Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että normaali ihminen voi kasvattaa huippumenestyjän?

Vierailija
21.01.2023 |

Olen keskiverto urheiluissa ja zero-sum peleissä. En ole ikinä onnistunut pääsemään top 1% missään.

Uskotko että jos kasvattaisin lapseni huippu-urheilijaksi 5-6v saakka hänellä olisi hyvät mahkut menestyä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvan huippu-urheilijan vanhemmat ovat huippu-urheilijoita. Entisessä Neuvostoliitossa kai tuotakin pakkonaittamalla yritettiin huonolla menestyksellä.

Vierailija
2/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, jos asia on sun päätösvallasta tai tahdosta kiinni. Lapsi tekee sen mitä tahtoo ja pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ap:lla ei riitä rahkeet kasvattamaan lasta minkään lajin huipulle tai edes lähelle sitä.

Vierailija
4/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekageenit kirjoitti:

Harvan huippu-urheilijan vanhemmat ovat huippu-urheilijoita. Entisessä Neuvostoliitossa kai tuotakin pakkonaittamalla yritettiin huonolla menestyksellä.

Oletko varma? Iso osa esim NHL tähdistä tulee samanlaisista perheistä ja usein jääkiekko on iso osa perheen elämää kaikki veljekset pelaa, vanhemmat usein valmentajia, ex-proita tai kommentaattoreita

Sama juttu olen huomannut jalkapallossa. OIetan että henkilökohtaisissa urheiluissa sama pätee.

Vierailija
5/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, jos asia on sun päätösvallasta tai tahdosta kiinni. Lapsi tekee sen mitä tahtoo ja pystyy.

Tämä on totta, enemmän tietysti lapsesta kiinni mutta uskon että vanhemmat ovat todella tärkeä osa silti.

Vierailija
6/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko noilla spekseillä. Huippumenestyjä tarvitsee lähtökohtaisesti menestyjän geenit oli sitten kyseessä urheilu tai mikä tahansa menestys.

Vierailija
7/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko noilla spekseillä. Huippumenestyjä tarvitsee lähtökohtaisesti menestyjän geenit oli sitten kyseessä urheilu tai mikä tahansa menestys.

Tähän itsekkin olen päätynyt. Suurinosa ihmisistä on vain vanhempiensa tuloksia.

Pitäisi opetella rikkomaan se kierto.

Vierailija
8/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, enemmän tietysti lapsesta kiinni mutta uskon että vanhemmat ovat todella tärkeä osa silti.

Vanhemmat voivat tukea penskaa mutta työn tekee silti vain se ihminen, joka haluaa huipulle. Siinä ei auta kukaan muu kuin se tyyppi joka katsoo peilistä vastaan.

Vierailija
9/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat voivat tukea penskaa mutta työn tekee silti vain se ihminen, joka haluaa huipulle. Siinä ei auta kukaan muu kuin se tyyppi joka katsoo peilistä vastaan.

Vierailija
10/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän itsekkin olen päätynyt. Suurinosa ihmisistä on vain vanhempiensa tuloksia.

Pitäisi opetella rikkomaan se kierto.

Suurin osa huippuja ovat ne, jotka ovat uskaltaneet tehdä omia ratkaisuja ja elää unelmiensa mukaan. Vanhemmat ovat siinä sivuosassa.

Vierailija
11/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovitto on todellisempi että tavis saa menestyjälapsen, tämä täytyisi jo sanoa seksuaalikasvatuksen tunneilla, monet ei vaan tajua.

Vierailija
12/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhatudun vähän varauksellsiesti siihen, että vanhempi päättäsi sen, mikä tai mitä lapsesta pitäisi tulla. Vanhemman tehtävänä ei ole elää lapsen puolsta vaan kannustaa häntä ja  luoda ja ylläpitää lapselle ympäristö, jossa lapsi vo kasvaa ja varttua turvallisesti ja pelkäämättä omaksi itsekseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi