****MARRASMURUT vk35****
En nähnyt meille vielä pinoa tälle viikolle, joten tässä olisi. =)
Kommentit (38)
Lippulainen: nä oon ollut melkein koko raskauden ajan sairaslomalla, välillä käynyt töissä kokeilemassa. Viimeksi heinäkiin lopulla 3.5 päivää ja siitä asti oon ollut sairaslomalla symfyseolyysin takia. itsellä oli alkuun huonoa omaatuntoa siitä etten kykene töissä olemaan ja sen takia meidät talous on kuralla, tulot tippuu kun saan vaan vähän rahaa. MUTTA kavereiden ja etenkin mieheni kanssa käytyjen keskustelujen jälkeen on huono omatunto hävinnyt. Koska kaikki ovat olleet sitä mieltä että VAUVA on tärkein. Kyllä sitä töitä kerkii tekemään myöhemminkin ja kukaan ei mitallia siitä anna että on töissä ollut vaikka on supistellut tai muuten ollut hankalaa. Etenkin jos on vaarana ja pelko että vauva syntyy etuaikaan niin mitä järkeä riskeerata vauvan terveyttä? Toivottavasti kukaan ei loukkaannu mun suorista sanoista. kerroin vaan mitä mulle on jankattu tään raskauden ajan, kun on tehnyt mieli töihin. mutta oikeestihan on niin etten töihin kykene.
tinsku78, kyllä mä ainakin muistan sut. Paljon onnea sun uuden masukin johdosta! :)
Ellenlelli: En minä ainakaan loukkaannu sanoistasi. Ehdottomasti vauva on tärkein ja työmotivaatiokin alkaa jo olla kadoksissa. Hankalaa on se, että neuvolasta aina kyselevät miltä musta itsestäni tuntuu, pitäisikö jäädä sairaslomalle. Kun varsinaisesti ei ole ollut pakko, kun kohdunsuulla kaikki kuitenkin ollut kunnossa. Mutta kun siis en oo ennen ollut raskaana, niin en mä tiedä miltä musta tuntuu =) Tai siis tietty tiedän, mutta en tiedä sitä miltä "saa" tuntua. No menipäs hankalaksi, mutta nyt neuvolaan. Sieltä sitten taas viisaampana!
iippulainen 30+4
Minäkin tulin juuri neuvolalääkäriltä, sama juttu kuin Tiitikällä, eli muutamassa minuutissa homma hoitui. Neuvolaan lähtiessä jäi keittiön pöydälle teekuppi ja kotiin tullessa juoma oli vielä lämmintä...
(Mies)lääkäri ei viitsinyt sydänääniäkään kauaa kuunnella ja sisätutkimuksen rouhaisi aika vauhdilla, auts! Uutta asiakasta ei ollut käytävässä odottamassa, eli boheemilääkärillä kuuluu kiire ja vähäsanaisuus aivan asiaan. No, mikäpä siinä, kun kaikki tuntui olevan hyvin. Kotona nyt sitten neuvolakortista lueskelin, mitä tutkimuksessa oli selvinnyt :-)
Eli kohdunsuu siisti ja 3 cm. Sf-mitta 25 cm (neuvolakortissa mennään tasan yläkäyrällä, mutta viitearvot ovat kuulemma vuosikymmenien takaa?) Vauvan syke oli 136, mutta ärtyi kuulostelusta ja syke nousi hujauksessa 150:een.
Painoa on tullut vasta alle 6 kiloa lisää. Tosin viime viikkoina kohtu on kasvanut sen verran, että mahalaukku on jäänyt ahtaalle, ainakaan kerralla en pysty enää syömään mitään älyttömiä pizzabuffetteja. Aika täysi olo on muutenkin :-)
Inimai rv 26+3
Joo elikkäs täältä minä nyt sitten tulin häiriköimään... Otin aamupäivällä parin tunnin tirsat ja teki hyvää, vaikka vieläkin on ihan töttöröö olo! No josko tässä heräis pikkuhiljaa. Mittauksesta (sokeri) sen verran että oon nyt ottanu niinkuin piti ja hyviltä nuo vaikuttaa, pari arvoa on menny yli, joten eiköhän tää tästä...
