Lähdössä Muncheniin. Mitä kivoja paikkoja lähellä
on? Sellaisia, joihin matkaa korkeintaan 3 h julkisilla. Pikkukylät ja suurkaupungit kelpaa. Kriteerinä kauniit maisemat ja/tai mielenkiintoiset museot tai nähtävyydet.
Kommentit (32)
Dachau on aika mykistävä paikka. Kävellen löytää vaikka mitä, esim Englischer-garten, Olympiapuisto. Jos tammikuussa menet niin Alpeille kannattaa lähteä, keväällä kaupungin alueella riittää varmasti nähtävää viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä olen käynyt. Oli kyllä hieno.
En suosittele talvikohteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla on aikaa?
Käy nyt ainakin Zugspize katsastamassa.
Viehättäviä kaupunkeja ovat Nürnberg ja Regensburg. Salzburgiinkin ehdit.Miksi ihmeessä pitäisi mennä Nürnbergiin, Regensburgiin tai Salzburgiin kun menee Müncheniin? München on viehättävä kaupunki, noihin muihin voi mennä eri reissulla. Alppejakin voi käydä katsomassa Olympiaparkin mäeltä, sinne pääsee metrolla.
Et sitten lukenut AP:n viestiä ollenkaan?
Vuoristopaikat on ihania. Olen itse ollut Berchtesgadenissa kesätöissä vuorilla, mutta en tiedä paljonko siellä on paikkoja auki talvella. Toki majatalot on auki ja ravintolat ym, mutta vuorille taitaa päästä vain kesällä, paitsi tietysti laskettelupaikkoihin ja muuten nähtävyyspaikkoihin.
Bayerissä on muuten todella halpa mennä junilla Bayernticketillä eli alle 30 eurolla yhteensä matkustaa 5 henkeä koko päivän lähijunilla ja toimii ilmeisesti osittain busseissakin.
Salzburg on ihan kiva myös ja Münchenissä paljon nähtävää. Joskus olin talvella muutaman päivän pikkukaupungissa Bad Reichenhall. Jos vuokraa auton niin sillähän pääsee kätevästi minne vaan. Olen itse ajanut aika paljonkin Saksassa, mutten kyllä Alpeilla. Varmaan suurin osa teistä ok, mutta kannattaa aina katsoa ettei joudu millekään pikkuvuoristotielle, jossa voisi joutua peruuttamaan.
Jos yhtenä kriteerinä on nähtävyydet, niin niitähän noilla seuduilla riittää. Itse olen pari kertaa mennyt junalla Münchenista Salzburgiin. Junamatkan varrella on paljon nähtävää ja Salzburg on hieno kaupunki, jonka näkee aika hyvin yhden vierailupäivän aikana.
Jos on yhtään futisnaisia tai miehiä, niin ilman muuta kannattaa yrittää saada lippu Bayern Münchenin kotimatsiin. Kyseessä on kuitenkin absoluuttisesti yksi maaiman parhaista joukkueista. Tosin liput on kiven alla, sillä niiden jokainen kotiottelu on käytännössä loppuunmyyty.
Itse stadion, Allianz arena on nähtävyys sekin. Yksi maailman hienoimmista stadioneista, joka etenkin iltavalaistuksessa ulkopuolelta on vaikuttava näky.
Olympiapuiston vieressä on BMW:n pääkonttori. Sieltä löytyy myös merkin museo, jossa voi vierailla.
Bodenseen rannalla Lindau oli kanssa kiva wanha kaupunki. Sinne oli ajomatkaa vajaat pari tuntia Münchenistä.
Kaupungissa itsessään on niin paljon nähtävää, että äkkiä se viikko sujahtaa sielläkin ollessa, vaikka ei muualla kävisikään.
Miksi ap haluat Münchenistä mihinkään, kun itse kaupunki tarjoaa koko viikon ajaksi nähtävää ja tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Dachau on kiva
No ei se kiva ole mutta suosittelen käymään. Pysäyttävä kokemus vaikka onkin siisti paikka, siis siivottu ja ankea.
Wald Disney-linna eli se joku Neuschwansteinin
-linna taitaa olla lähellä. Jos tekniikka kiinnostaa,
niin Deutsches museum ja Bmw-keskus ovat
Münchenissa.
Saksalaiset saunamaailmat ja yksi oluttupa. Itse käännyin tuvasta pois, kun myivät vain litran kolpakollisia.
Kaupunki ja luonto sen ympärillä varmaan tosi hienot. Moottoripäänä olisin tiennyt tuolta vain BMW:n museon :)
Nürnberg on minusta ihan turha. Dachaub keskitysleirimuseo on kyllä näkemisen arvoinen, pistää miettimään.