Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen äänittää keskustelunsa muiden kanssa?

Filosofian maisteri
22.01.2023 |

Ehkä taipumusta päätyä tavanomaista pahempiin ongelmiin ihmissuhteissaan... ken tietää?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/49 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa yksityispuheluja tai muita keskusteluita nauhoittaa ilman toisen osapuolen suostumusta. Se on yksityisyyden loukkaus ja siitä voi saada tuomion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole nimenomaan sen äänittäjän jutuissa, elämässä jotain hämärää...? 

Vierailija
24/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus arkisten keskustelujen äänittämiseen ei luulisi olevan tarvetta ellei päässä jollakin tavalla viiraa.

Vierailija
25/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot tekevät tätä.

Vierailija
26/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäluotettava pers.häiriöinen. Tällaisen ihmisen kanssa ei voi kommunikoida viestein, puheluin, kasvotusten. Mitenkään. Paras pysyä kaukana ja vähäsanaisena. Työelämässä hankala.

Olen törmännyt tällaiseen työpaikalla, uhkaili minua että äänittää mitä sanon. Kyseinen henkilö ei ollut terve päästään, vaan hullu. Sanoin hänelle, että sinulla ei ole mitään lupaa äänittää sanomisiani, jos teet sen, nostan oikeusjutun sinua vastaan. Meillä oli sanaharkkaa puolin ja toisin, minä en kuitenkaan ollut äänittämässä mitään vaan tämä sekopää. Kyllä on sairaita ihmisiä nykyään työpaikoilla. Tämän episodin jälkeen pysyin kyseisestä ihmisestä hyvin etäällä enkä puhunut hänelle yhtään mitään.

Sellaisen keskustelun äänittämiseen, johon itse osallistuu, ei tarvitse kenenkään lupaa. Näin se valitettavasti on.

Vierailija
27/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä nauhoitti. En tiedä syytä. Teki muutenkin kaikesta hankalaa ja edelleen 8 vuotta eron jälkeen jaksaa yrittää puuttua elämääni. Estetty jokaisesta, jopa spostit menee roskapostiin, mutta teettää sitten lastensuojeluilmoituksia tms. Hyvin rasittava ihminen. Luulee olevansa kaikkien yläpuolella. Aina ollut todella ylimielinen ja muista piittaamaton.

Vierailija
28/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa yksityispuheluja tai muita keskusteluita nauhoittaa ilman toisen osapuolen suostumusta. Se on yksityisyyden loukkaus ja siitä voi saada tuomion.

Höpö höpö. Lain mukaan mitään suostumusta ei tarvita. Googleta vaikka.

Vierailija
29/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistoasioinnissa ihmisten pitäisi nauhoittaa se, jos joku painostaa, utelee ja haukkuu. Yksityisessä ihmissuhteessa taas kannattaisi erota, jos on riitaa.

Vierailija
30/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonomuistinen. Kivempi tarkistaa, että mitä tuli sovittua ja mitä ohjeita sai. Puhelujen tallennus tosin loppui siihen, kun uuteen puhelimeen ei enää löydy toimivaa sovellusta.

Vierailija
31/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäluotettava pers.häiriöinen. Tällaisen ihmisen kanssa ei voi kommunikoida viestein, puheluin, kasvotusten. Mitenkään. Paras pysyä kaukana ja vähäsanaisena. Työelämässä hankala.

Olen törmännyt tällaiseen työpaikalla, uhkaili minua että äänittää mitä sanon. Kyseinen henkilö ei ollut terve päästään, vaan hullu. Sanoin hänelle, että sinulla ei ole mitään lupaa äänittää sanomisiani, jos teet sen, nostan oikeusjutun sinua vastaan. Meillä oli sanaharkkaa puolin ja toisin, minä en kuitenkaan ollut äänittämässä mitään vaan tämä sekopää. Kyllä on sairaita ihmisiä nykyään työpaikoilla. Tämän episodin jälkeen pysyin kyseisestä ihmisestä hyvin etäällä enkä puhunut hänelle yhtään mitään.

