Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että ällöttää ihmisten herpes! Näyttää niin epäsiistiltä, eikö ne pese naamaa??

Vierailija
17.11.2006 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaat oven kaupassa tai painat hissin nappulaa niin mieti kuka sitä on viimeksi koskenut. Jos vaikka joku naamaansa pesemätön herpeskaveri on siihen koskenut juuri kun on hieronut ällöttävää herpestänsä niin sinä saat taudin siitä :D Nyt koskettelet sitten julkisilla paikoilla kaiteita ja ovia VAIN hanskat kädessä tai ostat apteekista käsidesin jotta voit desinfioida kädet aina kun olet koskenut johonkin " vieraaseen" pintaan...

Vierailija
22/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joka kerta kuivunut herpes kahdessa päivässä. Apteekin rasvoilla kestää sen viikon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun verikokeilla tutkitaan herpestä tutkitaan sen vasta-aineita eikä tällä testillä saada selville kumpi herpes vaivaa, eli herpes on herpes ja molemmat aiheuttavat näitä ikäviä rakkuloita.

Mulla tuli neuvolan raskausajan herpestesti negana takaisin, ja mulla on ollut huuliherpes ala-asteajoista asti. Kyllä siinä testataan eri viruskanta, koska muutenhan se olisi lähes kaikilla plussa, kun sitä valtaosa veressään kantaa.

Vierailija
24/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vasta-ainetesti eikä sillä eroteta kumpi herpes on kyseessä. Raskaanaolevilta testataan herpes sen vuoksi että genitaaleissa oleva herpes saattaa vahingoittaa vauvaa syntymän aikana, jos herpestesti (joka on tässä tapauksessa minun mielestä pcr-test eli etsitään viruksen tiettyä DNA:ta) on pos niin silloin lääkärit melkein suosittelee sektiota...

Vierailija
25/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se on vasta-ainetesti eikä sillä eroteta kumpi herpes on kyseessä. Raskaanaolevilta testataan herpes sen vuoksi että genitaaleissa oleva herpes saattaa vahingoittaa vauvaa syntymän aikana, jos herpestesti (joka on tässä tapauksessa minun mielestä pcr-test eli etsitään viruksen tiettyä DNA:ta) on pos niin silloin lääkärit melkein suosittelee sektiota...

Mutta en siltikään usko tuota tavislääkäri juttua. Täysin turhaa koko testaaminen, koska edelleenkin lähes kaikkien testien tulisi tulla plussana takaisin.

t, 30

Vierailija
26/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta en siltikään usko tuota tavislääkäri juttua. Täysin turhaa koko testaaminen, koska edelleenkin lähes kaikkien testien tulisi tulla plussana takaisin.

t, 30

Eli tuo sinun mainitsema testi on tämä:

HERPES SIMPLEX VIRUS, NUKLEIINIHAPON OSOITTAMINEN (KVAL)

Indikaatiot

Keskushermoston HSV-infektioepäilyt, vastasyntyneen HSV-infektioepäily. Menetelmä on tarkoitettu viruksen osoittamiseen likvorista sekä rakkula- ja silmän sidekalvonäytteistä. (huomaa tässä testissä ei voida käyttää verta näytemateriaalina koska veressä ei näitä viruksia ole vaan veressä on vasta-aineita)

Menetelmä

Polymeraasiketjureaktio (PCR)

Tulkinta

Normaalisti negatiivinen. Positiivinen tulos vastataan tyypitettynä HSV-1 tai HSV-2. Mahdollinen kontaminaatio on huomioitava tulosta tulkittaessa.

Hinta meillä 50,50¿

Minun mainitsema:

HERPES SIMPLEX VIRUS, VASTA-AINEET

Indikaatiot

Tuoreen Herpes simplex virusinfektion toteaminen kertanäytteestä (näytemateriaaliena on likvor ja veri)

Menetelmä

Entsyymi-immunologinen määritys IgG- ja IgM-luokan vasta-aineille.

Tulkinta

Vastaukseen liitetään lausunto. Tutkimus ei erottele HSV1- ja HSV2-infektioita toisistaan.

Hinta 25,00¿

Sitten voidaan vielä virusviljelmällä tutkia onko herpes mutta se maksaa sitten jo 80,00¿ ja vastaus kestää viikkoja.

Vierailija
27/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheestä olen ainoa, jolla huuliherpes oireilee. Kun minulla on rupi huulessa, en suukottele edes miestäni saatikka lapsiani, ja yritän kaikin mahdollisin tavoin välttää tartuttamista. Mutta itsekin olen ruven vanhemmiltani saanut, heillä se on molemmilla, ja minun vanhempani eivät kyllä minua lapsena suukotelleet tai edes halailleet.

Vierailija
28/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compeedin herpeslaastari. On hygieeninen, herpes ei tartu niin helposti muihin perheenjäseniin, ei muodostu rupea, vähentää särkyä, paranee huomattavasti nopeammin, ei jätä arpea. Päällä voi käyttää meikkiä, joten on huomaamaton.

Vierailija
29/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

t, 30

Eli tuo sinun mainitsema testi on tämä:

HERPES SIMPLEX VIRUS, NUKLEIINIHAPON OSOITTAMINEN (KVAL)

Indikaatiot

Keskushermoston HSV-infektioepäilyt, vastasyntyneen HSV-infektioepäily. Menetelmä on tarkoitettu viruksen osoittamiseen likvorista sekä rakkula- ja silmän sidekalvonäytteistä. (huomaa tässä testissä ei voida käyttää verta näytemateriaalina koska veressä ei näitä viruksia ole vaan veressä on vasta-aineita)

Menetelmä

Polymeraasiketjureaktio (PCR)

Tulkinta

Normaalisti negatiivinen. Positiivinen tulos vastataan tyypitettynä HSV-1 tai HSV-2. Mahdollinen kontaminaatio on huomioitava tulosta tulkittaessa.

Hinta meillä 50,50¿

Minun mainitsema:

HERPES SIMPLEX VIRUS, VASTA-AINEET

Indikaatiot

Tuoreen Herpes simplex virusinfektion toteaminen kertanäytteestä (näytemateriaaliena on likvor ja veri)

Menetelmä

Entsyymi-immunologinen määritys IgG- ja IgM-luokan vasta-aineille.

Tulkinta

Vastaukseen liitetään lausunto. Tutkimus ei erottele HSV1- ja HSV2-infektioita toisistaan.

Hinta 25,00¿

Sitten voidaan vielä virusviljelmällä tutkia onko herpes mutta se maksaa sitten jo 80,00¿ ja vastaus kestää viikkoja.

Kävin kyllä neuvolassa verikokeessa. Likvor on käsittääkseni aivo/ selkäydinnesteestä, sitä ei todellakaan testatattu. Eipä myöskään ollut silloin rakkuloita sen enempää suussa kun genitaalissakaan, että jäi se näyte saamatta, silmään ei myöskään kukaan koskenut. Edelleen ihmettelen mistä se mun nega sitten tuli, jos kerran huuliherpestä ei erota genitaalista..?

t, 30