Miinat! Täällä kanssa on villimpi tapaus tuloillaan. Tuntuu että nyt jo tulee "seinistä" lävitse! Joten arvoitukseksi jää viihtyykö kuinka kauan tuolla yksiössään.
Ellenlelli, nyt otat vaan iisisti ja nautit olostasi! Ja ei mulle oo tullu ainakaan mieleenikään olla "kateellinen" sun saikusta! Kun itekin oli esikoisen kohalla monta viikkoo ennen ja nytkin uhkaavasti näyttää siltä. Joten ole ihan rauhassa! Ja mä oon kyllä sitä mieltä, että jos vaan vähänkään tuntuu siltä, että ei jaksa/pysty olemaan töissä, niin mitä sitä itteään sitten kiduttaa! Ei siitä kukaan tuu palkkaa lisäämään tai mitalia antamaan!!!!!!!
Moshino on aloittanut työt, mulla kanssa on ollut jalat työiltoina ihan kipeet, kun päivän kävelee yms. töissä.
Tinskukin oli käynyt moikkaamassa! Ihanaa, että teillä on uusi siemen kasvamassa, ja toivottavasti nyt pääsette loppuun saakka! Onnea kovasti!
Inimain lääkäri kuulosti aikas kovaotteiselta! Hui! Mä en oo onneksi joutunut raskaus/muinakaan aikoina (lapsettomuus) mieslääkärille, kuin kerran ja oli kyllä hyvä sillon! Joten voin vaan kuvitella miltä tuntuu... Auts! Ja hienoa että kaikki oli hyvin!
Mutta nyt poistun takavasemmalle... Meen tekeen vaippahousuja.
napero ja Eemeli 27+1
nyt vasta saan miekin aikaseksi kirjottaa, salasanat ja kaikki unohuksissa..
elikkäs itellä 28+3 viikot ja sf mitta 24,5. painoa tullut 10kg (josta neuvolatäti sanoikin et saisin vähän tarkkailla syömisiäni.. :)
supistuksia ollut useita päivässä,kivuliaitakin yritin saada saikkua,lääkäri kirjotti kokonaista 3 päivää. kohdun ulkosuu olikin jo auki, mut sehän on tavallista uudelleen synnyttäjällä.. seuraava ultra olisi rv30. poikaa meille veikkaillaan,sykekkin matala. tavaroista sen verran et tuttipulloja ja vaatteita oon ostellu.. pitäis joku lista saada mitä kaikkea sitä tarviskaan..
ei tajua kaikkea pientä tavaraa ennen kun niitä sit tarttee.. :)
mut hyviä jatkoja kaikille...
Ruotsikin ehtii kirjoittelemaan...
Täällä Rouva Hulda Huoleton pyörittää sirkusta lapsineen ja koirineen sekä koiranpentuineen. Vellinkeitosta tulen juuri, kun koiranpennut tahtoivat ruokaa. Aikamoista porsastelua.
No, siinäpähän saivat omat "vanhat" koiratkin sekä se meidän ihan uusi Toyvillakoiran pentu, joka on nyt sen 10 viikkoa...
Leipoa olen myös ehtinyt, piimäkakku on uunissa.
Nuorimmaisen kerho on alkanut, joten siellä on mennyt aika tällä viikolla. Tänään jäi eka kertaa itsekseen tätien kanssa ihan pariksi tunniksi leikkimään ja syömään. Tosin, tyttö on niin itsenäinen veijari ettei ole edes minua kaivannut. Viides lapsi kun on talossa niin luulen että silläkin on kai osuutta asiaan. Niin on omatoiminen että...joten hyvin pyyhkii. niin, siis kuopus on täyttänyt 1 vuotta ja 5 kuukautta, joten mielestäni ihan LIIAN pieni kerhoon, mutta saahan sitä kokeilla nyt että josko muutaman tunnin olisi kerhossa muutaman kerran viikossa. Ei siis joka päivä. Itse ajattelin nimittäin säästää noita vanhempainloma päiviä. Ja uusi yritys suunniteilla, joten parisen kuukautta tässä "työlistoilla" kai voi olla, ennen kuin tämä kuudes syntyy. Muussa tapauksessa se on sairasloman paikka marraskuulle saakka.
