Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuosta alkuperäisestä tekstistä pois, että eilen oli se suuri päivä kun pääsin pois sieltä osastolta...

Vierailija
22/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu Tuiskua että olet päässyt kotiin! Jaksamista vielä lepäilyyn ja toivottavasti pääset sitten vähän " verryttelemään" ennen synnytystä :-)

t. Mirabella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Zatulle 30-onnea. ja jotain muutakin piti onnitella mut en nyt muista...

No siitä päästäänkin lahopäisyyteen,mä en oikeasti löydä sitä mun neuvolakorttia mistään,oon kohta saanu talon siivottua mut ei se oo missään :D No ei sen puoleen sillä ei oo mitään merkitystä kun en muistanut mennä neuvolaankaan tänään =D Äsken just soittelin tätille ja sanoin että josko sais vaikka uutta aikaa maanantaille sitten,eikä ollu eka kerta ku neuvola unohtu..ja juu en kanna neuvolakorttia mukanani,kun harvoin tiedän edes missä kyseinen kapistus on.. käsilaukkua tai mitään laukkua en osaa kantaa mukanani.

Mä kävin edellisessä raskaudessa synnytyssairaalaan matkalla kaupassa,mun oli ihan pakko päästä mukamas kauppaan,hyvin se meni,oottelin supistuksen kaupan ovella,sit ryntäsin pikavauhtia kauppaan keräsin kaikki ostokset ja sit pikavauhtia ulos (kerkesin takas ulko ovelle enne seuraavaa supistusta!) Ei siinä muuta mutta kun mun on pakko päästä kontilleni aina kun supistus tulee niin on se tietty voinu näyttää aika hauskalta kun oon puoli konttaus asennossa ollu kaupan ovella..mut ei sitä siinä tilanteessa tiedostannu :) Tällä kertaa ehkä jätän väliin :)

Nyt mä käyn imuroimassa tän yläkerran ja laitan petivaatteet sänkyyn!

T:Isa ja masukki 30+5

Vierailija
24/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin juu hieman sohvalle takas pötköttämään ja kattelemaan videolta sarjoja ja kuinkas ollakaan, heräsin just!

Taas meni koko päivä ihan sanonko minne....!

Kohta tulee mieskin aamuvuorosta ja minä vasta heräilen pyjama päällä, kaipa tää on tätä totuttelua siihen kun vauva on talossa, nukutaan silloin kun vauvakin!

ZATU onnea 30.kriisistä!!

Meillä vaihtuukin näköjään viikot samana päivänä, kuten oon huomannut että muutamalla muullakin! Alkaa viikonloppu aina " uudella" viikolla!

Ja älä välitä miehesi " torjumisesta" , meillä se on ihan normaalia, varsinkin nyt kun vatsalla on hieman (!) enemmän kokoa kun alussa, niin mies ei todellakaan syty ihan yhtä usein kun minä haluaisin ;)

Täytynee vaan hyväksyä ja odotella että asia joskus palautuu (ja vatsa...)

Miehelläsi on sentään hyvä syy jos on vahva lääkitys päällä, se varmasti väsyttääkin (mitä minäkin nyt rupeen miehiä puolustelemaan, kauheeta, sori.....!)

SULINA näköjään Zatu jo kaivoi esille kookospannarit, minullakin sattui tuo lehti osumaan käteen ekana kun rupesin hakemaan (minulla on pari kassia vanhoja ja uudempia vauva-, kaksplus-,odotus ja vi föräldrar ym. lehtiä joita olen tässä paremman puutteessa selaillut!)

Ja eilen sorruin tilaamaan kaksplussan puhelinmyyjältä (muut tulee kotiin, sen olen ostanut irtona) ens vuodeks, joten lehtiä piisaa!

Tosin peruin sitten muutaman muun lehtitilauksen ennen sitä.

TIGGER katselin jostain netistä sitä kameralla varustettua Doron itkuhälytintä, oli vaan aika kallis joten me varmaan päädytään ihan johonki perusmalliin! Tosin mies aina ollut heikkona kaikkiin teknisiin vempeleihin (kaiken pitää ensinnäkin toimia sähköllä, mm. viinikorkin avaaja, pippyrimylly, purkinavaaja, mainitakseni vaan keittiötarvikkeita....!) joten en yhtään ihmettelisi jos hän ostaakin tuollaisen kameralla varustetun!

ARIELLA antoikin hyvän vinkin miehen sairaalakassista, niiden vaatteiden ja kenkien lisäksi sinne kannattaa varmaan varata lukemista (ainakin mun miehelle...) ettei tuu aika pitkäks! (siis jos synnytys kestää kauan) Mutta mun mies on ihan hampurilais-addikti joten eiköhän se livahda burgerille siinä missä tupakallekin aina välillä, näin on vahva epäilykseni....! Eli ei tarvii sen eväitä miettiä.

Mitä muuten pakkaatte sairaalakassiin? En tiedä onko tää ollut jo aiheena ja lehdissähän on kaikenlaisia listoja mutta mitä siellä todella tarvii tai kannattaa olla?

Oman pyjaman ja ä-kortin lisäks varmasti hygieniatarvikkeita ja alusvaatteita, imetysliivit-ja suojia, joku mainitsi pikkurahaa parkkia ja kahvilaa varten, muuta?

Vauvan kotiinlähtövaatteethan voi mies sitten tuoda turvakaukalon kanssa kun sen aika tulee.

Jaffakeksit oli hyvä idea, täällä yksi addikti....!

Niin ja läppäri että pääsee päivittämään tapahtumia reaaliajassa tänne ;)

No nyt tää mamma kyllä lähtee ulos happihypylle, koirakin makoilee vaan ihan masentuneena ja nukkuu kun on niin laiska emäntä! Kyllä sen vois pihalle päästää kun semmoinen on ja vielä aidattukin, mutta kun meidän hienohelma ei halua mennä yksin, seuraa olla pittää....!

Eiku jatketaan!

Pupina 32 tasan

Vierailija
25/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on makkari valmis tapetoitavaksi :-) Se olisi huomisen projekti, sitten uudet kaapit paikoilleen ja tavarat takaisin jne... No on ensi viikoksikin tekemistä. Onneksi on tuo appiukko joka osaa ja haluaa auttaa, miehellä on yllätys yllätys joka ilta mennyt myöhään töissä joten homma olisi aika vaiheessa jos hänen olisi pitänyt noi pohjatyöt tehdä. Ja ihanaa kun saatiin samalla eteisen kaapistokin vähän uudistettua :-)

Inhottavaa unta vaan näin viime yönä. Mies oli jättänyt mut ihan noin vain ja oli aivan kauhee olo. Oltiin vielä jossain juhlissa ja ihmettelin että kuinka se heti tuntuu niin vieraalta jne. Kauhea fiilis kyllä kun oli jotenkin niin todentuntuista. Kerroin hälle, niin vakuutti kyllä ettei ole käynyt mielessä :-)

Misty - tsemppiä löhöilyyn. Hyviä kirjoja ja elokuvia peliin.

