Saako liemikuutioita käyttää?
Saako liemikuutioita käyttää? TV-kokit sanovat jatkuvasti, että ei. Hyvä maku pitää saada ruokaan muuten. Vaan kun niistä tulee helposti niin hyvä maku.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tee miten haluat. Mutta katso mitä se sisältää, tuoteseloste, onko terveellinen. Joskus natriumglutamaatti voi olla liian voimakas tai muu aromi, kerrostalossa aika kauheaa jos joku höyryttää pelkästään sitä. Onko se luonnollinen vai manipuloitu.
Minäpäs käytänkin ihan puhdasta natriumglutamaattia ruokiini kerrostalossa, enkä muutenkaan mieti että onko joku aromi liian vahvaa naapurille :D
Vierailija kirjoitti:
Fondi on parempaa.
Eivät nekään ole muuta kuin kuutioita nestemäisessä muodossa.
Hyviä ne on.
Tv-kokkien mielestä nyt riisikin pitäisi kasvattaa itse.
Itsekeitettyjen liemien ja valmiiden kuutioiden välillä ei ole muuta eroa kuin lisäaineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele ilmastoa.
Mitä tarkoitat?
Ap
Säästät ilmastoa, kun jätät käyttämättä.
Haluaisitko tarkentaa? Tahdon kyllä säästää ilmastoa, mutta ovatko liemikuutiot siinä oleellisia?
Pienistä puroista kasvaa iso virta. En tiedä kuinka oleellista, mutta turhakkeista kun luovuttaisiin, auttaisi jo paljon.
Käytän jos tarvitsen. En pidä lukua mihin käytän. Monessa ohjeessa jopa täytyy käyttää. Ei mua kiinnosta mitä mieltä joku siitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele ilmastoa.
Mitä tarkoitat?
Ap
Säästät ilmastoa, kun jätät käyttämättä.
Haluaisitko tarkentaa? Tahdon kyllä säästää ilmastoa, mutta ovatko liemikuutiot siinä oleellisia?
Pienistä puroista kasvaa iso virta. En tiedä kuinka oleellista, mutta turhakkeista kun luovuttaisiin, auttaisi jo paljon.
Olet toki oikeassa, että pienetkin asiat ovat tärkeitä. En vain ollut koskaan ajatellut, että liemikuutiotkin sisältävät ongelmallisia aineita. Mutta epäilemättä sisältävät.
Teetkö liemen muka itse risottoon?
Miksei. Todella arvoin meillä kyllä niitä käytetään. Erilaisia maustetahnoja useammin.
Vierailija kirjoitti:
Puljonkia käyttänyt mutta kyllä se tulee liian tyyr
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran tein kasvis-sieniliemen itse, suurimman osan ajasta en jaksa. Oli ihan kiva se itsetehty, mutta ei nyt niin ihmeellinen että jaksaisi aina tehdä itse. Et kyllä minulta kysynyt mutta silti.
Saako käyttää- hullu. Senkus käytät! Luuletko että teille on kotiin asennettu joku valvontakamera josta valvotaan sinun ruuanlaittotottumuksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee miten haluat. Mutta katso mitä se sisältää, tuoteseloste, onko terveellinen. Joskus natriumglutamaatti voi olla liian voimakas tai muu aromi, kerrostalossa aika kauheaa jos joku höyryttää pelkästään sitä. Onko se luonnollinen vai manipuloitu.
Minäpäs käytänkin ihan puhdasta natriumglutamaattia ruokiini kerrostalossa, enkä muutenkaan mieti että onko joku aromi liian vahvaa naapurille :D
Parempi vaihtoehto tuokin on, kuin se yököttävä margariinin aromi joka niissä kuutioissa on.
Ihan laillisesti saa ostaa joka ruokakaupasta.
Hirveän suolaista ruokaa tulee, jos noita käyttää ohjeen mukaan. Itse taion makua esim. keittoihin mieluummin vaikka kuivatuilla keittokasviksilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan laillisesti saa ostaa joka ruokakaupasta.
Moni muukin asia on sinänsä laillinen, mutta siitä voi silti tulla esimerkiksi lasu, huoli-ilmo tai elsu.
Minä keitän liemet itse. Mutta saat silti käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuopas minulle hyvää makua antava liemikuutio maistettavaksi, niin lupaan ostaa niitä koko paketin!
T: kokki 25 vuotta alalla
Sun kannattaa katsoa youtubesta marco pierre whiten kokkailuja, kun käyttää liemikuutioita safkassa. Sil kuitenkin oli 3 michelin tähteä.
Taitaa olla raha puhunut:
"If White ever did use any instant bouillon products before signing the promotional contract with Unilever in 2007 (he reportedly received US$1.9 million from the company), he never mentioned it before 2007."
Lähde: https://www.theatlantic.com/health/archive/2010/10/unsavory-food-writin…
Reformin luomukuutiot ovat parhaita.
Palmuöljy ei taida olla kaikkein ekologisimmasta päästä.