Ovatko yksityiset vuokranantajat luotettavia?
Kommentit (19)
Omien kokemusten perusteella ovat pääsääntöisesti olleet. Yksi vilunkipariskunta oli, mutta heistä pääsin eroon pienillä oppirahoilla. Jos valittavana on yksityinen vuokranantaja tai tietyt "yleishyödylliset" toimijat niin ilman muuta yksityinen.
Omaa porukkaansa ovat sitten he jotka vuokraavat purkukuntoisia omakotitaloja kirkkain silmin. Samoja murjuja toki myös tarjotaan myyntiin asuinkelpoisina, joten sikäli tämä ei ole vuokramarkkinoiden erikoisuus.
Riippuu vuokranantajasta. Olen kuullut juttuja, jossa vuokranantaja kulki omilla avaimilla nuuskimassa vuokralaisten poissa ollessa. Sitten tietysti on nämä, jotka yhtäkkiä saavatkin päähänsä myydä asunnon ja sopimus irtisanotaan. Itse asunut vuokralla viimeiset 12 vuotta , sekä kaupungin vuokra-asuntoyhtiön asunnoissa että eräällä toisella isolla vuokranantajayrityksellä ja oikein tyytyväinen . Asiat hoituu yleensä hetkessä.
Monet yksityiset vuokranantajat voivat olla edullisempia kuin nämä ns yleishyödylliset (en ryhdy tähän nimeämään firmoja) koska heidän ei toiminnallaan tarvitse kattaa ylisuurta tai kankeata hallintoa.
On ollut luotettavia minun kohdallani ainakin. Parempia tai ainakin edullisempia ja joustavampia kuin isot vuokranantajat.
Joitain vuosia ehdin asumaan ja nyt ulos, ottavat omaan käyttöön. Nyt joudun tekemään kalliin säähkösopparin, jos nyt asunnon jostain löydän. No, tämä asunto onkin ollut naapureiden toimesta ihan paska!
Ehkä joo luotettaviakin on, mutta kunnalla saa asua rauhassa, ei ole pienintäkään pelkoa siitä, että ykskaks joudutkin lähtemään. Siitä turvasta maksan kyllä vähän kalliimpaa vuokraa ihan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vuokranantajasta. Olen kuullut juttuja, jossa vuokranantaja kulki omilla avaimilla nuuskimassa vuokralaisten poissa ollessa. Sitten tietysti on nämä, jotka yhtäkkiä saavatkin päähänsä myydä asunnon ja sopimus irtisanotaan. Itse asunut vuokralla viimeiset 12 vuotta , sekä kaupungin vuokra-asuntoyhtiön asunnoissa että eräällä toisella isolla vuokranantajayrityksellä ja oikein tyytyväinen . Asiat hoituu yleensä hetkessä.
Näitä juttuja olen minäkin kuullut. Ihan sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joo luotettaviakin on, mutta kunnalla saa asua rauhassa, ei ole pienintäkään pelkoa siitä, että ykskaks joudutkin lähtemään. Siitä turvasta maksan kyllä vähän kalliimpaa vuokraa ihan mielelläni.
Niin ja huolto pelaa, todella jouhevasti. Yksityisellä ei niinkään. josko ollenkaan.
Ihan sama kuin kysyisit, ovatko ihmiset luotettavia. Ykstyiset vuokranantajat ei ole mikään homogeeninen joukko, vaan siihen mahtuu kaikenlaisia laidasta laitaan. On niitä, jotka käyvät omilla avaimillaan kurkkimassa asuntoa ja on niitä, joilta vuokralainen saa jopa joululahjan (tällainen helmi on omalla lapselllani).
Riippuu vuokranantajasta, on niitä kaikenlaisia viheltäjiä yksityisellä. Yksikin tapasi käydä iltalenkillä vuokralaisensa ikkunan alla. Toinen ei millään olisi uusinut rikkinäistä jääkaappia, ostin sitten omilla rahoillani uuden. Jonkin verran on sitten niitä jotka myyvät kämpän alta heti kun on mahdollisuus, näitä voi olla nyt etenkin näinä maailman aikoina liikkeellä.
Kerran osui myös tosi hyvä ja kiva vuokranantaja, asui toisella puolella Suomea ja kaikki asioiden hoito meni aina erittäin sujuvasti.
Nykyisin suosin kyllä näitä isoja firmoja, olkoonkin että voivat olla hieman kalliimpia. Niiden kanssa asiat kuitenkin hoituvat pääsääntöisesti hyvin. Tykkään ns. anonyymimmästä asumisesta vaikkei minulla nyt sinänsä ole mitään salattavaa. Yksityisellä on vaan koko ajan sellainen fiilis että olen toisen nurkissa enkä omassa kotonani.
Eiköhän tässäkin ole kovin yksilökohtaista. Itsellä osuinut hyvin asiat hoitavia vuokranantajia. Sai tehdä pintaremppaa ja korvasivat ainekset. Vessasta kun puuttui käsisuihku, niin tuli nopeasti.
Yksityisellä voi joutua itse korjaamaan asioita jotka kuuluisi vuokraisännälle. Kun kyse on jostain kylppärin tiivisteistä niin voi tulla kalliiksi
Jos ei niitä korjata,äkkiä alkaa home lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä voi joutua itse korjaamaan asioita jotka kuuluisi vuokraisännälle. Kun kyse on jostain kylppärin tiivisteistä niin voi tulla kalliiksi
Jos ei niitä korjata,äkkiä alkaa home lisääntymään.
Joo, kokemusta on ,kun soittaa kiinteistöhuoltoon yksityisellä, sanotaan , että kuuluu huoneiston omistajalle, että se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei niitä korjata,äkkiä alkaa home lisääntymään.Joo, kokemusta on ,kun soittaa kiinteistöhuoltoon yksityisellä, sanotaan , että kuuluu huoneiston omistajalle, että se siitä!
Niin..huoneiston omistaja on se joka sitä vuokraa eikä vuokralainen.
Laidasta laitaan. Yksityisissäkin on ammattimaisesti toimivia. Toisaalta on aivan amatöörejä, jotka eivät ole tietoisia säädöksistä kunnolla.
Varmaan löytyy sekä että. Itse silloin kun vuokralla asuin, totesin, että mieluummin joku muu kuin yksityinen. Silloin en asu kenenkään muun kodissa jne. Kävin mm. katsomassa ulkomaille "toistaiseksi" muuttavan perheen kotia; tuli sellainen tunne, että nehän voivat pöllähtää koska tahansa takaisin ja että asun toisten kodissa. Itse vuokranantajaehdokkaat vaikuttivat kyllä ihan ok- tyypeiltä, että tää vika oli vain omassa päässäni. Jos vuokraisin yksityiseltä, niin mieluummin sitten sijoitusasuntona olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei niitä korjata,äkkiä alkaa home lisääntymään.Joo, kokemusta on ,kun soittaa kiinteistöhuoltoon yksityisellä, sanotaan , että kuuluu huoneiston omistajalle, että se siitä!
Niin..huoneiston omistaja on se joka sitä vuokraa eikä vuokralainen.
Vuokralainen vuokraa asunnon vuokranantajalta. Siis kumpikin osapuoli vuokraa. Samalla lailla voin vuokrata auton jostakin.
Ehkä ehkä ei. Meille sattui hyvä.