Kiropraktikolla olen myös käynyt kaksi kertaa tällä viikolla. Vähän saamassa sähköä niskaan. Urheileminen on jäänyt vähemmälle ja spinning harjoitukset saavat odottaa. Tosin ne reippaat pakolliset kävelytunnit on päivässä PAKKO.
Pankinsetä tulee tänään arvioimaan talon uudestaan. Olemme tehneet niin paljon remonttia että talolaina menee uusiksi, tietää siis "kevyempiä" kuukausimaksuja.
Eilen hajosi pesukone ja tänään ostettiin uusi. Täysin turhanpäiväinen vahinko, jota ei olisi tarvinnut tapahtua juuri nyt. Mutta vahinko ei koskaan tule kello kaulassa...meillä kun on tuota muutakin rahanmenoa, uusi autotallin ovi sekä pääovi olisi nyt listoilla ekana...mutta eipä tule elosta mitään ilman pyykinpesu konetta. Pakko on pakko.
Alusvaatteita tuli pahvilaatikollinen Suomesta!!! Olen kuin pieni lapsi jouluaattona, kun saa avata laatikon. Täytyy mainostaa Kuopion Lady Royalia. Paketti on aina vain puhelinsoiton päässä...Omistaja lähettää aina niin ihania alusvaatteita ettei ole tosi...enkä minä muualta niitä ostakaan...
Mitäs vielä? Vatsa kasvaa ja minä senkun paisun. Olo on kuin elefantilla.
Itse asiassa en tiedä onko se yhtään mukavaa olla raskaana, kun huomaa ettei vaatteet mene päälle ja kaikki kiristää ja itse näkee itsensä kuin suurena "jonain" peilistä. Vaakalla en käy enkä anna punnita itseäni muuallakaan. Mutta yli viidenkymmenen kilon kai tässä nyt jo mennään....tuntuu että sata!!
Vettä menee päivässä se kaksi litraa vähintään että aineenvaihdunta toimii. Ja sehän tarkoittaa sitä, että vessassa juostaan ahkeraan...
Toivottavasti siskot voitte hyvin! Tsemiä nyt vatsojen kanssa näille loppu kuukausille!
Teitä tervehtii,
Riesa ja Pien'
ja kerrankin oli kiva lääkäri! Näyttää nuo neuvolalääkärit olevan milloin mitäkin ja tutkimuksetkin vähän sinne päin, joten tämänkertainen lääkäri oli positiivinen poikkeus.
Kaikki oli edelleen hyvin; esim. päivittäiset supistelut eivät ole kohdunsuun tilanteeseen vaikuttaneet mitenkään. Painoa oli tullut maltillisesti 300g/vko ja verenpaine oli sopivan matala. Sf-mitta oli 25cm mutta siihen vaikuttaa tuon pienen kaverin asento... Viimeksi terveydenhoitaja ei osannut sanoa miten päin Hippu mahassa pötköttelee, joten kirjasi korttiin tarjonta kohtaan kysymysmerkin. Ja tänään tuli toinen kysymysmerkki, koska lääkärikään ei saanut selville kaverin asentoa. Pää ei ainakaan ole alhaalla, sen verran itsekin liikkeistä olen päätellyt. Joten kaveri makoilee siellä poikittain tai vaihtaa asentoa sen verran tiuhaan tahtiin että on milloin mitenkin päin. Saa nähdä missä vaiheessa alkaa tila loppumaan ja miten päin kaveri siellä silloin on...
Itse olen töissä jaksanut kohtuullisen hyvin. Työni on vastuullista (esimies) mutta työaika joustava, joten voin vapaasti tehdä töitä myös voinnin mukaan. Tuleva sijaisenikin on jo aloittanut, joten hän voi tarvittaessa hoitaa jo osan töistäni. Lähinnä alhainen hemoglobiini tuntuu väsymyksenä, liiallisesta istumisesta kipeytyy selkä ja kokousten kestäessä alkaa supistelemaan inhottavasti (ei voi nousta jaloittelemaan...)... Vauva on kuitenkin kaikkein tärkein, joten jos tilanne niin vaatisi niin hyvällä omalla tunnolla jäisin sairauslomalle. Töissä kyllä raskauteni saa vähän liikaakin huomiota; aina joku kyselee kuinka voin ja huolehtii etten vain rasita itseäni liikaa (mm. oma esimieheni kehotti minua lähtemään tänään kotiin jo aikaisin iltapäivällä)... Positiivistahan se on mutta en ole moiseen tottunut.
