Terhojen perjantai
Kommentit (49)
kun joudan koneella istumaan ;) Esikoisella on kaveri taas leikkimässä ja ihme kyllä tuo pikkuinenkin saa olla tänään mukana leikeissä! *piirtää ruksin seinään*
Mietä kotiin odottelen, sitten aivan varmasti ajan pizzan hakuun. Vaikka mulla tää raskausdieetti onkin ollut aikas makeavoittoinen, niin kanapizza on taas alkanut maistua (menikin 5 ekaa raskauskuukautta niin etten voinut kanaa syödä, ällötti...).
En ole saanut mäkään tänään oikeen mitään aikaiseksi, pyykkiä pessyt kuten tavallista ja raivaillut paikkoja. Huomenna onkin sitten ohjelmassa mm. siivous ja veneen nosto, miehen johdolla molemmat siis ;)
Elin@: Kurjaa, kun kodinkoneet alkaa hajoilemaan.. Tiskikone on meilläkin se ehdoton MUST, ilman sitä ei pärjää. Joo ja pyykkiäkään en kovin mielellään käsin väännä :)
Sinda: Onnea uuden kotiäiti-uran johdosta :) Mahtaa tuntua mageelta, vihdoinkin pääset ansaitsemallesi lomalle! Toivottavasti nyt paranet flunssasta pikapuoliin! Mäkin muistan tuon " patukkaa tarjolla" - mainoksen. =) PItää laittaa fotoja tulemaan, kun ehtii..
VauvanvaateG: Mulla noita unisex- vaatteita on aika vähän.. Olin kahdella ekalla kerralla satavarma poikien tulosta, että ostin vaan sinistä. Olen nyt pessyt kaikki, mitä aion käyttää, kaikki oikeestaan poikavärejä siis. Heitin pois UFFn laatikkoon ison kasan vauvanvaatetta tässä muutama viikko sitten ja uusia olen ostanut (kirppareilta / traderasta lähinnä), poikavaatetta tälläkin kertaa vaikka sydän sanoo vastaan. PItää synnärikassiin pakata mukaan mahdollisimman neutraalit vaatteet sekä sitten poikavaatetta.
Mielestäni siniset vaatteet käypi paremmin tytölle jos sellainen siunaantuisi, kuin roosat pojalle. Ja saahan noi ihanuudet aina kiertoon/myytyä, ellei omaa käyttöä jää. Näin kirjoittaa lastenvaatefriikki. Voi kamala paikka jos sitten tammikuulla meille tyttö syntyisi, mä kiertelisin varmaan ekat viikot vaan kaupoilla ja rohmuasiin niitä vaaleanpunaisia mekkoja.
Juu, mä yhdyn taas Zatun korjaukseen, että ei meilläkään miehellä mitään muhinointeja vastaan ole.. Itse asiassa se toivoi isänpäivälahjaksi kiihkeää yötä oman vaimonsa kanssa, mutta tää lahja jäi toteutumatta. Sanoo usein, että tykkää kun mulla on muotoja ja massukin on söpö (?).
Munkin mielestä odottava nainen on _yleensä_ kaunis, mutta itseäni en tällä kertaa kovin kauniiksi tunne. Hyvä, että uskallan kotoota poistua, olen siis niin kauhea ilmestys nykyään ;) Josta tulikin mieleen, että pitäis tilata parturiaika...
Nyt taisi tulla tuon vieraan pojan äiti hakemaan, kahvit taidan laittaa näin perjantain kunniaksi ;)
Hei taas ja mukavaa illan jatkoa kaikille!
[color=1C86EE]Vielä ehdin tulla pinon lukemaan ja jotain kommentoimaankin ennen kuin pikkujouluun lähden. Mies tuolla seisoo jo puku päällä ja kalja kädessä. Ei oikein sovi yhteen :) Mies lähteekin jo kymmenen minuutin päästä omiin kekkereihinsä.
Tuiskua: Aivan ihana kuulla, että olit päässyt kotiin ja kaikki on hyvin. Kunhan se pieni masuasukas vielä hetkisen pysyisi siellä masussa. Jokainen päivä on plussaa vielä tästä eteenpäinkin, mutta hienoa että olet jo näin pitkälle päässyt! *tarjoaa tuoreita sämpylöitä :)*
Mirabella: Ikäviä unia olet nähnyt. Minäkin olen nähnyt painajaisia aina silloin tällöin viime aikoina, mutta en vielä sellaista, jossa mies minut jättäisi. Taitaa noi hullut unet kuulua hormonihuuruisen naisen kanssa samaan pakettiin :) Ja kyselit laitetaanko täällä tytön vai pojan vaatteita valmiiksi, kun en tiedä kumpi tulee. No minulla on aika paljon myös neutraalin värisiä vaatteita ja ajattelin laittaa vain ne ja sit vasta pestä ja silittää loput kun tulokkaan sukupuoli on selvillä.