äitiliini - pistä appivanhemmat remonttia tekemään ja itse menet syömään ;-)

Zatu - onnittelut 30 johdosta! Rauhassa olen yrittänyt remonttihommia tehdä, mutta ei aina malta... Hyvä että arvot kohdillaan. Ehkä uusi yritys tänä iltana vähän aiemmin helpottaisi :-)

Sulina - meillä ihan sama jos pyytää miestä katsomaan tai kokeilemaan loppuu kaikki liikehdintä kuin seinään :-) Ehkä iseillä on rauhoittava vaikutus...

ariella - kai sitten niitä appelsiinin makuisia? Mä olen kanssa ihan koukussa niihin, jos yhden otan - syön koko paketin :-/

Neuvolakortti - ei ole mukana ollut. Täytyy pikkuhiljaa varmaan ruveta pitämään vaikka lompakon välissä...

Pitäisi kaupassa käydä ja tehdä jotain ruokaa mutta ei ole mitään inspistä. Päästäisköhän mekin ulos syömään...

VAUVAN VAATTEISTA - kysyn vielä teiltä jotka ette tiedä tulokkaan sukupuolta ja on vaatteita valmiina. Laitatteko sekä tyttöjen ja poikien vaatteita jo valmiiksi vai pelkästään molemmille sopivia? Meillä enemmän tietty poikien vaatteita mutta kun sain tyttöjen vaatteita miehen serkulta niin mietin että pesenkö ne kanssa ja laitan sitten molemmat jotenkin omiin kasoihinsa tms... Kaikkea viisasta täälläkin mietin :-0

Nyt taas jotain hyödyllistä touhuamaan!

t. Mirabella ja Albert rv 33+4

Vierailija
26/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Aivan mahtavaa, että oot kotosalla :) :) Ihan kyyneleet kohos silmiin sun tarinaa lukiessa, kun rivien välistä paisto onnen hekuma. Oot onneksi jo niin pitkillä viikoilla ettei asukkaalla varmaan hätäpäivää ois, jos sattus yksiöstään poistumaan. bd bd.

[color=darkviolet]Täällä satelee jotain inhottavaa tihkua, varmaan jäätävääkin välissä. Pikkutiet on kuulemma tosi liukkaat. No tän mökin akatpa ei oo nokkiansa tänään ulos vieny, joten ei tiiä ulkopuolisesta elämästä oikeesti mittää.

Just ruuan päälle herkuttelin teellä ja viinerillä :b Tämän päivän kunniaksi jotain herkkua parin suklaapalan lisäksi. Uus löytö on Pandan minttusuklaalevy. Syötävän hyvää :) En ois uskonu, ku on tummaa suklaata, mut tuo täyte varmaan tekee sen parannuksen. Sellasen sopivan pieni ettei tuu itsesyytöksiä, jos se sattus kerralla melkeen suihin menemään ;)

Mä toistamiseen kurkin tuossa peipin lipastoon ja vaikka pikkusia vaatteita on niin taian siltikin ostaa vielä jonku puvun. Kuun alusta sitten, ku on parturissa käynti ja ihan omaa itsenäistä aikaa. Vois vähä veronpalautuksia laittaa haisemaan. Samalla reissulla ostaa ukolle kaulaketju pukinkonttiin. Yks pokkari on jo ostettuna ja kirjanmerkiksi taian ostaa arvan.

Hei, tuo olikin hyvä vinkki, ett oma kaurapussi mukaan kassiin laitokselle. Kiitos paljon vinkistä, sori unohin kuka siittä sano.

Vierailija
27/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut kotiinpääsystä!

Kyllä nää meidän muiden pikkuvaivat väistyvät taka-alalle kun sentään on saatu kotona olla....

Tsemppiä & jarrusukkia vielä toviksi pikkuiselle, kyllähän sinun viikot jo aika voiton puolella on!

Pupina 32+0

Vierailija
28/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiskua: ONNITTELUT KOTIINPÄÄSYN JOHDOSTA!!! Sekä tietenkin omakotitalon uusille omistajille =) Se on mahtava tunne kun herää ensimmäisenä aamuna oman katon alla. Älä nyt stressaile, ota ihan rauhallisesti ja lepäile. Eihän nuo lisäviikot vauvalle pahaa tee.. Komeat viikot sulla muuten menossa!

Ariella ja Mirabella: Kiitos päivän nauruista. Kuvittelin Ariellaa ovenkahvassa roikkumassa ja Mirabellaa kontillaan Siwan/K-kaupan/Sokkarin kynnyksellä. Hehehhehhehheh. Esikoinen kun synty, oli matkaa synnärille 140km ja mies kysyi pihasta startatessa, jotta ehtiikö hän tankata autoa? Mää siihen tokaisin, että se on paree tehdä kun bensamittari oli jo punaisella ja _aika_ pitkä matka synnärille. Valopää =)

Mites Isan konsertti eilen? Mitä bändiä sie olit katsomassa?

Josta tulikin mieleen:

G: kuinka pitkiä matkoja teillä on synnäreille???

Meillä vain noin 5min autolla.

Zatu: Vai ei sinun viettelyt tehonneet ;) Sorry, mutta meinas huvittaa kun luin sun kirjoituksen aamulla. Kuvittelin nimittäin itseni tuonne sängynpohjalle sellaiseen kutsuvaan asentoon napa pystyssä. HAHHAHHAHHAH, ei kyllä meidänkään ukolla evä värähtäis ennen kuin kosketteluasteelle pääsisi =)

Ariellalta piti kysyä, että oletko kokeillut sen kamomillateen juomista? Auttoiko?