Tästä on tullut jo parissa päivässä poikkeuksellisen pitkä ketju ja onkin mielenkiintoista lukea muiden marraskuisten kuulumisia ja vointeja. Toivotaan, että kaikki masuasukit pysyttelevät vielä ainakin muutaman viikon aloillaan...
t. Nonna2 ja Hippu rv 28+2
En tiedä minkälaista työtä teet,mut jää ny jo ihmees saikulle! Ite kävin supistusten takia yksityisel gynel,ku terveskeskukses ei noteerannu kivuttomiin supistuksiin juuri mitenkään. Kaikki oli kunnossa,otettiin ultrakin...mut kirjoitti saikkua äitiysloman alkuun asti.
Neuvolas terkkari oli jo aiemmin puhunu,et pitäs pysyä alle 10supistust päivässä,ja mul ne lisäänty niin,et tuli joku 10-20,vaik olin kotona ihan rennosti. Mut töihin en kyl enää ajatellu itekään meneväni,ku vanhainkodissa oon nimittäin töissä.
Eli saikulle vaan hyvällä omallatunnolla oikeesti! Kyllä ne työt tulee siel tehtyä kuitenki!:) Ja nyt täytyy kuitenki ajatella myös vauvan parasta!
Salsa9 30+5
Eli eilen kävin neuvolan terveydenhoitajalla supistusten vuoksi, joka passitti terveysaseman päivystykseen lääkärille. Paikat edelleen kiinteät ja kiinni, mutta sairaslomaa kirjoittivat 2 viikkoa. Ihan vuodelepoa ei kuulemma tarvitse, mutta kuitenkin vain kevyttä kotona oleilua. Töissäkin suhtautuivat tosi kivasti, vaikka kukaan ei kyllä töitäni tee poissaollessani, sillä olen ainoa oman alani erityistyöntekijä yksikössäni. Mutta en nyt huolehdi siitä, äippälomasijaiseni saa sitten jonoja purkaa sielunsa kyllyydestä. Minä hyvillä mielin nyt pötköttelen täällä kotona ja hoivailen masua =) Ja suunnittelen aloittelevani vauvan vaatteiden pesua sekä sairaalakassin pakkailua!
iippulainen 30+5
Nyt ihan pikaiset kuulumiset vain..
asunto on löytynyt,maanantaina menään katsoon, varattu ollaan jo:)syyskuun puolessa välissä jo muutto joten siksi musta ei kuulu mitään välistä ku pitää kiirettää pakkamisen ja esikon kans..rahat menee tooosi tiukille ku pitää tästäki maksaa vuokra koko syyskuulta ja uudesta puolet syyskuusta ja takuuvuokrast ym samaan läjään mutta toivottavasti vauva synytis vasta lokakuun lopulla..mutta siinä asunnossa on se oma sauna ja ihan nokko tilaa niin kyllä minä olen nyt happy happy happy:D
Neuvolassa olevat huolissaan ku maha ei kasva, mun lääkäri kun ei ollu merkinny papereihin että taaksepäin kallistunu kohtu niin eipä se kasva välttis enää olleskaan nin kauheesti..pieni mahainen olen vaikka olo on ku norsulla..nyt ollaan sitte plussalla painossa o reilu kaks kiloa mutta en jaksa ressata..
vauva on vilkas joten kaikki siltä osin hyvin, oma vointi vaan on mikä on..selkää särkee ja pitäis olla iisisti mutta miten hemmetissä ku pitää pakata ja kaikkea:)
Tilattiin vauvanturvakaukalo maanatainakohan se oli..ja jotaki vaatteitaki,itelle siis ja miehelle:)
Mutta nyt on pakko mennä vähäksi aikaa maate ku selkä reistaa ihan tosissaa..panadolin voimalla yöt menään etiä käsin:)
Simppu rv 30+1
Vähän päivät menee sekasin tässä hulinassa..