MatkaG: Synnärille vajaa 12km eli noin max. 15 minuuttia menee ruuhkasta ja valoista riippuen.
Sinda: Onneksi olkoon äitiysloman alkamisesta! Minulla ensimmäinen virallinen päivä on maanantaina. Kolme päivää olen ollut jo vuosilomalla. Eikö ole uskomaton fiilis, kun ei tartte töihin mennä ainakaan vuoteen? :)
Mut nyt valmistautumaan iltaa varten. Vieläköhän joku noista " vanhoista" ei-äitiysmallin paidoista mahtuisi päälle???
-Sulina-
Olipa ihana lukea Tuiskuan hyvät uutiset. Onneksi vauva on vielä mahassa ja nythän rupee oleen jo hyvät viikot. Kun miettii sun tilannetta niin olen kyllä kiitollinen, ettei ole tarvinnut supisteluista huolimatta sairaalalepoon joutua. Urheesti olet jaksanut. Ja toivotaan että vauva pysyy vielä muutaman viikon kyydissä.
Sain kans makeat naurut tosta Ariellan lähtömeiningistä. Oletteko muuten lukenut noita juttuja synnytys puolella, että " älyttömintä mitä mies on tehnyt synnytyksessä. Saa makeat naurut.
Sairaalakasiista sen verran, että onko ehdotuksia, mihin kassiin sais mahtuun kaikki kamat. kun mulla olis sen verran tavaraa, että reppu on kyllä liian pieni. sitten taas tuntuu että tollanen urheilukassi on taasen liian iso. Sellaisen välimuodon kun löytäis. Millä olis sitten käyttöö myöhemminkin. En viitsis montaa kassia raahata. Tavaraa tosiaan kertyy mukaan aikalailla. Otan siis kaikki pesuvehkeet, liivinsuojia, rintapumpun, imetysliivejä, videokameran ja kameran, puhelimet ja lompakot tietysti ja vauvakirjan, oman päiväkirjan. Vauvalle ensimyssyn ja lapaset. Mies voi tuoda vauvan kotiinlähtövaatteet ja mun vaatteet. Mutta tuntuu että näistäkin kertyy vaikka kuinka ja paljon tavaraa.
Rintapumppua suosittelen siinä mielessä, että saa sitten rauhassa pumppailla omassa huoneessa. Meillä kun vierähti viikon verran sairaalassa, että imetystouhu lähti siellä kunnolla käyntiin. Pumpulle oli kyllä tarvetta, samoin kuin niille liivinsuojille.
Omia vaatteita en ajatellut käyttää sairaalassa juuri siitä syystä että säästyy vähemmällä pyykillä.
En mäkään laittanut sairaalajuttuja valmiiksi kun esikoista odotin, vasta kuin joskus paria viikkoa ennen synnytystä. Mutta nyt kun tää olo on sellanen että vois lähtö tullakin aikasemmin, niin aattelin sen takia. Ja mä olen kans sellainen hermoheikko, etten paniikissa ja kiireessä sais mitään otettua mukaan. On kivempi aatella, että ne on nyt valmiina sitten ei tarvi miettiä enää niitä lähtiessä.
Sitten ultrakuulumisia. Kaikki oli ok vauvan suhteen. lääkäri katseli tosi tarkkaan ja selitti mulle, mitä " vikoja" etsii ja miltä vauvan rakenne näyttää. Sain itsekin seurata tutkimusta toiselta näytöltä. Lapsivettä edelleen runsaasti ja vauva iso, 90persentiilin kohdalla menee. Paino tänään rv31+6 2400g, eli 200g tullut viime viikosta.
Ei siis löytynyt mitään vikaa, mikä selittäisi vauvan kasvun ja lapsiveden määrän. Kun ei niissä sokereissakaan ollut vikaa. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, ettei se äidin syöminen voi vaikuttaa vauvan kasvuun ellei nyt sitten sikaile ihan mielettömästi ja liho ihan älyttömästi raskausaikana. No, mulla tullut reilu 10kg, syön mielestäni aika kohtuudella. Herkkuja menee mutta ei hirveitä määriä.
Ai niin ja sitten otettiin vielä lapsivesinäyte, kun tuntuu että valkovuoto on ollut tosi vetistä ja runsasta. Mutta onneksi se oli kunnossa. Muutenhan oisin joutunut jäämään osastolle.
Seuraava ultra on kolmen viikon kuluttua. Ja sain ajan pelkopolille parin viikon päähän. Ehkä siitä on jotain apua.
Vauva on muuten vielä perätilassa, mutta kuulemma ehtii kääntyyn vielä. Se vähän mietityttää, että mitäs jos ei käännykkään, en kyllä suostuis mihkään kääntöyritykseen. Että oisko sitten leikkaus edessä. Esikoinen kun asettui rt:hen aika ajoissa ja siellä siis pysyi. No, onhan tässä vielä aikaa, toivottavasti.
