Käytättekö hanskoja vessaa siivotessa?
Järkytyin kun kaveri siivosi vessan paljain käsin.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi kyllä siivota oman vessan ilman hanskoja, koska ei ole roiskeita pitkin seiniä. Itse siivoan miestalouden vessan jykevin käsinein, kun on roiskeita pitkin seiniä. Joskus kyllä heitän hanskat tiskiin ja omin toisen vessan itselleni. Äijät lorottakoot minne sattuu, muutan sen miesten/vieras vessaksi. Ja toinen on mun.
Virtsahan on lähes steriiliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttökäsineitä käytetään aina kun ollaanmissään tekemisissä ulosteiden kanssa: vessan siivous, vaipan vaihto, vauvan/taaperon kylvetys.
Pyyhitkö myös oman perseesi hanskat kädessä?
Minun perseestäni ainakin harvemmin löytyy kenenkään muun kuin omaa paskaa, vessanpöntössä sitä sen sijaan voi olla. Sinusta toki en tiedä.
Eli oma paska on ihan ok, mutta oman vauvan paska on jotenkin likaisempaa tai paskempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttökäsineitä käytetään aina kun ollaanmissään tekemisissä ulosteiden kanssa: vessan siivous, vaipan vaihto, vauvan/taaperon kylvetys.
Minun perseestäni ainakin harvemmin löytyy kenenkään muun kuin omaa paskaa, vessanpöntössä sitä sen sijaan voi olla. Sinusta toki en tiedä.
Eli oma paska on ihan ok, mutta oman vauvan paska on jotenkin likaisempaa tai paskempaa?
No minun vauvani ei sinne pönttöön paskanna, se kun oli se mistä puhuin jos huomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä paljain sormin niitä p*skoja rapsuttele. Otan vessaharjan paljaaseen käteen, kaadan kunnolla pesuainetta ja kuuraan pöntön. Varmuuden vuoksi vielä pesen kädet sen päälle. Ihan turhaa käyttää mitään hanskoja, varsinkaan kertakäyttöisiä.
Et ole koskaan kuullut sanasta hygienia ja siisteys? Siivoojillakin on aina hanskat kädessä niin pitää olla kotisiivouksessakin.
Mulla käy siivooja. Sillä mitään hanskoja ole, kädet käy pesemässä jos kahvit keitän ja lähtiessään samalla kun huuhtelee siivoustarpeet.
En koskaan pidä hanskoja, enpä juuri sairastelekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun vauvani ei sinne pönttöön paskanna, se kun oli se mistä puhuin jos huomaat.
Itseasiassa en huomaa, menee vaan sekavammaks viesti viestiltä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi kyllä siivota oman vessan ilman hanskoja, koska ei ole roiskeita pitkin seiniä. Itse siivoan miestalouden vessan jykevin käsinein, kun on roiskeita pitkin seiniä. Joskus kyllä heitän hanskat tiskiin ja omin toisen vessan itselleni. Äijät lorottakoot minne sattuu, muutan sen miesten/vieras vessaksi. Ja toinen on mun.
No Bon Apetit sitten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä paljain sormin niitä p*skoja rapsuttele. Otan vessaharjan paljaaseen käteen, kaadan kunnolla pesuainetta ja kuuraan pöntön. Varmuuden vuoksi vielä pesen kädet sen päälle. Ihan turhaa käyttää mitään hanskoja, varsinkaan kertakäyttöisiä.
Et ole koskaan kuullut sanasta hygienia ja siisteys? Siivoojillakin on aina hanskat kädessä niin pitää olla kotisiivouksessakin.
Käsienpesu riittää kyllä. Johan tässä olisi henki lähtenyt moneen kertaan kaikilta, jos kädet eivät pesemällä puhdistuisi.
Käytän siivouksessa hanskoja vain, jos käsittelen vahvoja kemikaakeja ja ehkä ällöyden vuoksi myös lattiakaivon ja viemäreiden tukoksia käsin poistettaessa. Mutta pönttöä harjatessa? No en, ei se edes ikinä tule mitenkään niin likaiseksi, kun kaikki putsaa käynnin jälkeen pöntön, jos sinne jää likaa. Ei sinne pöntön sisään pidäkään jättää pinttymään kakkaa. Kädethän pestään aina vessakäynnin jälkeen.
Vesi on paskan paras lääke, sanoi mummukin aikoinaan, eikä hän elinaikanaan käyttänyt kumihanskoja kuin kitki perunamaalla. Ei edes navetassa ollessaan käyttänyt, ja maito oli aina ykkösluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Työvälineillä. Sormin en koske likaan. En tiedä kuka niin nyt tekisikään.
Kädet pesen kyllä siivoamisen ja työvälineisiin koskemisen jälkeen.
Yksi poikkeus; jos olisi paha haava kädessä, laittaisin hanskat. Mutta ehjä iho suojaa kyllä erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Osaan pestä kädet.
Epäilen tätä. 99 % ihmisistä EI osaa pestä käsiä oikeaoppisesti, joten tuskin sinäkään.
Tuttuni ihmettelee, että miksi on jatkuvasti sairaana vaikka pesee kätensä usein. Tämä käsienpesu valitettavasti on tyyliä saippua kuiviin käsiin ja samantien huuhtelu hanan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessaan rakossa. Sen ulkopuolella aivan erinomaisen hyvä kasvualusta kaikille mikrobeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan pestä kädet.
Epäilen tätä. 99 % ihmisistä EI osaa pestä käsiä oikeaoppisesti, joten tuskin sinäkään.
Tuttuni ihmettelee, että miksi on jatkuvasti sairaana vaikka pesee kätensä usein. Tämä käsienpesu valitettavasti on tyyliä saippua kuiviin käsiin ja samantien huuhtelu hanan alla.
Kai olet kertonut ystävänä hänelle sitten oikean tyylin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan jätä paskaraitoja pönttöön kuivumaan? Totta kai jokainen putsaa pöntön käytön jälkeen.
Tämä. Ei tarvi hinkata pönttöä, kun se on puhdas joka käyttökerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan pestä kädet.
Kai olet kertonut ystävänä hänelle sitten oikean tyylin?
En ala aikuista (elintarvikealan ammattilaista!) opettamaan.
Kyllä jos käytän pesuaineita. Käytän hanskoja myös tiskatessa käsin, koska saan ihottumaa tiskiaineista.
Menehän syömään ja koskettele kasvojasi niillä pas kaisilla käsilläsi.