Esikoinen valitellu selkää että on siis kipeä mutta en tiiä onko se vaan hangannu johki sitä..
Soitin vuokraisännälle ja kysyin onko asunnolle jo ottajaa, nin eipä ole se yks mahollinen ilmoittanu mitään, tällä viikolla lupas ilmoittaa, joten sain valtuudet markkinoida tätä:Dpitää varmaan alkaa soitella jos näkyis nuita halutaan vuokrata ilmoituksia..sais tämän pois ens kuun puolesta välistä niin ei tarvis maksaa tästä koko vuokraa..
Vatsa on kipeä ihan jatkuvasti, en tiiä enää että mikä kipu se on normaalia ja mikä ei..tässä pakatessa ei enää tiiä mikä on sellasta kipua että pitäis lopettaa..ja ku ne ei kuitenkaan suppareita ole vaan sellanen jatkuva kipu alavatsalla joka välillä sitte tekee niinku sähköisku ja sillon sattuu tosi paljon..kai tuo lantion löystyminen vaivaa tai liitoskivut tai jotku..
Mei ei olla vieläkään ostettu vauvalle mitään, muutaku se kaukalo tilattu, meiltä puuttuu,
-vaunut, tilataan netistä, imetystyyny,liivit, unipussi, seisomalauta,sitteri,rintakumit,pumppu, ensilusikka,niistäjä,tutit,pullot,ja kaikki mitä apteekista vielä..
Iso vanhemmilta avustusta vaunuihin joten meille ei jää ku 59e maksettavaa, suuri helpotus ku tää muutto vie kaiken..pinnis ostetaan sitte ku vauva ei enää nuku kehdossa..
mutta nyt jatkaan pakkaamista ettei vaan lopu virta!!
simppu rv 30+2
kaikki etenee hyvinkin normaalisti, tai siis tyypin omilla linjoilla. Syke 115, linjassa aiempien kanssa, sf-mitta 23, alakäyrän alapuolella, mutta linjassa aiempien kanssa, painoa tullut tällä kertaa reilusti, kahdessa viikossa lähemmäs puoltoista kiloa, mutta ei siinäkään hätää, verenpaine hyvä ja kaikki muutenkin ok.
Meidän esikoisenaikainen superhajamielinen neuvolantäti, joka on ollut nyt vuoden vuorotteluvapaalla, palasi töihin tänään ja ihmeekseni hän jopa muisti minut ja meidän perheen, kyseli esikoisen kuulumisia ja oli muutenkin skarpilla tuulella. Loma tekee hyvää ihmisille, ilmeisesti. :-)
Useammallakin oli muutto- ja remonttipuuhia tässä vielä ennen jakaantumishetkeä, tsemppiä niihin! Mä en kyllä tajua, miten jaksaisin jotain muuttoa vielä tähän. Viimekin muutto oli ihan hemmetin stressaava vaikka muutettiin vain pienen kaksion kamat ja vain sata metriä eteenpäin samalla kadulla.. Ottakaahan nyt kuitenkin rauhallisesti ettei juniorit vallan muuttamisen riemusta päätä ennen aikojaan saapua ulos yksiöistään..
Ja Tinskulle kovasti onnea matkaan!
-zel & z, 30+6
Kirjottelenpä minäkin taasen kun on tietokone saatu takasin. Maanantaina oli neuvola ja kaikki ok. Paina on tullut 415g/viikko eli yhteensä 4,5kg. Hemppa oli vähän laseknu viime kerrasta eli nyt oli 110, mutta kuulemma hyvä tuokin. sf-mitta oli 28cm. Seuraava neuvola onkin 2 viikon päästä.
Ens viikolla töitä riittää kun työtunteja kertyy 69.5 Mutta sen jälkeen ei olekaan mitään muuta tiedossa kun viikonloppukeikat.
Paljon on ollut puhetta saikuista kun ei töissä pysty olemaan. Itse olen tyytyväinen että olen voinut käydä töissä. Mutta en tietenkään paheksu niitä jotka ei voi töissä käydä, tottakai vauva on etusijalla ja pitää ajatella hänen parastaan Ja sitäpaitsi kohtahan ne äitiyslomatkin alkaa
.