Tuli vähän sekavaa tekstiä, ajatus pätkii kun on niin väsynyt olo. Taitaa kirjotus olla täynnä virheitä, en jaksa oikolukee enää.
illanjatkoja!
matka sairaalaan: jos ollaan kotona niin matka kestää reilun puoli tuntia. jos taas ollaan jommankumman anoppilassa niin matka kestää noin 5-10 minuuttia.
vaatteista: en oo ostanut yhtään tyttö tai poika vaatetta. eli vaan valkosta, keltasta, ruskeeta löytyy meiltä. saa sitten nähdä kumpia tarvitaan. ei vaan, meillä ei kyllä varmaan pidetä vaaleenpunasia tai vaaleensinisiä kumminkaan.
sairaalakassista: aattelin laittaa lukemista, musiikkia, liivit, liivinsuojia, hygieniavälineet. en ota hirveesti, koska juuri maanantaina valmennuksessa sanottiin ettei kannata ottaa vauvalle vaatetta, itelle vaatetta eikä ainakaan niitä kalleimpia imetysliivejä koska tuppaavat lähteä kävelemään osastolta:( mies tuo sitten mitä tarvitaan ja toiseen kassiin laitan omat kotiintulovaatteet, samoin vauvalle.
ihana kuulla tuiskualta noin hyviä kuulumisia!
tigru
Ihanaa Tuiskua että pääsit kotiin! Ja onnea uudesta kodista!
Täällähän on ihan hulvattomia juttuja viime päivinä ollut, napaseksit ja nyt tuo Ariellan miehen synnärille lähtö!!!! Kiitoksia vaan hyvistä nauruista! ;)
Sairaalakassig ja äitiyskortti:
kortti kulkee mukana silloin kuin muistan ottaa. Kassia en ole vielä pakannut. Esikoisesta se oli vikan kuukauden verran valmiina. Neidistä pakkasin sen sinä päivänä kun aloin arvelee et lapsivesi saattais tihkua. Samana päivänä koottiin vauvansänkykin. Ja lähtöhän se tulikin sitten illemmalla..
Äkkiähän ne toilettitarpeet yms kerää kasaan, mies voi tuoda loput jos jotain jää, meiltä kun on vaan 15min matka synnärille.
Esikoista synnyttäessä mies oli niin hermostuksissan kun synnytys vaan kesti ja kesti (29,5t) niin joka kerta kun meni tupakalle ajoi myös kotiin ulkoiluttamaan meidän silloista koiraa. Koira parka oli ihan pyörällä päästään kun mies tyyliin kerran tunnissa tuli sitä pissattamaan ja vielä YÖLLÄ! Kyllä ollaan naurettu jälkeenpäin! ;)
( . ) Maksa- ja sappiarvot oli ihan ok, ei nousua. Hyvä niin, mutta kutina vaan jatkuu.. :( Maanantaina seuraava äpolin lääkäri.
Kuulin just että tutut olivat saaneet pienen tytön (2040g ja 43cm) viime viikolla ja laskettu aika oli vasta vuoden vaihteessa. Saas nähdä kuka meistä Terhoista on ekana synnyttämässä!?
Unista: Mäkin olen nähnyt pari kertaa tän raskauden aikana unen et mies lähtee jonkun toisen matkaan. Inhottava fiilis kun herää! Viime yönä näin unta limatulpasta; sitä siinä unessa tutkailin ja mietin ettei nyt ihan vielä olis saanu tulla. Yök!
Sulinalle hauskat pikkujoulut! Ja hempeitä hetkiä Kaikille vällyjen välissä!!!! :)
t. H ja Iines 31+6
Se mitä mulla ollut aina mukana niin ruutupaperia ja pari kynää. Ollaan miehen kanssa pelailtu laivanupotusta ja ristinollaa synnytyssalissa. Siis silloin kun supparit vielä jotenkin siedettävissä esim. epiduraalin vaikuttaessa. Pelaaminen on vienyt ajatuksia mukavasti pois itse tapahtumasta, kivusta yms...
Poika nukahti saunan ja iltapalan jälkeen, niin nyt voi taas tässä istuskella vähän aikaa.
Sindalle pikaista paranemista ja mukavaa äippälomaa =) Nyt pääset vihdoin nauttimaan lomailusta. Ja onnea huomisesta viikon vaihtumisesta =)
Onnea myös muille, joilla tälleen viikon lopulla rv:t vaihtuu!