Nenn: Voi kun osaisin miekin olla noin rauhallisin mielin. Mun on aina pakko pakata laukut hyvissä ajoin ja muutenkin listailla kaikkea.. Äkkilähdöt on kauheinta mitä tiedän. Muistan hyvin parin vuoden takaa, kun piti lähteä kuopuksen kanssa pikaisesti sairaalaan (tippui rappuset), yritin hätäpäissäni kasata mukaan tavaraa mukaan mulle ja pojille. No, kaikki tärkeimmät unohtui.. Käteistä ei ollut mukana ollenkaan (meinas tulla nälkä, kun löytyi pelkkiä automaatteja, joihin ei kortit käyneet) yms.. Onneksi mies tuli sitten pelastamaan heti kun Norjan puolelta kerkesi ;) Tästä viisastuneena mulla onkin olemassa listoja eri tilanteiden varalle, esim. " ota mukaan jos tulee kiire lähtö sairaalaan" , siitä kun vilkaisee niin pakkaaminen sujuu ;) Miehellekin apuna noi listat, jos olen ollut töissä ja pojista toinen vaikka pääsee vaarille yökylään. Tulee kaikki tarvittava mukaan.

JouluvaloG: Mie eilen virittelin yhteen isoon, ruokahuoneen lattialla seisovaan kukkavaasiin koristerisuja ja niihin lamput. Tuli ihan jees. sitten Joulukuun alussa laitan valotähtiä ikkuinoihin sekä yhden kynttelikön. Sitten mulla on ympäri vuoden valot tollaisessa seinäpuumatossa. Ulkorappusiin kierrän valot molempiin kaiteisiin sekä parvekkeelle havuvalosysteemin. Kaikki valot kirkkaita, vihaan sellaisia sekametelilamppuhärveleitä, varsinkin vilkkuvia. Naapurilla on niitä jenkkityyliin, mielestäni mautonta. Mutta kukin tyylillään.

( . )Kävin tuossa pyörähtämässä huoltsikalla, oli aika päivän Mars- patukalle (HAHHAHHAAH, kun ei tää rouva muuta patukkaa saa =). Johan alkoi masussakin tapahtua, tuntuu että vauva on joka puolella, ihan kipeetä tekee nuo möyrimiset. Muuten kyllä tänään on naurattanut kaikki, ihan perjantaifiilikset :)

Nyt pitää mennä laittamaan kuopuksen sänkyyn puhtaat lakanat, pissasi sänkyyn yöllä. Ja se onkin kurjempi juttu, kun pojalla on hurjan atooppinen iho näin talvella niin se pissa kirvelee kovasti. Yöllä oli kaulaa myöten pissassa niin suihkuunhan se oli kannettava ja kun unissaan oli, niin meni huudoksi.. Onneksi nukahti sitten hyvin uudestaan kun pääsi meidän viereen lämpimään <3

ARDISIA

Vierailija
29/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.päivä vasta.. ja martti vainaatahan mää meen katsomaan..

Arvatkaapas vaan kuinka mun imurointi edistyy.. öö.. luin mailit tossa ja kuinka ollakkaan eksyin sitten tarjouskirjeen kautta hm:n sivuille shoppailemaan :D ARGH! No jos nyt menis.. hyvä mieli kun sai itelle ja vaavillekin jotain taas tilattua.. mulle pitäis antaa porttikielto tollasiin nettikauppoihin!

Toivottavasti tapetointi urakka sujuu hyvin =)

Meillä taas päinvastaisesti koitetaan päästä eroon kaikista tapettiseinistä ja vaihtaa niitä maali/puupintaan kun siitä on niin paljon helpompi saada kynän/vesivärin/ruuan yms yms jälkiä pois =D Meillä jopa 7-vuotiaskin saa välillä jotain piirtelykohtauksia (oli esim. yks päivä kirjottanu yläkerrassa 10 eri paikkaan nimensä isolla) ja 5-vuotias just toissa päivänä väritti vahaliidulla vessanpöntön kannen punaseksi :D Nooh.. ehkä ne ei enää kymmenen vuoden päästä... (ainahan toivoa saa)

Nyt imurin varteen!

T:Isa nettiaddikti

Vierailija
30/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajallisesti noin 45 minuuttia,ehkä talvikelillä voi varata sen tunnin.

Vierailija
31/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis jo poikaa herätellä syömään ku lupasin mennä kälyn luo 6kk tytsän kanssa joppa äippä saa laitella kotia kuntoon huomisia kekkereitä varten.

Hienoa kun Tuiskua on päässyt kotiin! Malta vaan vielä ottaa hetki rauhallisesti =)

Vauva vaatteista: mulla on kasa molempia varten, kun ei sukupuolta tiedetä. Tosin pojalle on enemmän, kun on tuo esikoinen ja tytön vaatteita on vaan joitain mitä kälyltä oon nyt saanu ja pari kipaletta sukulaisten kaapeista esikkoa odottaessa kaivettuja. Just on noin kun Mirabella suunnitteli, eli tytön kasa ja pojan kasa ja siinä välissä molemmille menevät ;) Ennemmin muuten pidän tytöllä pojan vaatteita kun pojalla tytön...

Zatulle onnittelut vikasta kympistä! Ja tais olla joku muukin, anteeksi vaan kun pääsi unohtuu nimi... Huomenna tullaan perästä!

Neuvolakortti: kuten niin monella muullakin, kuumeisesti etsitään kun pitäis neuvolaan lähteä! Viimeksi tosin etsin fiksuna jo edellisiltana valmiiksi. Pojallekin on jo kaks korttia, kun kadotin alkuperäisen kevättalvella muuton yhteydessä ja saatiin uusi ja löysin sen vanhan jokin aika sitten. Käsilaukku ei paljon mukana kulje.

Mirabella: minä oon kans parina yönä nähny unta että erotaan miehen kanssa ja olo on ihan hirveä kun herää ja pitää kaivautua niin likelle ukkoa kun vain pääsee. Minä en kyllä ukkoani pois antais, vaikka välillä pitääkin ottaa vähän välimatkaa ;)

Sairaalakassiin otan hygieniatarvikkeet, eli hiusharjan, ponnareita, pesuaineet ja meikit. Sitten varmaan jotain käsityötä tai lukemista, tosin viimeksi osastolla oli aika hyvä pokkarivarasto =). Omia sukkia ja sisäkengät, ehkä myös jotain rentoa vaatetta, ettei tarvi niissä sairaalan yökkäreissä koko päivää oleskelle jos on itse kunnossa ja joutuu useamman päivän siellä viettää. Imetysliivejä muutamat, ehdottomasti ilman kaaritukia, koska kun maito nousee, tissit on sen muutaman päivän ihan karmeat! (joo, olis joku voinu viimeksi vihjaista että niitä pumppujakin voi käyttää...) Sitte jotain naposteltavaa jos tykkää, osaston jääkaappi on kyllä vapaassa käytössä, joten ihan herkkuja mukaan jos sitten siltä tuntuu. Mä kyllä sain vierailijoilta viimeksi niin paljon, että jäi omat varannot käyttämättä. Ja kun satuin siellä juhannuksen viettämään, niin ei ollu sairaalan kanttiini edes auki.