Olikos se niin että äitiysloman alku laskettiin la:sta 30 päivää ennen.. Ja laskettiinko siihen sunnuntai päivät mukaan?
Kattelin tota mein pinoo missä on kaikki la.t niin tosi monella on heti siinä marraskuun alussa. Sehän onkin sitten eri juttu kenen masukki syntyy milloinkin. Saa nähä kuinka moen mies pääsee viettämään jo tänä vuonna isäinpäivää (siis he joille on esikoinen tulossa, niinkuin meillä.)
Voimia kaikille muutto- ja asunnonvaihto/myynti puuhiin.
Tää lähtis kattoo jotain syötävää ja sit nukkuu kun viime yö meni töissä.
crabu-87 ja Hertta 30+3 (äitiysloman alkuun 5 viikkoa!!)
Oltiin nettipimennossa kun tietokone kieltäytyi enää aukeamasta. Onneksi saatiin nyt uusi läppäri, kun tuntui, että mistään ei tullut mitään, kun ei voinut netistä katsoa. Puhelinluettelossakin tuntui enää olevan vain vaihteiden numeroita ja sitten piti soittaa kymmeneen eri numeroon ennen kuin sai asiat hoidettua,
täällä on ollut aika tukalaa viime viikot, supistelee aika lailla, ja esikkoa pitää kuitenkin nostella ja juosta perässä. Nyt viimeisin murhe on kutina, joka saattaa olla raskaushepatoosi, tänään otettiin verikokeet, mutta maanantaihin menee, ennen kuin saan tulokset. Terkka käski kuulostella vauvan liikkeitä ja jos tuntuu ettei tunne liikkeitä niin synnärille sitten käymään... Kyllähän tiesin, että tuo raskaushepatoosi uusii herkästi, mut olisi nyt muutaman viikon odottanut... Murun aikana se tuli vasta rv36.
Viime viikolla olin neuvolassa ja kaikki ok. Syke 150, ja kuului niin alhaalta selvästi, että terkka epäili että olisi jo pää alaspäin. Sf mitta oli 28 ja verenpainekin ok. Kiloja on nyt tullut 5 yhteensä. Hemppaa ei mitattu, mutta eiköhän se alhaalla ole, kun en ole pystynyt sitä rautaa syömään kun tulee niin huono olo.
Meillä ei myöskään ole vielä juuri mitään hankittuna, mutta hankitalistakin on melko lyhyt: tuplat, pinnis, kestovaippoja ja vaatteita. Pitäisi nyt ensi tarkistaa esikolta jääneet vaatteet, jotain lämpimämpää varmaan tarvitaan kun esikoinen oli kesävauva.
No niin, nyt tuo ipana heräsi päiväunilta.
Hauskaa viikonloppua kaikille
väsynyt murunmamma ja muksu rv29+4
Tai siis töihin ei tarvii mennä mutta muuten päivät menee eestaas juostessa kun ensin poika eskuun puol ysiks ja sit haku puol kakstoista jolloin samalla jätän tytön leikkikouluun ja haen puol kolme. Toi leikkikoulu ei onneks oo kuin ma, ke ja pe eli joka päivä ei ole lasten vaihtokeikkaa :) Meillä esku alkaa vasta syyskuussa kun olen kuullu että muilla on alkanu samana päivänä kuin koulukin.
Tinskulle Onnea odotukseen!!
Mulle ei ole kenenkään odotusaikana sanottu että supistuksia pitäis laskea ennenkuin sit vasta kun ovat oikeita ja silloinkin sitä väliä kuin usein. Mulla on suppareita ollu tosi aikasessa vaiheessa mutta kun eivät ole mitään aikaseks saaneet kohdun suulla niin varmaan sen takia ei ole pyydetty seuraamaan. Ainoo mikä tuntuu tosi tylsältä on noi jymäytykset alaspäin eli silloin kun vauva liikkuu suoraan alaspäin niin vihloo niin vietävästi. Osuisko sit just kohdun suulle silloin, en tiedä?? Muuten on edelleen yövauva eli yöt mesoo ja päivisin nukkuu.
