Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde, josta rakkaus/rakastuminen puuttuu

Vierailija
21.01.2023 |

Mietityttää, kannattaako jäädä tällaiseen toisen kierroksen suhteeseen, jossa on kyllä tosi paljon intohimoa, tykkäämistä ja välittämistä, mutta kertaakaan ei kumpikaan ole sanonut rakastavansa tai olevansa rakastunut. Ollaan tapailtu tai seurusteltu yli kaksi vuotta. Molemmilla on lapsia eikä uusperhekuvioista haaveilla, mutta vähän on alkanut mietityttää, onko tää mulle liian pinnallista, kun kuitenkin parisuhteen haluaisin.

Puuttuukohan se rakkaus tai rakastuminen vai eikö sitä vaan kumpikaan uskalla sanoa? Tietenkin on typerää kysellä sitä täällä, mutta täällähän sitä just voi ajatuksiaan purkaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikuisuuskysymys, mitä se rakkaus on/ tarkoittaa? Ja onko se meille kaikille sama asia 🤔?

Vierailija
2/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo olisi unelmasuhde, mutta ymmärrän erilaiset tarpeet. Ehkä on kunnon keskustelun paikka. Jos toinen rakastaakin, mutta ei osaa sanoa sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos suhteessa on intohimoa, välittämistä ja tykkäämistä, niin mitä siihen "rakkauteen" sitten vielä tarvitaan? Onko suhteessa molemminpuolista kunnioitusta, tasa-arvoisuutta ja vastavuoroisuutta? Hellyyttä ja niin henkistä kuin fyysistä läheisyyttä?

Vierailija
4/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi, jos kaipaisin kuulevani ja sanovani niitä rakkauden sanoja päivittäin. Ei se siitä varmaan paremmaksi muutu vuosien kuluessa.

Vierailija
5/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen koko ajan hokee rakkauttaan, niin kiitos ei. Tuo on usein tapa hallita toista eli kuuntele, rakastan sinua, sinulla ei saa olla muuta elämää. Mieluummin puoliso, joka keittää aamukahvin minulle, vaikka itse juo teetä.

Vierailija
6/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä muuten ihana suhde, enkä olis uskonut että voin tällaista vielä löytää. En ole itsekään sanonut, että rakastan, en ole varma pystynkö sellaista sanomaan. Se tuntuu jotenkin pelottavalta, varmaan pelkään ettei mies tunne samoin. En tiedä, tunnenko itsekään.

Ap

Vierailija
7/11 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen koko ajan hokee rakkauttaan, niin kiitos ei. Tuo on usein tapa hallita toista eli kuuntele, rakastan sinua, sinulla ei saa olla muuta elämää. Mieluummin puoliso, joka keittää aamukahvin minulle, vaikka itse juo teetä.

Jos ihmisen koko elämä pyörii ns rakkauden ympärillä niin jotain on vialla. Ei jatkoon.

Vierailija
8/11 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta voi osoittaa muutenkin kuin sanoilla. Jos rakkaudesta puhuminen on sulle tärkeää, kerro se vastapuolelle. Osa meistä on huonoja tai jopa umpisurkeita puhumaan rakkaudesta.

Vierailija
9/11 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkautta voi osoittaa muutenkin kuin sanoilla. Jos rakkaudesta puhuminen on sulle tärkeää, kerro se vastapuolelle. Osa meistä on huonoja tai jopa umpisurkeita puhumaan rakkaudesta.

Siinä on hyvä löytää se kultainen keskitie kuten muissakin asioissa. Silloin löytyy se rauha.

Vierailija
10/11 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita, että haluan koko ajan puhua rakkaudesta, mietin vaan onko tästä suhteesta tulossa mitään tai onko tässä kaipaamaani rakkautta, jos sitä ei ole sanottu yli kahden vuoden seurustelun aikana kertaakaan.

Ap

Vierailija
11/11 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teot merkitsevät. Sanat on helppoa höttöä.