Onko tää normaalia?
Minulla diagnosoitiin äskettäin kaksisuuntainen ja minulla diagnosoitiin psykoottinen häiriö 15-vuotiaana. (Olen nyt 18)
En ole koskaan omannut hallusinaatioita, ainoa psykoosin oire minulla oli vainoharhaisuus/harhaluulot ja impulsiivisuus.
Minulla on jaksoja, jolloin olen ärtynyt. 12-vuotiaana olin ylimielinen muille ja luulin tietäväni kaiken
11-vuotiaana ensimmäinen paranoiakokemukseni oli ajatus, että vanhempani huusivat ruokaani. Sen jälkeen pelot pahenivat ja mielenterveyteni huononi
14-vuotiaana ahdistukseni ja pelkoni pahenivat niin paljon, että en saanut nukuttua kotona ja jouduin osastolle. 15-vuotiaana minulla oli "psykoosi" ja jouduin osastolle vastentahtoisesti ja sain Abilify-injektion.
Itkin paljon ja äitini luuli, että olin masentunut 11-12-vuotiaana
Kommentit (12)
Niin siis onko mikä normaalia? Se että sinulla on kaksisuuntainen sekä psykoottinen häiriö? Ei se ole normaalia, mutta lääkkeet onneksi auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis onko mikä normaalia? Se että sinulla on kaksisuuntainen sekä psykoottinen häiriö? Ei se ole normaalia, mutta lääkkeet onneksi auttavat.
siis noi oireet.
Netin yleinen keskustelupalsta lienee kovin huono paikka selvittämään jostain tautimäärityksestä. Kokeilisin terveyskirjastoa, lääkäriä tai kyseiseen tautiin erikoistunutta keskusteluryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Netin yleinen keskustelupalsta lienee kovin huono paikka selvittämään jostain tautimäärityksestä. Kokeilisin terveyskirjastoa, lääkäriä tai kyseiseen tautiin erikoistunutta keskusteluryhmää.
oon odottanu hoitoneuvottelua yli 3kk ja sen piti olla joskus lokakuussa. lääkärit on kuulemma tosi kiireisiä tääl ainakin. -ap
Ovat varmaan tavanomaisia sairautesi oireita. Diagnoosi on luultavasti ihan kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ovat varmaan tavanomaisia sairautesi oireita. Diagnoosi on luultavasti ihan kohdillaan.
Mut en hallusinoi nii siks epäilen diagnooseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät onko sinulla hallusinaatioita vaiko ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät onko sinulla hallusinaatioita vaiko ei?
ei oo lääkärinkää mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallusinaatiot eivät ole mikään tavallisin psykoosin oire. Luuletko siis, että et ole psykoottinen, koska sinulla ei ole hallusinaatioita? Se ei pidä paikkaansa.
hm