Sarja hukassa! Muistaako kukaan 90-luvulta suomalaista keskiajasta kertovaa sarjaa?
En millään muista mikä sarja oli kyseessä ja muistan vain pätkiä. Kyse on -90 luvulta olevasta keskiajasta kertovasta sarjasta jossa oli mm spitaalisia. Toisen kohtauksen muistan kun linnan ikkunasta heitettiin leipiä huono-osaisemmille ihmisille, oli talvi.
Kun joku muistaisi mistä sarjasta on kyse, tahtoisin katsoa sen uudestaan.
Kommentit (20)
En tiedä keskiajasta, mutta Rauta-aika -niminen sarja tuli ekaksi mieleen.
ovimäki
tuota ei kelpuuteta kun edessä on H ?
Vierailija kirjoitti:
Hovimäki ?
Historian tietämyt huipussaan, jos luulee, että Hovimäki sijoittuu keskiajalle.
Ei ollut rauta-aika, mutta kiitos tästä, tuon sarjan myös katson. Mielestäni sarja kertoi jostain linnassa eläneestä tytöstä, oli välillä myös pulkkamäessä talvisaikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hovimäki ?
Heh, joo, tajusin itsekin kun olin kirjoittanut, että nyt kirjoittelin aivan ääliömäisyyksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hovimäki ?
Heh, joo, tajusin itsekin kun olin kirjoittanut, että nyt kirjoittelin aivan ääliömäisyyksiä :D
Hovimäen olin myös unohtanut, joskaan ei nyt ihan ole se mitä etsin. Ja yritit kuitenkin auttaa, se on tärkeintä :) Ap
Alkoi kiinnostamaan. Seuraampa löytyykö ja katson minäkin. Otaksun että olisi Areenassa. Onko näin?
Oletko varma, että se oli suomalainen? Tuli nimittäin mieleen ainakin Ronja Ryövärintytär.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että se oli suomalainen? Tuli nimittäin mieleen ainakin Ronja Ryövärintytär.
Tai no, anteeksi, tuo olikin elokuva.
Olisi kiinnostavaa tietää, mikä tuollainen kotimainen sarja on. Olin nimittäin 90-luvulla lapsena hyvin kiinnostunut historiasta, mutta jostain syystä minulle ei ole tuollaista jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Nuijasota?
Löysin you tubesta pätkiä, ei ole se sarja mitä etsin mutta tämä oli myös hyvä ja aion tämänkin katsoa.
Kunpa muistaisin enemmän siitä sarjasta, ainakin spitaalisia siinä oli, sarjassa näytettiin kuinka spitaalisilla oli kellot sauvoissa jotka kilisivät kun he kulkivat.
Ja se leipäkohtaus, mielestäni se linnassa asuva tyttö osallistui leipien heittelyyn. Muistaakseni oli pula-ajat kyseessä, sarjassa oli ihmiset kerjuulla nälänhädän takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai no, anteeksi, tuo olikin elokuva.
Olisi kiinnostavaa tietää, mikä tuollainen kotimainen sarja on. Olin nimittäin 90-luvulla lapsena hyvin kiinnostunut historiasta, mutta jostain syystä minulle ei ole tuollaista jäänyt mieleen.
Ihan häiritsee kun en muista sarjasta enempää. Ronja Ryövärintytär ei ole. Mulla myös jo lapsesta saakka on kiinnostanut kaikki historia, sen takia sarjasta niin pidinkin.
Ap
Rauta-aika