Ja toi kaurapussi pitää muistaa!

Ei muuten kannata kamalasti sitä suklaata sitten ahmia, siitä voi tulla vauvalle ilmavaivoja ja allergiaakin =/

Meillä hajosi astianpesukone eilen illalla, ei poistopumppu toimi! Soittelin just huoltomiestä ja toivottavasti ei mene kovin pitkälle ens viikkoon kun pääsee tulemaan. Tiskaus ei kuulu lempihommiin... Juu, ja vessanpöntön vesisäiliö alko vuotamaan myös eilen (tottakai tuo kamarin vieressä oleva!), joutuu yöllä hipsimään talon toiseen päähän vessaan jos ei halua sitten huuhtelun jälkeen odotella säiliön täyttymistä kun vesihana pitää sitten sulkea.

Nyt pitää mennä.

Elina

Vierailija
32/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun lista (yksi niistä monista, hihihihihih...)

SYNNÄRIKASSI

-Neuvolan paperit/kortti

-Lompakko, jossa käteistä + kolikoita parkkia varten

-Tärkeitä puhelinnumeroita (meillä ei saa olla känny päällä sairaalassa, synnytyssalissa lankapuhelin. Molemmilla kerroilla olen ehtinyt mammalle ja parhaalle ystävälle soittaa)

-Henk. koht. tavaroita (huulirasva, deodorantti, hammasharja+tahna, shampoo, hoitoaine, naamatököttimet yms.. meikit ja vehkeet )

-Liivinsuojia

-Hiusharja, pompuloita (useampia, niitä tarvii..), hiuslakkaa

-Yösiteitä (sairaalasta saa, mutta mukavempi lähteä kotia tällaisessa vähän ohuemmassa vrt. sairaalan IIISO vaippa)

-Villasukat/tohvelit, pyjama/oloasu (jossa reipas vyötärö, masu ei häviä hetkessä..), omia sukkia ja alushousuja (Sloggin mammamalli jees), imetysliivit

-Lukemista

-Muistiinpanovihko, vauvakirja, kyniä

-Kamera+ylim. paristot/laturi

-Kännykän lataaja

-Kaurapussi!

-Evästä ja juotavaa, pillimehut hyviä.

-Cd- levyjä

-Vauvalle ensivaatteet, tumput ja villatöpööset ja ruskovillan lakki.

-Kantoliinaa aion alkaa käyttämään heti

-Oma juomapullo hyvä osastolla, jano on kova kun maito nousee.

Sitten olen pakannut vauvalle hoitolaukkuun vaatteita osastolla oloa varten, jos sinne joudutaan jäämään (mies voi tuoda myöhemmin) sekä kotiinlähtövaatteet.

Erilliseen kassiin myös omat kotiintulovaatteet, jotka mies tuo sitten kun kotiinlähtö koittaa, ettei tarvii kaikkea ottaa mukaan itse synnytyssaliin. Huomasin ekassa synnytyksessä, että laukusta oli vaikea kipujen seassa löytää mitään kun oli liikaa tavaraa..

Tästä varmaan puuttuu nyt jotain olennaista... Hmm...

Vierailija
33/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Tuiskua, kun oot päässyt kotiin! Ja onnittelut myös omasta talosta!

Ja ihania nuo kertomukset synnytykseen lähdöstä (mie lahopää nimimerkit jo unohin =o )

-tau- 30+6

Miten tää nyt näin kiireiseks on elämä mennynnä... pitää yrittää myöhemmin päästä kommentoimaan lisää!

Vierailija
34/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutetaan siis vuokralle siihen omakotitaloon, mutta on se mahtavaa että päästään pois täältä kerrostalosta!! Ja vielä maalle mihin molemmat ollaan unelmoitu. Kummatkin kun ollaan maalla kasvettu. Ei uskalleta vielä opiskelijoina ostaa omaa, mutta meille tämä on näinkin suuri juttu!!

Ei voi vain mitään suunnitella etukäteen, kun vaavin tulo on aivan arvoitus. Joulujututkin on nyt aivan taka-alalla. Pitää nyt vain olla ja mietiskellä että mitä sitten joskus tekisi, kun ei saa vielä pystyssä olla.

Kiitokset " kotiintulo toivotuksista" !!

Tuisku

Vierailija
35/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Muhinoinnista vielä [color=violet]ett juu ei varmaan evät värähtelis, jos akka himokkaana napa pystyssä ois vastassa :D Kitos [b]Ardisia [/b]kevennyksestä. Pikku pikku bikineissä napa valmiina :D

[color=blue]Sairaalakassin [color=maroon]sisällöstä, ett ei mulla ainakaan omaa yöpaitaa ollu saati alkkareita. Ku sitä joutuu pitään niitä laitoksen tukkisiteitä niin kaikista kätevin on käyttää synnärin venyviä ei niin seksyjä alkkareita. Ja muutenkin turhaa sitä kotio pyykkiä kerää, ku voi käyttää ja heittää pyykkikoriin. Näin mie ainakin aattelin.

Pesutarpeet, hammasharja, perusrasvaa, liivinsuojia, kamera, imetysliivit tulee heti ä-kortin jälkeen mieleen. Sittenhän se on niin henk.kohtasta mitä tuntee tarvivansa, kuten lukemista (mulla ei tullu luettua), päiväkirja (ei tullu kirjotettua), ristikkolehti (tykkäsin rentoutua sen parissa), pelikortit (mikään ei voita pasianssia), jotain hyvää naposteltavaa, kännykkä. . .

Tätä rataa.

[color=blue]Mirabella [color=violet]elä kato vastasuuessa tollasia unia. Teillä kyllä nopsaan valmistuu makkari :)

[color=blue]Vauvanvaatteista [color=maroon]että neutraaleja asusteita on aikalailla lipastossa. Muutama aika sininen, mut mun mielestä se käy tytöllekki. Siis meillä ei tiietä kumpi peipi on.

