Asuntonäytöllä kaappien tutkiminen
Oikeesti, pengotaanko näytöillä joka paikka? Meillä oli täällä näytön jälkeen jääkaapinovi auki! Oikeesti. Eikö sen nyt näe päällekkin päin minkälainen jääkaappi suunnilleen on? Tai voishan sen oven ainakin huolehtia kiinni asti jos pitää sisälle katsoa. Ties kauanko oli auki.
Yök. Inhottava ajatus että vieraat ihmiset tonkii joka paikan täällä ollessaan.
Kommentit (53)
Kyllä kiinteisiin kaappeihin saa ja kuuluu katsoa.
En katso kaappeihin, näkee muutenkin asunnon kunnon.
Allaskaappiin katsoisin ainakin näkyykö merkkejä vesivahingosta.
Hieman voisin kaappeja raottaa, että näkisi onko hyllyjä vai tanko minkäkin oven takana. Vaatehuone tulisi kyllä kurkattua. Jo mainittu allaskaappi myös. Mutta kyllä kaikki tuo tuntuu minusta todella kiusalliselta.
Minä katson aina altaiden alla oleviin kaappeihin. Vaatekaapeista saatan katsoa, onko siellä hyllyjä, tankoja tai muita systeemejä. Sinällään, jos on uudehko jääkaappi, niin voisin kuvitella vilkaisevani, millainen se on sisältä, Jos on selkeästi vanha, niin se menee vaihtoon kuitenkin. Päältäpäin ei näe, on siellä esim. nolla-tilalaatikoita, pullohyllyjä yms.
Minäkin olen kurkannut säilytystilan rakenteita. En niinkään tarkastele myyjän tavaroita, vaan niitä kiinteitä kalusteita, jotka asuntoon jäävät.
Pitänee siis pestä ja puunata jääkaappi ja allaskaapit ainakin...
Tietysti katson kaapit, varsinkin vanhemmassa asunnossa haluan nähdä missä kunnossa kaapit ovat. Joskus tehdään remontteja niin, että kaapeista vaihdetaan vain ovet, mutta rungot voi olla vanhat ja kuluneet. Jääkaappii ja uuni on aina syytä tarkastaa, ne voi olla ihan pommeja.
Vierailija kirjoitti:
Minä katson aina altaiden alla oleviin kaappeihin. Vaatekaapeista saatan katsoa, onko siellä hyllyjä, tankoja tai muita systeemejä. Sinällään, jos on uudehko jääkaappi, niin voisin kuvitella vilkaisevani, millainen se on sisältä, Jos on selkeästi vanha, niin se menee vaihtoon kuitenkin. Päältäpäin ei näe, on siellä esim. nolla-tilalaatikoita, pullohyllyjä yms.
Pullohyllykö on tärkein asunnonostokriteerisi?
Kyllä kiinteitä kalusteita voi katsoa, mutta en kajoaisi ihmisten kirjahyllyyn tai tutkisi yöpöytien sisältöä. Kummallista, että välittäjä ei edes huomauta asiasta.
Harmi, ettei välittäjä tarkistanut onko kaikki kodissasi paikoillaan näytön loputtua. Anna palautetta.
Mutta kyllä se kuuluu asiaan tarkistaa myös keittiölaitteiden kunto. Ainakin minä lasken ihan sen mukaan remppakulut, että pitääkö uusia koko keittiö vai vain muutamia keittiölaitteita. Asia ei selviä muuten kuin avaamalla jääkaappi tuleeko sieltä vastaan liasta pinttynyt haiseva kaappi vai onko asukas pitänyt siitä hyvän huolen. Laitteen iällä ei ole merkitystä, jos se on pilattu lyhyessä ajassa huonolla käytöllä. Niitäkin on nähty.
Riippuu siitä, onko vuokra-asunnon vai omistus- näyttö. Molemmissa varmaan syytä kurkata ainakin osaan kaapeista. Joku jääkaapin tai uunin kunto on omistusasuntoa ostaessa aivan toissijaista, kun taas vuokra-asunnossa niiden haluaa tietenkin olevan suoraan hyvässä käyttökunnossa.
Mutta luulis, että molemmissa tapauksissa myös hyvä välittäjä varmistaisi, että asunto jää näyttöjen jäljiltä kuntoon, kaapit kiinni jne.
Mulle tulossa asunnon katsojia tulevina viikkoina, ja toivon, että vuokranantaja antaa minun olla paikalla. En ensinnäkään luota vuokranantajaan, ettei penkoisi tavaroitani, enkä asunnonkatsojiin, etteivät varasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullohyllykö on tärkein asunnonostokriteerisi?
Mistä ihmeestä tuollaisen päätelmän teit??
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko vuokra-asunnon vai omistus- näyttö. Molemmissa varmaan syytä kurkata ainakin osaan kaapeista. Joku jääkaapin tai uunin kunto on omistusasuntoa ostaessa aivan toissijaista, kun taas vuokra-asunnossa niiden haluaa tietenkin olevan suoraan hyvässä käyttökunnossa.
Mutta luulis, että molemmissa tapauksissa myös hyvä välittäjä varmistaisi, että asunto jää näyttöjen jäljiltä kuntoon, kaapit kiinni jne.
No vaikuttaahan se ostaessa hinnanmääritykseen, että pitääkö alkaa heti laajaan keittiöremppaan uusine kodinkoneineen vai onko vanha jääkaappi ja liesi ja uuni vielä ok.
Siivouskomerokaan ei ole yksityisintä alueittani, eikä edes vaatekaappi.
Asuntonäyttöä varten voisin nostaa alusvaatekorit pois. Loput saa nähdä, ei haittaa, näkeehän mun vaatetuksen muutenkin, jos mut tuntee, ja jos ei tunne, sitä vähemmän merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinteitä kalusteita voi katsoa, mutta en kajoaisi ihmisten kirjahyllyyn tai tutkisi yöpöytien sisältöä. Kummallista, että välittäjä ei edes huomauta asiasta.
Välittäjä pyrkii vain nopeaan kauppaan.
Minä pyydän avaamaan aina astiakaapin sokkelin, lämmitysjärjestelmän jakotunkin suojan ja kurkkaan samalla myös tulovesiputkiston saunan katosta.
Mä katson aina asuntoa etsiessäni keittiön ja kylppärin alakaapeista, miten altaan viemäröinti ja putket on toteutettu. Se on ihan ehdoton!
Tsekkaan myös kylmälaitteiden avautumismekanismin ja liukuovien kiskojen kunnon, eli toimiiko ja liukuuko vielä kunnolla.
Kurkkaan aina myös sähköuunin sisään ja lauteiden alle, kertoo yllättävän paljon nekin asiat!
Kannattaa rakentaa oma talo ja asua siinä elämänsä loppuun asti.
Eipähän kukaan ole pilannut kämppää tai tule tonkimaan kaappeja