistö hylkii kierukoita. Eli elimistö abortoi kierukan pois. Mutta tämä tapahtuu aina alkuvaiheessa, eikä parin vuoden jälkeen.

Vierailija
5/8 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aikaa sitten ja näin sen. Siis se on todella pieni! Ei tuntunu poistokaan juuri miltään. Ehkä joku 2cm pitkä T-mallinen.

Vierailija
6/8 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein nyt ota tuo juttu tuulta siipiensä alle, vai että tulis kierukka huomaamatta ulos. Tuskin vaan. Ystäväsi on ehkä tehnyt saman tempun, mutä tässä just yksi äiti pohti, ottaa kierukka pois salaa ja väittää tulleensa raskaaksi.

Eli ihan kokemuksella ja ammattitaidolla, Ei se sieltä kokonaan pois voi tulla naisen sitä huomaamatta! Sen joko huomaa poistuvan tai sitten vatsakipujen ja vuotojen takia tarkastuksessa sen havaitaan laskeneen alas kohdunsuulle ja sit se poistetaan kokonaan.

Vierailija
7/8 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin heti pian asettamisen jälkeen. Ja lääkäri sanoi juuri siitä, että joillain naisilla elimistö ei kestä kierukkaa, mutta ei se siloin vuosia siellä olisi ollut. Käy varmuuden vuoksi lääkärillä tarkistuttamassa tilanne.

Itse laitatin uuden ja se on pysynyt. Tarkistutin asian silloin asettamisesta n kuukauden päästä mielenrauhan saamiseksi.

Vierailija
8/8 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tulla pois huomaamatta. Ultrattiin kahdella eri ultralla kahden kokeneen gynen voimin ja todettiin että ei ole, ei näy. Jos se ei ole itseään osannut koteloida johonkin kudoksiin sisälle niin kyllä se vaan täytyy myöntää, että ulos on tullut huomaamatta. En kyllä edelleen käsitä miten, mutta totta se on, on mahdollista. Ja siis vuosien päästä laittamisesta.