Ihan jokaisella on lupa äänittää keskustelu, jossa on itse osallisena. Ihan sinulta kysymättä tai sinulle kertomatta.

Vierailija
32/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun, jossa on itse osapuolena, saa kyllä äänittää ilman kenenkään suostumusta. Ja joskus on syytäkin; esim. työsuhderiidoissa kyllä välillä joudutaan tällaisia äänityksiä kuuntelemaan ja arvioimaan.

Itse en ole kokenut moiseen tarvetta, mutta ymmärrän tietyissä tilanteissa. En kuitenkaan sellaisissa tilanteissa, joissa korkeintaan vaan vängätään, kuka oli oikeassa, ilman, että kenelläkään on vaaraa korvausvelvollisuudesta tms. 

Oma ryhmänsä ovat myös ne, jotka toista osapuolta mitenkään varoittamatta lyövät kaiuttimen päälle. Oma vanhempi tällaista on harrastanut, että kaikki vierailulla olevat voivat sitten kuunnella, kuinka epäreilusti hänen lähiomaisensa hänelle puhuu. En kertakaikkiaan ymmärrä. Todella epäasiallista; olkoonkin vaikka kuinka sallittua.

Vierailija
33/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Lain mukaan mitään suostumusta ei tarvita. Googleta vaikka.

https://tietosuoja.fi/usein-kysyttya-puhelut

Kansalainen saa nauhoittaa sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana. Oman viestinnän taltioiminen on Suomen perustuslain mukaan mahdollista, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä.

Vierailija
34/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa, jos itse on keskustelun osapuolena. Kenenkään suostumusta ei siihen tarvita.

Vierailija
35/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt taas. Olet täysin väärässä.

Vierailija
36/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä nauhoitti. En tiedä syytä. Teki muutenkin kaikesta hankalaa ja edelleen 8 vuotta eron jälkeen jaksaa yrittää puuttua elämääni. Estetty jokaisesta, jopa spostit menee roskapostiin, mutta teettää sitten lastensuojeluilmoituksia tms. Hyvin rasittava ihminen. Luulee olevansa kaikkien yläpuolella. Aina ollut todella ylimielinen ja muista piittaamaton.

Ja sellaisen kanssa ryhdyit olemaan ja ilmeisesti vielä tekemään lapsiakin?

Yksinkertainen kysymys: miksi?

Vierailija
37/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sellaisen kanssa ryhdyit olemaan ja ilmeisesti vielä tekemään lapsiakin?

Yksinkertainen kysymys: miksi?

Eipä ollut sellainen kun tavattiin. Lasten myötä muuttui ja lähdin samantien. Vaikuttaa varmasti todella paljon sinun elämääsi?

Vierailija
38/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluotettava teeskentelevä paska nyt ainakin.

Vierailija
39/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauno Koivisto.

Vierailija
40/49 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse on mukana puhelussa, sen voi äänittää ilman mitään kyselemisiä. Harvoin näin tarvitsee tehdä, mutta on tosiaan joskus tilanteita, että tallentaminen on aiheellista. Ei siihen tarvita persoonallisuushäiriötä tai muita ongelmia vaan se voi olla hyödyllistä käytännön syiden vuoksi.

Kysytkö muilta puheluun osallistuvilta lupaa? Vai nauhoitatko salaa? Siinä on vissiin ero. Jos nauhoitat salaa olet persoonallisuushäiriöinen, halusit tai et.

Höpsis. Omat puhelunsa saa tallentaa ilmoittamatta toiselle osapuolelle, mutta niitä ei saa levittää eli antaa muiden kuunneltaviksi. Omaan käyttöön siis saa tallentaa.

Selvitin tämän ihan lakipykälistä joitakin vuosia sitten. Ellei lainsäädäntö ole tässä välissä muuttunut, sitten noin.

(Tuolloin minulla oli syyni pelätä häiriköintiä, jota onneksi ei tapahtunut. Olin silti varautunut.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi