Onko muita kuin minä joka ei enää tykkää saunoa?
Lapsena ja nuorena tykkäsin käydä löylyissä. Nykyään suihku riittää. Hauskaa, että löysin miesystävän joka ei myöskään ole innokas saunoja. Eräs exäni saunoi useamman kerran viikossa.
Kommentit (42)
Ei ole. Olet uniikki lumihiutale ja kaikki muut maailman ihmiset rakastavat saunomista.
Täällä yksi. On pötypuhetta, että kaikki suomalaiset haluaa saunoa. Minä en ainakaan.
Löylynlyömä kirjoitti:
Ei ole. Olet uniikki lumihiutale ja kaikki muut maailman ihmiset rakastavat saunomista.
Onko näin?
ap
Me miehen kanssa usein aletaan saunomisen päätteeksi hiplailemaan toisiamme. On ihanaa olla puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on saunavuoro kerran viikossa ja joskus on mennyt useampi kuukausikin etten käy siellä. Asun yksin ja vähän pelkään kerrostalosaunassa.
Miksi ihmeessä pelkäät?
Vierailija kirjoitti:
Löylynlyömä kirjoitti:
Onko näin?
ap
Tietääkseni kaikissa afrikkalaissa savimajoissakin on suomalainen sauna. Ei kai niitä turhaan rakennettaisi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on saunavuoro kerran viikossa ja joskus on mennyt useampi kuukausikin etten käy siellä. Asun yksin ja vähän pelkään kerrostalosaunassa.
Miksi olet ottanut saunavuoro? Ja kaiken lisäksi maksat turhaan.
En tykkää minäkään. En ole koskaan tykännyt. Liian kuumaa ja jotenkin tyhmää istua kuumassa.
Suihku riittää peseytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pelkäät?
Alasti on jotenkin niin turvaton olo. Oven saa kyllä lukkoon mutta mielikuvitus lähtee laukalle.
Vierailija kirjoitti:
Me miehen kanssa usein aletaan saunomisen päätteeksi hiplailemaan toisiamme. On ihanaa olla puhdas.
Kuulostaa ihanalta. Me ollaan jo sen verran vanhoja, että hiplaamiset on jäänyt vähiin viime vuosina.
Minusta on kivaa saunoa, mutta käyn silti vain 2-3 kertaa vuodessa. En kaipaa sitä todellakaan viikko-ohjelmaani. Jouluna, juhannuksena ja joskus kylmänä alkutalven päivänä :)
En kykene ymmärtämään sitä "saunakulttuuria" mikä erityisesti miehillä tuntuu olevan vallalla, eli aina kun nähdään (illan istumisen merkeissä), niin on lämmitettävä sauna ja sitten kekkuloitava pyyhkeissä kaljatölkkien kanssa. Miksi ihmeessä? Itse tykkään peseytyä rauhassa kotona ja tehdä kavereiden kanssa jotain ihan muuta.
Mä en kestä löylyjä. Tulee pää kipeäksi.
Mun "saunominen" onkin sellaista haaleanlämpöisessä saunassa rentoutumista ja meditointia. Oikean saunojan mielestä siellä varmaan olisi suorastaan kylmä. Tykkään silti sytytellä kynttilät ja luoda sellaisen spa-tunnelman ja rentouttaa lihakset. Kun ei oo kylpyammetta, niin kyllä tämmönen epäsaunominenkin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta. Me ollaan jo sen verran vanhoja, että hiplaamiset on jäänyt vähiin viime vuosina.
No eihän vanhaa akkaa kukaan halua hiplata. Siinä ei ole mitään ihanaa.
Minä en ole oikein ikinä tykännyt saunomisesta. Viimeksi kävin jouluna kerran, sitä ennen kesällä yhdessä telttassaunassa. Siellä oli ihan ok uimisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaan tiedä mistä jäät paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vanhalla ukolla enää seiso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätee vanhoihin ukkoihinkin. Pahin seksintappaja on nähdä ukkoni alasti.
Kiitos muistutuksesta, laitoin heti saunan lämpenemään ja kohta löylyihin.
M