Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita kuin minä joka ei enää tykkää saunoa?

Vierailija
21.01.2023 |

Lapsena ja nuorena tykkäsin käydä löylyissä. Nykyään suihku riittää. Hauskaa, että löysin miesystävän joka ei myöskään ole innokas saunoja. Eräs exäni saunoi useamman kerran viikossa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tykännyt saunomisesta, minulla tulee siellä huono olo. Käyn pari kolme kertaa vuodessa ja 5 minuuttia löylyissä riittää hyvin.

Vierailija
22/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tottunut saunomiseen kun lapsena asuttiin kerrostaloasunnossa, se yhteinen sauna nyt ei vain kiinnostanut.

Esim jos ostan asunnon, ei haittaa ollenkaan vaikka sauna puuttuu. Korkeintaan mökille vaatisin saunan jos mökin ostaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tykkäsin saunoa. Sitten en tykännyt. Pari vuotta sitten ostimme omakotitalon, missä on puulämmitteinen sauna, ja taas tykkään saunoa. Tajusin, että ne ovat olleet sähkösaunoja, joissa en ole tykännyt saunoa.

Vierailija
24/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pikaisesta saunomisesta melko miedossa lämmössä. 

Vierailija
25/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn usein kopistelemassa meidän kerrostalon saunan ovella ja ikkunalla, kun huomaan että joku menee sinne yksin.

Vierailija
26/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon löylyt pitää saada kerran viikkoon. Ja saunamakkaraa sinapilla.

Vierailija
27/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn usein kopistelemassa meidän kerrostalon saunan ovella ja ikkunalla, kun huomaan että joku menee sinne yksin.

Ethän käy.

Vierailija
28/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei taas vanhemmiten maistu enää kahvi. Ennen se oli nautinto, nyt saan ehkä kupin alas aamulla. Ärsyttävää.

Vierailija
29/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä kävin saunassa lähinnä peseytymässä, kun ei aluksi muutakaan peseytymsipaikkaa ollut. Samaten, kun meillä oli joskus uima-allas, niin sinne oli hauska mennä pienten löylyjen ja pesun jälkeen.

Vierailija
30/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän käy.

Käyn minä. Naurattaa kun miettii reaktioita lauteilla.

Vierailija
31/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta elämässä avanto ja sauna.

Vierailija
32/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me miehen kanssa usein aletaan saunomisen päätteeksi hiplailemaan toisiamme. On ihanaa olla puhdas.

Kuulostaa ihanalta. Me ollaan jo sen verran vanhoja, että hiplaamiset on jäänyt vähiin viime vuosina.

No eihän vanhaa akkaa kukaan halua hiplata. Siinä ei ole mitään ihanaa.

Sen sijaan vanhaa vitjamunaista ukkoa haluavat hiplata kaikki. Siinä on kaikki niin ihanaa.

Vierailija
33/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kivaa saunoa, mutta käyn silti vain 2-3 kertaa vuodessa. En kaipaa sitä todellakaan viikko-ohjelmaani. Jouluna, juhannuksena ja joskus kylmänä alkutalven päivänä :)

En kykene ymmärtämään sitä "saunakulttuuria" mikä erityisesti miehillä tuntuu olevan vallalla, eli aina kun nähdään (illan istumisen merkeissä), niin on lämmitettävä sauna ja sitten kekkuloitava pyyhkeissä kaljatölkkien kanssa. Miksi ihmeessä? Itse tykkään peseytyä rauhassa kotona ja tehdä kavereiden kanssa jotain ihan muuta.

Niin se on joskus vaikeaa ymmärtää. Sehän kertoo vain ja ainoastaan sinusta asian että et ymmärrä.

Vierailija
34/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena saunoin mutta nyt en enää vuosikymmeniin ole siitä välittänyt. En käsitä kyläilyä niin että mennään saunaan, onneksi en saakaan tällaisia kutsuja. Joskus käyn ammeessa kylvyssä, saunoa voisin pari kertaa vuodessa.

Vierailija
35/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen mielelläni saunassa ehkä n tunnin. Nykyään alkaa happi loppua alle puolessa tunnissa ja en kestä enää kovia löylyjä. Tiiä onko se ikä vai mikä ihme tähän on tullut, pari vuotta sitten alkoi raskauden aikana se huimaus ja tunne ettei saa henkeä eikä se synnytyksen jälkeenkään helpottanut

Vierailija
36/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, viiskymppisenä tulee vain huono olo jos liian pitkään viipyy.

En nyt kuitenkaan ihan ymmärrä miten tämä miesystäväsi saunominen liittyy asiaan?

Vierailija
37/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et, meihesi ei, exäsi kyllä. Sitten minä olen että ok.

Vierailija
38/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en tykkää  ja ihmettelen kun jotkut tykkää. Toki suihkus tykkään käydä mut sauna ei miulle lämpene.

Vierailija
39/42 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitella. Joku kerää myös muumimukeja.

Vierailija
40/42 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, viiskymppisenä tulee vain huono olo jos liian pitkään viipyy.

En nyt kuitenkaan ihan ymmärrä miten tämä miesystäväsi saunominen liittyy asiaan?

Miesystävä liittyy siten, ettei hän vouhota monta kertaa viikossa: tänään saunaan, lähdethän ilman muuta seuraksi, yhdessä on hauskempaa saunoa, pestään toistemme selät jne.

Exä oli sellainen.