Jos tulee tyttö niin sitten kaivan myöhemmin akan kaapista vielä lisää pikkusia vaatteita. Ja sittenhän sitä saa varmaan vierailijoilta sukupuoleen sopivia asusteita :)

[color=blue]SynnärimatkaG: [color=violet]mulla kerran kävi mielessä myös tää kysymys, mut kappas ku ei ajatukset pysy aina yhes koos :D Niin siis meillä likemmäs 100 kilsaa ihan sama kumpaan synnäriin lähen. OAS on kyllä se mihin haluan, mut jos tulee ambu lähtö niin sehän voi vähä riippua tilanteesta mihin ne vie. Vaikka kummassa enempi tilaa, jos " ruuhka-aika" sattuu oleen. Kummassakin synnärillä on valmiudet kaikkeen maholliseen, joten kotosuus voittaa. Siksi oon päätyny omaan valintaani.

[color=blue]Taitaa tyttö tietää, ett ois patukkaa tarjolla - MARS :D

[color=blue]Isa [color=maroon]kivaa, että muutki sortuu tilaileen. Mun paheeni myös.

[color=darkviolet]Niin se on tää päivä hurahtanu ja mittää ei oo saanu aikaseksi. Tai eihän tää päivä oo lopussa, mut ku alkaa hämärtyyn ulkona niin tuntuu, ett kello on jo paljo.

Akkaa en laittanu päikkäreille, ku aattelin ett saanpa sen sit illalla aikasemmin sänkyyn. Eilen meni kymppiin (tosi harvinaista), koska olivat ukon kans potkutelleet kylään ukon mummulle. Olikin sit päikkäreistä huolimatta tosi hiljanen iltapalalla.

Mitähän sitä keksis. En tiiä viihtiikö lähtee ukon mukana systerillä käymään, ku voi jäähä sinne asumaan. Aikovat systerin ukon kans vaihtaa tänä vkloppuna pannuhuoneeseen uuen kattilan, joten sitä menee suunnitteleen tai sit voi olla, ett alottavatki homman tänään. En oo oikeen varma jaksanko kolmen lapsosen riemukkaita leikkejä. Jos alkavat leikkiin Kimmo Kuuta niin voi jösses mikä meteli :/

Illan jatkoja toivottelen, jos vaikka lähenki kyläileen.

Vierailija
36/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Jee, eka virallinen äitiyslomapäivä! On tätä päivää hartaasti odotettukin, varsinkin kun jouduin odottamatta vielä töihin sen jälkeen kun laskeskelin aamukammalla viikkoja ed. työpaikassa.

En yli viikkoon ole lukenut sinda75@netti.fi posteja ja ajattelin että se olisi pullollaan blogiin tulevia kuvia. No höh, eihän siellä ollut yhtään! Joten laittakaapas uusia kuvia tulemaan, varmaan massut on jo huomattavasti isommat kuin aiemmissa kuvissa. Nennin rottinkikorin kuvaa odotellessa...

[b]Tuiskua[/b], aivan mahtavaa että olet päässyt kotiin! Toivottavasti pääset vielä pian jalkeillekin, edes pikkuisen. Ja onnea uuteen kotiin.

[b]Nenn[/b], vaikka tää tuleekin nyt hiukka myöhässä, niin mäkin luin kyynelehtien sitä sun kertomusta tytöstäsi. Hyvä jos olette saaneet asiaa eteenpäin. Monesti aiemminkin olen aikonut kirjoittaa, aina unohtaen, että sulla on niin elämänmakuiset kirjoitukset että niitä on todella ilo lukea! Kirjoittele vaan muustakin kuin vauvasta/raskaudesta, tuttuja kasvojahan täällä ollaan ;) Mulla on jäänyt mieleen mm. kun kerran kirjoitit niin lämpimästi teidän parisuhteesta ja miehestäsi, sun pitäisi näyttää se kirjoitus miehellesikin (vaikka hän varmasti ajatuksesi tietääkin...). Ja teidän perhe-elämästä kirjoitat aina niin lämpimästi, lapsenne saavat olla onnellisia kun kasvavat noin onnellisessa ympäristössä. Ja toisen kerran sain kyyneleet silmiin, kun mainitsit miehesi pojasta sinun " bonuslapsena" (taas itkettää) mulla meinaa oli yks ex-työkaveri, jonka miehellä ed. liitosta poika ja heillä sit yhteinen poika myös. Tämä eukko sätti aina tätä vanhempaa poikaa ja ei todellakaan ollut tasavertainen oman poikansa kanssa. Ei olisi saanut olla mitään oikeuksia isäänsä ja niilläkin pitkin hampain sai olla ehkä kerran vuodessa yötä.... nämä ihan neutraaleimmasta päästä. Onneksi tää poika on jo 20 v. ja varmaan osaa sanoa mielipiteensä tälle eukolle suoraan. Ja kirjoittelit myös siskostasi tosi kauniisti tässä alkuviikosta, toivottavasti läheisesi tietävät kuinka heistä lämmöllä ajattelet!

[b]Zatu[/b], onnea 30-kriisistä!! ;)

[b]Ardisia[/b], sinähän tunnut olevan hyvällä ja hilpeällä tuulella tänään! ;) Minäkin sain Isan ja Ariellan jutuista makeat naurut, samoin noista sun patukka-jutuista ;) Siitä tuli mieleen kun joskus 80/90-luvulla oli telkkarissa Tupla-mainos, jossa sanottiin että

Taitaa tyttö tietää, että olis seinän takana patukkaa tarjolla...

, niin meillä tuli kerran miehen kanssa pieni puolitotinen väittely, kun hän ei muista koko mainosta ja satuin sen ääneen joskus lausumaan. Luuli raukka että tarkoitin silloista seinänaapuria, yksinäistä poikamiestä... hehehehe :) Kiitos muuten tuosta juomapullo-vinkistä synnärikassiin, en tullutkaan ajatelleeksi, tosi hyvä juttu!! Muutkin sanoo että jano on kamala.

[b]Äitiliini[/b], minä kans samaa mieltä, ulos vaan tyttöjen kanssa!! (pitääkö tulla hakemaan...hih) ;) Toivottavasti saatte edes sen joulun viettää rauhassa, pitäiskö teidän ottaa se nyt puheeksi, kun ovat sinne tulossa? Suosittelen, niin saat stressaamatta valmistella joulua.

[b]Synnärimatka-G[/b], meiltä reilu 20 km OYSiin, moottoritietä pitkin hieman reippaammin kaasuttaen pääsee varttitunnissa-10 minuutissa. Kassia en ole vielä edes miettinyt, onneksi ei oo pitkä matka niin mies voi tuoda jos jotain unohtuu. Eniten mietityttää nuo meidän " esikoiset" (koirat) että mihin ne lykätään tai kuka niistä huolehtii, jos synnytys venähtää...

