Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen äänittää keskustelunsa muiden kanssa?

Filosofian maisteri
22.01.2023 |

Ehkä taipumusta päätyä tavanomaista pahempiin ongelmiin ihmissuhteissaan... ken tietää?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos soittaja ei äänitä omaa puhettaan vaan utelee asioita ja äänittää vastaukset,onko se sallittua? Jos kyse on henkilökohtaisista asioista.

Vierailija
42/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos soittaja ei äänitä omaa puhettaan vaan utelee asioita ja äänittää vastaukset,onko se sallittua? Jos kyse on henkilökohtaisista asioista.

Sallittua tai ei, mutta silloin kyseenalaistaisin hänen motiivinsa toiminnalleen. Mitä hän saavuttaa äänittämisellä ja mihin tarkoitukseen hän vastauksia käyttää? Henkilökohtaisista asioista keskustellessa on kyse luottamuksesta ja silloin, kun tietämättä tallennetaan keskustelua, on tuo luottamus rikottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallittua tai ei, mutta silloin kyseenalaistaisin hänen motiivinsa toiminnalleen. Mitä hän saavuttaa äänittämisellä ja mihin tarkoitukseen hän vastauksia käyttää? Henkilökohtaisista asioista keskustellessa on kyse luottamuksesta ja silloin, kun tietämättä tallennetaan keskustelua, on tuo luottamus rikottu.

Ylläolevaan vielä lisäyksenä, että moni keskustelu kääntyy sävyltään hyvin erilaiseksi, kun jomman kumman osuus poistetaan.

Vierailija
44/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa puolen vuosisadan aikana on ollut tilanne, että olisi kiva ollut saada tilanne nauhalle tai videolle.

Esimerkiksi se, kun naapurini uhkasi minua pippurisumuttimella ja huusi.

Olis ollu kiva näyttää isännöitsijälle.

Vierailija
45/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun, jossa on itse osapuolena, saa kyllä äänittää ilman kenenkään suostumusta. Ja joskus on syytäkin; esim. työsuhderiidoissa kyllä välillä joudutaan tällaisia äänityksiä kuuntelemaan ja arvioimaan.

Itse en ole kokenut moiseen tarvetta, mutta ymmärrän tietyissä tilanteissa. En kuitenkaan sellaisissa tilanteissa, joissa korkeintaan vaan vängätään, kuka oli oikeassa, ilman, että kenelläkään on vaaraa korvausvelvollisuudesta tms. 

Oma ryhmänsä ovat myös ne, jotka toista osapuolta mitenkään varoittamatta lyövät kaiuttimen päälle. Oma vanhempi tällaista on harrastanut, että kaikki vierailulla olevat voivat sitten kuunnella, kuinka epäreilusti hänen lähiomaisensa hänelle puhuu. En kertakaikkiaan ymmärrä. Todella epäasiallista; olkoonkin vaikka kuinka sallittua.

Epäasiallistahan kaiuttimen käyttö on silloin, jos paikalla on muitakin. Ainakin on kohteliasta ilmoittaa, jos laittaa kaiuttimen päälle seurassa ollessaan.

Vierailija
46/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa on tyypillistä, että keskusteluja nauhoitetaan. Vanhempi saattaa ilmaantua lastensuojelun tapaamiseen mukanaan äänitteitä toisesta vanhemmasta, kuvakopioita ja printtejä whatapp -keskusteluista. Ei lasu niitä ala tutkimaan. Osa tulee äänittämään sosiaalityöntekijän puhetta. Ei niitäkään hallinto-oikeus ota vastaan. Kyllä ne ratkaisut sielläkin tehdään paperien perusteella tai suullisessa käsittelyssä. Ei kenenkään nauhoja kuuntelemalla. 

Vierailija
47/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiuttimen päälle? siis mikrofonin?

Kaiutin toistaa, ei äänitä.

Vierailija
48/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat keskustelut missä tahansa asiayhteydessä on luvallista tallentaa mitään kyselemättä. Jopa (pääsymaksuton) keskustelu, johon itse ei osallistu, mutta jota seuraa tavalla, joka on vaikeuksitta osallistujien aistinvaraisesti havaittavissa, on tallennettavissa.

Kyllä, omat puheluni tallentuvat automaattisesti; myös pilveen. Kyllä, on ollut tarvetta, kun olen voittanut itseäni vastaan nostetun korvauskanteen muutamasta miljoonasta eurosta. Kyllä, olen lakimies. Kyllä, vastapuoli valehteli aivan kirkkain silmin kolmelle virkatuomarille. Ei, en ole päättänyt vielä, vienkö asian poliisin tutkittavaksi.

Vierailija
49/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sekopäät / narsistit tai muutoin vinoutuneet ihmiset harrastaa tätä. Tiedän erään tapauksen, jolla on oikein arkisto niin äänityksiä kuin miljoonittain kuvakaappauksia sosiaalisen median postauksista ja foorumikeskusteluista.

Käyttää näitä sitten valikoiden tarvittaessa muita vastaan, viimeksi yrittänyt tällä valikoidulla aineistolla järjestää kunnianloukkaussyytteitä sellaisia henkilöitä vastaan, jotka yrittävät puuttua erään pedarin lasten hyväksikäyttöön yhdessä yhdistyksessä.

Esimerkiksi minun laiseni lahopää jonka täytyy kuunnella ääniviestitkin useampaan kertaan jotta sisäistän kaiken. Normaalisti ei tarvi, mutta jos keskittymiskyky ja tarkkaavaisuus häiriintyy entisestään jostain syystä esim. univelka. Niin en muista esim. työkkärin tädin kanssa sopimiani asioita ja unohtamisesta helposti tulee sanktiota.

Ei tarvi olla vainoharhainen, kusetettu, persoonallisuushäiriöinen tms. Riittää kun on muistin kanssa ongelmia.

T: 46v. ADHD ilman lääkitystä koska addikti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan