Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa 6v pojan kuuntelemaan omaa parastaan

Vierailija
16.11.2023 |

Poikamme on neuvolassa ja yleensä muutenkin todettu normaaliksi 6v. Hän on kiinnostunut ja kyselevä kotona kiltti. Muttei esiopettajan mukaan esikoulussa. Poika on liian vilkas ryhmässä eikä aina seuraa opettajaa vaan tekee omiaan. Opettaja kertoi olevansa syvästi huolissaan miten pojan käy. Tarkkailee tilannetta ja antaa helmikuussa raportin.

Poika laittaa sormet korviin eikä kuuntele kun koko suku yrittää saada ymmärtämään omaa parastaan kun kerromme open huolen. Poika sanoo opea tylsäksi. 

Miten saada järkiinsä? Huoli on kova. Miten lapsen käy. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lellitty? Nyt on vaikea integroitua ryhmään. Koko suvun ei tarvitse osallistua. Järjestä lapselle luulemistilaisuus missä poika istutetaan tuoliin ja ope ja vanhemmat lausuu pontevasti mitä odotetaan ja miten käy jollei toimi hyvin. 

Vierailija
2/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 50 v sitten vitsaa 8 v kun koulu ei sujunut. Mutta opin vitsasta

Vierailija
4/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poika laittaa sormet korviin eikä kuuntele kun koko suku yrittää saada ymmärtämään omaa parastaan kun kerromme open huolen. "

Häh? Kuka jotain eskaria oikeasti näin kasvattaa? Keksi parempi. 

Vierailija
5/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöminen kielletty 

Vierailija
6/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lellitty? Nyt on vaikea integroitua ryhmään. Koko suvun ei tarvitse osallistua. Järjestä lapselle luulemistilaisuus missä poika istutetaan tuoliin ja ope ja vanhemmat lausuu pontevasti mitä odotetaan ja miten käy jollei toimi hyvin. 

Ahaa, siis kimpassa kuusivuotiasta vastaan, kuulostaa hyvälle. Mietippä omalle kohdalle, pomo ja pomonpomo ja sinä siinä vastaamassa.

Kuulostaa kamalalle!

Hän on LAPSI! Voi olla että ei vaan tykkää opesta ja antaa piutpaut. Nyt vaan sanot että kaikkien aikuisten kanssa on tultava toimeen vaikka ei tykkäiskään!

Vierailija
7/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena juuri samanlainen kuin poikasi. Tuossa iässä asioita ei vielä osaa ajatella kovin järkevästi. Minua auttoi kun opettaja antoi minulle lisätehtäviä. Yleensä lähdin häriköimään kun sain omat tehtävät valmiiksi ja kyllästyin odottamaan hitaampia. Äitini yritti opettaa minulle että ryhmässä pitää olla kärsivällinen ja auttaa niitä muita. Joskus se vain lapsesta oli vaikeaa.

Ihan hyvä ihminen minusta kasvoi, tästä alusta huolimatta.

Vierailija
8/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on totta. Koko akateemisesti sivistynyt suku huolissaan

Vierailija
9/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli alistuit! Väkivalta on kielletty Suomen laissa.

Vierailija
10/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyö.

Sulle sama kuin tuolle toiselle.

Teet jotain väärin, pomo pyytää tuuppa konttoriin ja hivauttaa nyrkillä.  Jopa olet poliisia huutamassa.

Väkivalta on kiellettyä Suomen laissa.

Vierailija
11/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Poika laittaa sormet korviin eikä kuuntele kun koko suku yrittää saada ymmärtämään omaa parastaan kun kerromme open huolen. "

Häh? Kuka jotain eskaria oikeasti näin kasvattaa? Keksi parempi. 

Aijjaa, katoppa muutama osa...mikäsenyton...supernänny, siellähän niitä on hurumykky, toinen toistaan mahdottomampia.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä, olen myös tavannut, ihan livenä.

On niitä.

Lueppa tämän pä'ivän iltasanomia kanssa.

https://www.is.fi/perhe/art-2000009959848.html

Vierailija
12/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot opettajalle, että pojan kanssa on juteltu, mutta niin kauan kuin opettaja provosoituu kuusivuotiaan korvien tukkimisesta, asialle ei mahda mitään.

Olen eskariope ja koko ajan siellä muksut venkoilee, ovat siinä iässä, että kaipaavat aikuisen huomiota koko ajan. Sinun poikasi saa sitä kotona liikaa, jos koko suku sen ympärillä hästää, että hän on eskarissa normaaleja keskittymisvaikeuksia.

Opettaja ja sinä lopetatte huomion antamisen tässä tapauksessa, se riittää ratkaisuksi.

Vierailija
13/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laki kieltää kurittamasta lasta. Lasta ei saa tukistaa, piiskata, antaa luunappia, laittaa nurkkaan, laittaa kotiarestiin, jäähyttää tai muuten kaltoinkohdella tai asettaa eriarvoiseen asemaan.

Jos lapsi laittaa sormet korviinsa niin et voi puuttua siihen, koska lapsella on oikeus koskemattomuuteen. Mietipä, jos esimerkiksi pomo töissä tulisi repimään käsiäsi vain koska et halua kuunnella häntä? Se olisi oikeusjutun paikka ja pomo saisi tuomion pahoinpitelystä.

Vierailija
14/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihtaisin esiopetus paikkaa.

Esiopetus pitäisi muistuttaa vielä enemmän päivähoitoa kuin koulua.

Mä epäilen että nyt ei vaan opettajan ja oppilaan kemiat kohtaa yhtään, jos muiden ihmisten seurassa kuitenkin osaa käyttääntyä.

Vierailija
15/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt "koko suku" lopettaisi pommituksen ja ihan vaan isä ja äiti kävisi tämän tyyppiset keskustelut lapsen kanssa? Pyytäkää eskariopelta lapselle lisätehtäviä ja katsokaa auttaako se levottomuuteen. Jos taas ei jaksa keskittyä niihin annettuihin tehtäviin ja on siksi levoton, toinen vuosi eskaria voi olla hyvä idea. 

Vierailija
16/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vielä 50v sitten kielletty.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli alistuit! Väkivalta on kielletty Suomen laissa.

Vierailija
17/17 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäisit jonkun mukavan tekemisen lomassa jutella hänen kanssa. Tämä toimii mun oman vilkkaan, temperamenttisen 10-v:n kanssa hyvin. On siis niin tuliluonteinen, että oksat pois.