( . ) Mulla oli viikko sitten neuvola, kaikki arvot suht ok. Painoa tullut taas lähes 800 g/vko, yht. siis se 15 kg. Ei onneksi vieläkään passitettu sokerirasitukseen, kun kävin työhöntulotarkistuksessa ja siinä oli paastosokeriarvo ok (4,4). Vauva oli edelleen pää alaspäin, kuten jo rv 26+2 kandineuvolassa. Silloin oli RT1 ja nyt RT2, tiesinkin että oli kääntänyt kylkeä kun potkut tuntui eri puolella. Ja yks ilta maha oli ihan ihmeen näköinen, suippo ja iso pallo navan alla. Tais pungertaa just silloin toiselle kyljelleen. Eli [b]Mary[/b], se patti keskellä mahaa voi siis todellakin olla myös peppu. Mullakin on muuten maha vähän laskeutunut.

Sain myös vihdoin se DVD:n neuvolasta, jota olen pitkin syksyä ruinannut. Ja täällä alkaa myös käynnit nyt 2 vkon välein, varattiin jo kaks seuraavaa käyntiä ja vika lääkäri (hui!) jouluviikolle, kun rv 36+ olisi mennyt joulun välipäiville ja neuvola kai kiinni silloin? Mutta mahtava kuntamme jälleen

säästää

!! Mullahan jätettiin se eka neuvolalääkäri pois kokonaan säästösyistä ja nyt sitten ilmoitettiin että ens viikolla alkavaksi suunnitellut valmennukset on peruttu!! Pareja olisi ollut 16, ei kuulemma tilat ja työtunnit riitä. Eli meidän " valmennus" sujuu niin että saamme kotiin synnytys- ja vauvanhoitovideoita vuorollamme ja jotain materiaalia. Yhdesti saamme peräti käydä fysioterapeutin tunnilla ja sitten annetaan aika OYSiin tutustumiselle. Että silleen. Onneksi miehen sisaruksilla on ne 15 lasta, joilla on voinut harjoitella ja olen monta vuotta ahminut tietoa synnytyksestä ym. Loppujen lopuksihan sitä ei voi tietää miten se omalla kohdalla kuitenkaan menee. Mutta kauheeta jos ois ihan ummikko, näin omalle vastuulle jätetään kaikki! Höh.

Lisäksi tympäisee, kun oli se työhöntulotarkistus uuden viran vuoksi Medivireessä. Labra-arvot oli sitten mitä oli, kolesterolia ei saisi

koskaan

mitata raskausaikana, kun se on metabolinen tila, joka nostaa arvoja. Mulla se on jo muutenkin pikkuisen koholla (5,5-6,2) ja nyt sitten tulos oli 7,8!! Hb oli 110, maksa-arvot onneksi ok. Mutta sitten otti ylös mun nykyisen (!!) painon, vaikka sanoin että voin kertoa painon ennen raskautta. Ei kelvannut. Ja sitte vielä mittasi verenpaineen, kun olin kovassa flunssassa. Sehän oli 160/90, vaikka viikko sitten neuvolassa jotain 120/70. Summa summarum; olen lievästi ylipainoinen, jolla diabetesriski sekä riski sepelvaltimotautiin ja verenpainetautiin, sekä lievää anemiaa. JUST! No, laittoi se maininnan että raskaana ja flunssassa, mutta pikkuisen otti päähän!!!!!!! Uudet mittaukset sitten kun palaan joskus töihin.

Mutta jos alkaisi kaffenkeittoon, kun mieskin palailee kohta töistä. Itselle taidan kuumentaa mustaherukkamehua, onneksi äiti antoi sitä pakkaseen talviflunssan varalle, kun se sitä aina keittelee syksyisin.

terkuin Sinda & Nipsu rv 30+6

Vierailija
37/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma Tuiskua että olet yhtenä kappaleena ja kotonakin jopa, toivotaan että saat lepäillä siellä kotosalla nyt ainakin sinne ensiviikkoon.

SynnytyskassiG: en ole vielä edes ajatellut kassin pakkaamista, mulla kun tuota aikaa vielä on hurjasti ;). Mutta aiemmin olen pakannut vauvan vaatteet kassiin, koska tiedän että miehellä menee sormi suuhun jos se hänen vastuulleen jäisi ja itselleni sairaalaan olen ottanut vain pienen meikkilaukun jossa hammasharja+ tahna, kampa, huulirasva sekä shamppoo ja hoitoaine ( pieniä näytepaketteja), muuta en ole tarvinnut aiemmin ja ajattelin nytkin selviäväni noilla, mies tuo sitten puhdasta alusvaatetta ja housua kotialähtöä varten jos tarvis on. Meillä saa kännykkä olla avoinna jo synnytyssalissa, ja latureitakin saa osastolla lainaan jos akku meinaa loppua. Maitoa on yleensä noussut kunnolla vasta kotona joten en ole tarvinnut liivin suojiakaan.

Elin@ ja mirabella: täällä nähdään myös samanlaisia unia, siis että mies jättää noin vain. Viimeksi unessa oli joku ventovieras nainen ja miehen piti valita kumman ottaa minut vai hänet ja mies valitsi sen toisen ja mä olin ihan että hä? ai tosta noin vain, no eihän siinä sitten mitään ja lähdin kotia itkusilmässä. Noiden unien jälkeen on kyllä tosi epätodellinen olo jonkin aikaa.

Äitiyskortti on mulla aina mukana sillon kun on käsilaukkukin matkassa, eli ei pulkkamäessä tai koirankusetus lenkillä, mut muuten olen jotenkin aina ajatellut että pitäisi pitää mukana, jos vaikka jotain sattuu =0

Jouluvaloja on jo kovasti ja niitä oikeitakin kynttilöitä on poltettu kuukausia.

Synnärille meiltä menee n. 10 minuuttia autolla. Beijaflorille tiedoksi että tulemme sillan toiselta puolelta.

Sindalle ja muillekkin flunssan kourissa oleville ~~paranemis säteitä ~~~

Mitähän muuta ?? Juu 30- kymppiset on huomenna, mitenkähän juhlisi?

Täytyy ainakin pullakahvit keittää.

Olkaahan varovaisia liikkuessanne, täällä on tiet ainakin aivan kirkkaalla peilijäällä ja tämä mamma joutuu ainakin köpötteleen vieläkin hauskemman näköisesti kuin aiemmin.

Mamm@mia rv 29+6

Vierailija
38/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Fuchsia]Neuvolakuulumisia.

Verenpaine 100/60 (normaali minulle)

Hemoglobiini 123 (raudan ansiosta)

pissa puhdas

painoa 600 g/viikko

turvotus +

Vauva rt

syke 145-150

Sf-mitta 33 cm

Liikkeitä ++

Eli kaikki oli hyvin ja seuraava kerta on 2 viikon päästä.