Vihdoinkin sain laitettua loputkin vauvan vaatteet paikalleen. Oli sukkia sun muuta pientä juttua mikä tarvitsi sen oman inspiksen että viittii tehdä. Toi sukkien parittelu kun ei ole mun mielipuuhaa :(
Olin ajatellu että alan joululaatikoita väsäämään jo pakkaseen valmiiksi. Tein viime vuonna ekan kerran muut laatikot itse paitsi perunan jonka mutsi toi mukanaan aattona kun meillä syötiin. Ja tuli muuten tosi hyviä, varsinkin lanttu oli parempaa kuin kaupan vaikka niihinkin olen yleensä lisännyt kermaa ennen uuniin laittoa. Marraskuussa kun ei enää ehdi eikä nuo kuitenkaan hirveen suuritöisiä ole. Olen aina tykännyt joulun ajasta ja varsinkin lasten myötä vielä enemmän. Heti kun joulukuu alkaa meillä aukeaa radio mikä ei muuten ole koskaan päällä ja sinne viritän jouluradion soimaan :) Lahjojen haku onkin sitten asia erikseen mutta senkin olen aina yrittänyt hoitaa hyvissä ajoin ettei viimeisille viikoille mene. Jotain hyötyä tuosta myyjän työstäkin on kun voi ostot hoitaa ennen tai jälkeen työvuoron eikä erikseen tarvitse kauppaan raahautua.
Vointeja kaikille ja hyvää syksyn alkua :D
Moschino rv 30+4
Pitkästä aikaa täällä taas
Täälläki mittaillaan sokereita, niin kuin Naperokin. Mullakin on kerran menny lukema yli, söin silloin omenan, joten hedelmäsokeri vissiin tosiaan nostattaa aika hyvin sokereita. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Töissä oli raskasta, ku jouduin kantamaan tavaroita, mut nyt sit juttelin vähä pomon kanssa ja hän sai järjestettyä hommat niin, että mun ei tarvii enää kantaa mitään. Hyvä juttu. Neuvolalääkäri meinaan jo uhkas, että korkeintaan 3 viikkoa saan olla töissä ja sit saikulle, jos ei tuohon kantamiseen tuu muutosta. Jospa täs nyt sit jaksettais äitiyslomaan asti (aloitan 20.10).
Mä en ole tehny vauvajuttujen eteen vielä oikein mitään. Täytyy myöntää että kelan paperitki on vielä lähettämättä...pitäs nyt tänään saada aikaiseksi ne lähetettyä. Rahan otan, enkä pakettia. Esikoiselta on kuitenki kaikki suurin piirtein tallessa.
No huonekaluja vähä muutettiin täs joku aika sit ja tyhjäsin yhden lipaston vauvan vaatteita varten. Pitäs niitä kai ruveta pikkuhiljaa pesemään jne, mut toisaalta onhan siinä äitiyslomalla hyvin aikaa. Jospa jätän ne hommat sinne.
Vauveli potkii kovasti, välillä jo ihan kipeästikin. Aika aktiiviselta vaikuttaa, saapa nähdä mimmoinen pakkaus sieltä on tulossa. Viimeksi oli muuten neuvolalääkäris vauval aika korkea syke 160, tähän asti ollut semmoista 135-140. No ehkä oli vaan joku ylimääräinen jumppahetki just ollut hänellä.
Jaksuja kaikille odotuksen kanssa!
Koralli & Aarre 27+3
Minä nyt pommitan teitä viesteilläni vaikka listalla uusi olenkin, toivottavasti ette pahastu!
Eilen illalla kyselin teiltä mielipiteitä supustuksistani. Koko yö meni valvoskellessa kun suppareita tuli usein, mutta epäsäännöllisesti 1-5 x tunnissa. Aamusta soitin heti neuvolaan ja pyysivät käymään. Saikulla nyt siis ainakin tänään. Vähän kyllä huolestuttaa, että kuinka pitkään pieni pysyy masussa. Vielä soisin vähintään muutaman viikon kasvun aikaa kohdun suojissa!
Tinskulle lämpöiset onnittelut odotuksesta!!!!!
iippulainen 30+4