Äitiys- ja vanhempainrahapäätöskin tuli viimein! Jo vein silloin heti, kun neuvolasta paprut sain. 12.12. alkaa nyt sit ne rahat pyöriä. (muistaakseni)
Kaupunki tarjos meille 4h+k. Asuntoon ois päässyt muuttamaan joulukuun puolivälissä, mut jätetään väliin. Ihan hyvin viel täs mahdutaan kolmiossakin asumaan ja itse asiassa etitään mielummin rivitalokämppää kuin kerrostalo.
VauvanvaateG: Mulla on tuolla kaapissa vähän kaikkea sekaisin. Enimmäkseen kyllä neutraalia ja sinistä, mutta muutamia vaaleanpunaisiakin.
Sairaalaan meiltä ajelee kai 10 minuutissa. Riippuu onko miten ruuhkaa ja noita liikennevalojakin mahtuu tuhottomasti matkan varrelle...
Sairaalakassista: En ota omia vaatteita mukaan kuin imetysliivit. Eipähän tuu sit pyykkii niin hirveesti. Muistan edellisestä keikasta, että kovin hikoilutti synnytyksen jälkeen ja ihan piti päästä suihkuun useammin kuin kerran päivässä ja siinä tuli niitä vaatteita vaihdeltua. Eihän ne mitään kauniita sairaalarytkyt oo, mut ihan miellyttävän pehmeät päällä. Vierailullekaan ei sairaalaan tule sitten kuin mies ja poika, ni ei tarvii yrittää näyttää kovin ihmismäiseltä ;D
Kassiin pakkaan kameran, pillimehuja, Theatre of tragedyn Aègis cd:n, hammasharjan ja -tahnan, shampoo+hoitoaine, deodorantti, hiusharja+lenksuja, liivinsuojuksia, huulirasva, kolikoita, kännykkä, puhelinnumeroita, namia, ristikkolehti+ joku kirja, päiväkirja. Olikohan ne jo tuossa?
Mies saa sit tuoda kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle. Pitää vaan ite pakata ne valmiiks, muuten ei tuu mitään ;)
Mulla edellinen synnytykseen lähtö tuli vesien menolla. Kuulu vaan illalla hassu napsahdus alkerrasta, kun sängyllä makailin ja sit alkoi lorista. Pomppasin äkkiä vessaan ja tuijotin vaan, että mitähän tää nyt on. Mies tuli kans katsomaan ja käski soittaa äitiyspolille. Naureskelin vaan, ettei oo puhelin mukana =) Sain soitettua ja mies soitti veljelleen, et lähtee kuskiks, kun ei olt silloin omaa autoa. Minuu nauratti vaan koko ajan, kun se miehen veli hötkys kaikesta hengittämisestä ja ettei tarvii jännittää jne. Hirmu tsemppaus päällänsä. Vaimonsakin soitteli kans ja huolehti kaikkea mahdollista. Synnytys kuitenkin käynnistettiin vasta seuraavana aamuna, ku nei supistuksia kuulunut...
Mut nyt soffalle ukon kainaloon =)
-tau- 30+6
[coor=maroon]joka syntyy ilman sukupuolta? Joskus luin jostakin eli mulla on varmaan omissa kätköissä joku vauvalehti tai vastaava, mut kunnen löyä sitä :/ Tietäskö joku??
[color=blue]Sinda [color=violet]paljon onnea siirtymisestä kotimamiksi :) elämäsi eka kerran. *hmm* pitäs yrittää otattaa itestään asiallinen kuva. Akan lumilinna otos pitiki laittaa, mut se on jääny.
No ohoh mikä työhöntulotarkastus :O eipä vähäsintäkään järkee laittaa papereihin tommosia merkintöjä. Tietenki lopussa jossain pienellä, ett ai niin tää nainen on raskaana.
[color=blue]Nenn [color=maroon]toivottavasti supparit asettuu. Koeta levähtää mitä lapsosilta pystyt bd bd. Voin hyvin kuvitella tilanteen ettei ukot tommosessa tilanteessa eväänsä väräytä auttaakseen. Mokomat :/
[color=blue]Misty [color=violet]pitää nyt vähä selventää ettet väärää kuvaa saanu mun sanomisista, ett ei munkaan ukko mua mitenkää rutonlailla karttele mua nyt. Akkaa odottaessa himot hyrräs itelläki enempi, mut raskaudethan on erilaisia. Ja kyllä mäkin masuni mielellään kannan ja yleensä aina on pilkettä silmä kulmassa ;) sitä ei voi olla huomaamatta. .
[color=darkviolet]Nyt rikoin ilmavalleja :D Tuli karjastua, ku säikähin. Ukko laitto uuniin grillimakkaroita tulemaan ja säädöthän pitää olla 300 asteessa ku grilliasentoa käyttää. Unohti ne sitten sinne ja mä istun tässä ja alan haistaan jotain --- :O
Uh, itellä ei oo yhtään tehny mieli mitään rasvasta tihkuvaa kyrsää :/ Pitänee tehä muusi ja sen kera jotain " iltapalaa" .