[color=DarkOrchid4] Tuiskua: Oli niin mukavaa kuulla että olet päässyt kotiin, toivottavasti saat olla vielä monta viikkoa. Paljon on sinua ajateltu ja pidetty peukkuja! Ja taas saa kiittää siitä että näyttää siltä että hyville viikoille päästään vielä kaikki (eikö se ole 34 kun ei enään estellä?) No tuotahan ei voi tietää mutta toivoa saa! Viimeeksi eilen mietin että kuinkahan monella on jouluaattona jo oma vauvakäärö kotona, vai onko kenelläkään... itse toivon todella että menee yli lasketun ajan. Ja onnea sulle vielä omakotitaloon muuttamisesta =)

[color=ForestGreen]Synnärikassiin laitan kameran, puhelimen ja laturit plus lompakon. Periaatteessa muuta ei tarvitakaan, sairaalan puolesta saa kylllä loput. Itselläni menee ruokahalu ja keskittymiskyky synnytyksen jälkeen eli en ole tarvinnut syömistä enkä lukemista, ja lisäksi sitä saa hakea kantiinista ja vieraat tuovat ihan yllin kyllin =)

Mutta kassiin pakkaan vielä hammasharjan, hammastahnan, tosi luxus shampoota, hoitoainetta, ja erittäin kallista ja yleellistä suihkusaippuaa =) Kaikki uusia ja avaamattomia. Itse olen kokenut sairaalassa olon aikana että ainut asia joka on pakko tehdä joka päivä ja josta nauttii on suihkussa käynti, sen takia yritän tehdä siitä niin ihanaa kuin mahdollista! Lisäksi otan mukaan naamanpesuvärkit (käytän lumenea), ja kasvovoidetta plus vartalolotionia, sekin yleellistä ja hyväntuoksuista. Hajuettä en käytä imetyksen aikana, mutta näitä muita olen aina uskaltanut käyttää, ei ole vauva tykännyt pahaa. Lisäksi mukaan kampa, imetysrintsikat ja pampuloita. Meikkiä en käytä muutenkaan, ja aikaakaan siihen en löytäisi kokemuksen perusteella. Kotiintulovaatteet itselleni ja siinä taitaa olla kaikki.

Mies tuo turvakaukalon mukana vauvan kassin missä on vaatteet sekä tytölle että pojalle, uusi filtti, tutteja, tuttipullo, harso ja vaippoja (vaikka niitä ei ole koskaan tarvittu, ne vaan on ihanan pieniä =) )

[color=navy]Ardisialle tuosta paniikista, on sekin tuttu kokemus, esikoinen kaatui 1½ vuotiaana posliinimuki kädessään ja se meni kahtia ja leikkasi auki huulen ihan nenään asti. Oltiin anoppilassa kun se sattui ja mukaani en saanut kuin kengät jalkaan ja tytölle filtti ympärille oli luciapäivä 1995, ja sitä en kyllä ikinä unohda. Voi sitä veren määrää... Yksi korjausleikkaus on tehty, mutta näkyyhän se arpi tietysti loppuelämän, ja huuli menee mutrulle, näyttää vähän huulihalkiolta. Toisen kerran saatiin lähteä kakkosen kanssa ensiapuun kun sai ekan suuren epilepsiakohtauksen toisena iltana kotona, silloin olin ihan paniikissa ja mukaan en saanut edes lompakkoa tai siteitä. Se sidejuttu koitui ongelmaksi kun jouduimme jäämään yötä, vaikka sitten aamulla sain suuren verenvuodon ja mut kärrättiin leikkaukseen, kohtuun oli jäänyt palasia istukasta ja ne olivat tulehtuneet =(.

Synnytyksiin olemme aina menneet rauhallisin tunnelmin, ei ole ollut kiirettä eikä paniikkia, mulla ei ole mennyt vesi kuin vasta kun kätilö on puhkaissut kalvot synnytyksen edetessä. Tällä kertaa lähdemme kuitenkin ajoissa viimekertaisen nopean synnytyksen takia.

Siitä tulikin mieleen että kaaduin tänään, enkä edes ulkona, vaan sisällä miehen firmassa kun kävimme siellä. Yksi jalka lähti luisumaan ja tunsin että mua viedään, sen verran kerkesin korjata asentoa että lensinkin eteenpäin, nelikontin. Löin eniten polveni, mutta nyt on supistellut vähän tuon jälkeen, jäin sen verran leveään haara-asentoon..Vielä yksi miehen työkavereista seisoi vieressä, plus mies ja appiukko, arvatkaa hävettikö??? Kukaan ei tullut edes auttamaan mua ylös (kusipäät)... Oma mies puhui tietysti puhelimessa asiakkaan kanssa, ja nehän on tietysti tosi tärkeitä. Täytyy myöntää että pisti vihaksi. No, no more valitusta.

Lapset lähti jätskiautolle ja pienin kuuluu heräävän päiväuniltaan, itkeä tihruttaa siellä nyt. Hyviä viikonloppuja kaikille!

nenn 33+4

Vierailija
39/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhinoinnista: Meillä kyllä on sen verran kummallinen mies, että vaikka pallomahana ja mahdottomissa koltuissa kuljeskelen kotona, se on valmis vaikka 5 kertaa päivässä. Ja saan kyllä kuulla joka ikinen päivä miten kaunis ja haluttava olen, eikä se jää mitenkään epäselväksi. Naureskeleekin itse onko kenties pervo kun halut on aina raskauksien aikaan hieman suuremmat kun normaalisti! Olen itsekin kyllä tosi ylpeä massustani ja vartalostani aina näin raskaana ollessani joten kai se jotenkin näkyy ulospäin olemuksessanikin!

Sairaalakassin sisältö...en muista yhtään mitä edellisillä kerroilla on ollut mukana, mutta niin kuin siis sanoin olen tajuttoman hajamielinen....siksi pakkaankin aina hyvissä ajoin ja listan kanssa. Muuten käy ihan samoin kuin Ardisialla. Tai on itseasiassa käynytkin. Normaalisti kun lähden ulos, ihan vaikka puistoon lasten kanssa, on minulla aina mukana puhelin ja avaimet. Tässä kun jouduin lasten kanssa hurauttamaan keskussairaalaan kun kuopuksella henki ei kulkenut jäi kaikki ottamatta vaikka olevinaan jotain mukaani kasasinkin. En muistanut ottaa edes puhelinta tai kukkaroa...tässä siis äiti jolla ei toimi aivot kun on tosi kyseessä!

Niin, eli kassiin olin ajatellut pakata imetysliivit + suojat, kukkaro, neuvolakortti, pillimehuja, puhelin, kamera,dödö, hammasharja + -tahna, hiusharja. Muistelisin, että noilla on tullut pärjättyä aikaisemminkin. Mies tuo sitten vauvan lähtövaatteet ja kaukalon, jotka kyllä pakkaan valmiiksi tuohon vauvansänkyyn jo. Mitään omia vaatteita en ota muita kuin imetysliivit, muuten pyykkiä olisi kotona vuori odottamassa. Jälkivuodot ovat ainakin minulla olleet aika mahtavat ja rinnat vuotaa läpi vaikka suojia olisi kolmet päällekkäin eli tyydyn hemaiseviin sairaalavaatteisiin joita saa huoletta vaihtaa vaikka 10 päivässä, jotka kyllä itseasiassa ovat tilanteeseen juuri sopivat ja hyvät.

Synnäri matka meillä on n. 15min, eli ei pitkä.

Vauvan vaatteet on melko poikavoittoisia. Osittain siksi, kun rakenneultrassa poikaa veikattiin mutta myös siksi, että värit niin tytölle kuin pojallekin on ollut enemmän poikavoittoisia, eli ei meiltä oikein vaaleanpunaista löydykään. Tykkään itse hyvin luonnonläheisistä väreistä joten niillä ollaan vauvatkin puettu. Nyt on jo vähän vaikeampaa, varsinkin 4v tyttö jonka lempiväri on v.punainen ja omaa tahtoa löytyy!!

Voi itku Ariella, nauran täällä kippurassa, tuo kuulosti niin tutulle, meille käy varmasti taas jotenkin noin. Esikoista kun lähdin synnyttämään, kärvistelin viimeiseen saakka kotona, kun odottelin miestä kotiin kaupasta....ja sillä vaan kesti ja kesti ja kesti. Raukka ei vain tajunnut, että on tosi kyseessä, siellä se karkkihyllyllä varmaan valkkaili mitä suklaata sitä mukaan ottaisi. Kuopusta synnyttämään lähtiessä, mies oli paljon tomerampi (oppi kai edellisestä jotain) ja lähtö onnistui 15 min. Itse olin jo herännyt aamulla aikaisempaan, syönyt aamupalat jne. Mutta mies kampesi itsensä suoraan sängystä autoon ja laitokselle. Sitten kun oltiin turvallisesti laitoksella niin ilmoitti lähtevänsä käymään hakemassa syömistä. Jotenkin pelkäsin pahinta ja vannoitin ettei viipyisi kauan...tyhmä tyhmä tyhmä...en sanonut, että käy sitten vain kanttiinissa. Taas vain kesti ja kesti ja kesti (siis aikahan matelee kun odottaa jotain ja voi luoja että minä odotin!!!) Sitten mies tulee mäkkärin kassi kainalossa, oli sitten lähtenyt sairaalan ulkopuolelta hakemaan ruokaa (lähin mäkkäri 3km päässä keskustassa) Eli pitäisiköhän minun oikeesti pakata sille eväitä repullinen mukaan tähän seuraavaan kertaan. Jotenkin en ole vain tajunnut miehellekään pakata ruokaa kun en itsellenikään ole mitään koskaan ottanut. Synnytykset ovat olleet niin nopeita etten olisi kerinnyt edes syödä, eikä kyllä tehnyt mielikään mitään! Minä olin jo kätilön kanssa tositoimissa kun mies palaili. Että semmosta...hyvin on joka tapauksessa kaikki menneet ja hymysuin niitä muistellaan nyt!! Mutta sainkin tästä kyllä nyt tosi hyvän idean, teen miehelle jo valmiiksi ruokakassin mukaan minne pakkaan keksejä, suklaata, mehua jne. eiköhän se niillä sen aikaa pärjää!!

Misty

Vierailija
40/49 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Fuchsia]Kun oli tullut uusia vietejä sillä aikaa kun minä kirjoittelin.

[color=maroon1]Sindalle kiitos kauniist sanoistasi! Kyyneleet tulivat silmiini kun luin miten kauniisti olit minusta kirjoittanut! [color=red][size=7]♥[/size][/color]

Nauratti kun kehuit parisuhdettani ja minä tuossa omassa aloituksessani haukuin häntä kusipääksi =) =) No semmoista suhetta ei olekaan missä ei joskus suututa toisille. En osaa olla pitkävihainen, onneksi. Kiitos kuitenkin kauniista ja lämmittävistä sanoistasi, samoin kuin kaikille muillekin jotka olette " ottaneet osaa" tyttäreni tilanteeseen. Saamani tuki ja ymmärrys on auttanut minua paljon, nyt vain odottelen että lääkärin lausunto tulee ja sen jälkeen otan (taas) yhteyttä kouluun.

SairaalamatkaG: meillä on 45 km sairaalaan, ja se kestää talvikeleillä n. tunnin.

Nyt menen viettämään perjantai-iltaa perheen kanssa, huomenna mies tapetoi tyttären (juuri tällä jota kiusataan) huoneen, vaaleanpunaisilla sydän tapeteilla =) Vanhimmat tytö lähtevät siskoni luo yökylään, siellä on siskon miehen 3 lasta, jotka ovat tosi läheisiä meidän tytöille.

Mieheni poika tosiaan on bonus elämässämme, kun hän lähti äitinsä perään ruotsiin asuttuaan täällä vuoden, sydämeni särkyi =( Samoin kaikkien muittenkin, ja kovaa ikävää podettiin kokonaisen " suruvuoden" ennekuin totuttiin tähänkin, että harvoin nähdään. Pojalla on oma huone meillä, omat huonekalunsa ja tavransa ja häntä kohdellaan samoin kuin kaikkia lapsia. Näin toivoisin että minun lapsia kohdeltaisiin mieheni kodissa jos eroasimme. lapsella on suurempi oikeus vanhempaansa kuin uudella puolisolla. Ehkä kärkevästi sanottu, mutta tätä mieltä olen. lapsi on suojaton jos ei se oma vanhempi suojele ja aina ajattele hänen parastaan. Tie tänne ei ole ollut minullekaan helppo, mutta täällä ollaan =)

Oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille ja kuten sinda kirjoittaa, LAITTAKAA kuvia tulemaan blogiin, palan halusta nähdä onko kukaan samankokoinen mursu kuin itse olen!!! =) =)