Seksiä halun vuoksi?
Olemme keski-ikäinen pariskunta, tavanneet aikuisiällä. Meillä on kaksi lasta ja nyt pitkän yrittämisen jälkeen kolmas on tulossa. Olemme keskustelleet puolison kanssa avoimesti perheen lapsiluvusta ja perhesuunnittelusta, ja molempien mielestä tämä kolmas on haluttu joskin viimeinen lapsemme.
Tuli puolison kanssa puhetta raskausajan hormoneista ja niiden vaikutuksista seksihaluihin. Aivan utami en ole raskauden aikaisista paastokausista enkä toisen raskauskolmanneksen kovista seksihaluista (hormonit). Olen luvannut ymmärtää vaimon tuntoja niin suuntaan jos toiseenkin. Jos haluttaa tai on haluttamatta.
Kysyin sitten vitsillä miten asiat menee nyt kun on lapsiluku täynnä. Vaimo sanoi, että onhan kieltämättä seksiä motivoinut jo kauan suhteen aikana joko lastensaanti tai hormoneista peräisin olevat halut. Kysyin onko mikään minussa miehenä vedonnut sänkypuuhiin. Vaimo ei muistanut, milloin viimeksi olisi.
Pariskunnille kysymys. Mitä suhteessanne tapahtuu lapsen synnytyksen jälkeen? Jos ette ole aktiivisesti yrittämässä enää lasta. Hormonitoimintaan synnytyksen jälkeen en esitä arvailuja, jokainen raskaus on ollut erilainen kokemukseni mukaan.
Onko seksihaluja jatkunut seksin itsensä vuoksi? Olen kyllä hyvä mies kaikin tavoin että sikäli en näe mitään inhotuksen reaktiota ainakaan itsessäni.
Kommentit (39)
Voihan ne lapset kasvattaa yhdessä. Jos tämä on kuitenkin kahden aikuisen ihmisen keskinäistä sietämistä ylläpitävä tavoite, lapsien muutto maailmalle on aika ja paikka pohtia yhdessä miten siitä jatketaan.
Isien huono oikeusturva erotilanteissa omalta osaltaan selittää näitä kulissiavioliittoja. Jos asiat patoutuu eikä niistä keskustella niin tulee vanhemmalla iällä näitä aikakauslehtien haastatteluja yllätyseroista.
Toisessa ääripäässä hävettää välillä miehenä miesten puolesta kun puoliso saattaa mennä vaihtoon jo raskausaikanakin. Ei se useinkaan vaihtamalla parane. Ja jos on alkuun saattanut, pitäisi olla tukena edes velvollisuudesta sen aikaa että nainen pääsee tolpilleen muutoksen jälkeiseen arkeen jossa onkin yhtäkkiä pieni, aikuisista täysin riippuvainen viaton lapsi. On lapsen etu, että molemmat vanhemmat huolehtivat.
Ymmärrän raskauden vaikutuksen parisuhteen kriisinä. Itsekin naureskelin eri lehtijutuille siitä miten parisuhde ja puolisot keskenään muuttuu raskausaikana jo. Synnytys oli mielessäni konkreettinen muutos kun lapsi täytyy pitää hengissä naisen kehon ulkopuolella.
Lapsettomat kaverit kaverit naureskelee vieläkin jutuille. Minulla raskaushormoneille naureskelu loppui kun puolisosta kuoriutui vuorotellen hirviö tai kiimainen narttu. Tuntui ettei koskaan ollut samalla aallonpituudella
Meillä on kaksi lasta,heidän saaminen alulle,vaati varsin suuria ponnisteluja,lapsettomuushoidot tuloksettomina ja lopulta molemmat saimme itse tehtyä-vastoin lääkärien ennustetta. Mutta siis,ne vuodet on olleet kiihkeimpiä ikinä,kun lasta on yritetty. Raskausajat taas ovat olleet hiljaisimpia aikoja seksin saralla koko 23 vuotta kestäneen suhteemme aikana, olin niin huonossa voinnissa raskausmyrkytyksien vuoksi että seksi oli viimeinen asia mikä oli mielessä, vaikkakin olin etukäteen lähes fantasioinut siitä miten ihanaa seksi olisi kun olen raskaana ja uhkeimmillani. Sääli siis että toive ei toteutunut. Hyvin nopeasti kuitenkin synnytysten jälkeen seksielämä on palautunut ja entistä paremmaksi. Nyt kun lapsiluku täynnä, on seksiä 2-3x vkossa, ja ihan siitä aidosta halusta. Lasten yrittäminen toi ehkä jo ennestään hyvään seksiin vielä jonkun tason lisää,on ihanaa että se on koettuna,ja nyt seksiä harrastetaan ihan huvin vuoksi enkä koe että mitään puuttuisi.
Miten ihmeessä täällä vielä sekoitetaan seksielämä lasten tekoon? Jos ajatellaan, että hankkii vaikka kolme lasta sehän on KOLME PANOA! Niiden sijaankin voi tulla keinohedelmöitys. Raskausajastakin suurin osa on panoaikaa. Jos harrastaa seksiä keskimäärin kaksi kertaa viikossa se on n. 100 panoa vuodessa ja 30v vuoden aikana se tarkoittaa KOLMETUHATTA PANOA. Lapsiasiat on ihan järjetöntä sekoittaa seksiasioihin.
Aina upeeta seksiä loppuun asti- ja siitä eteenpäin vuosikymmenet. Opetelkaa nuoret.
Kolme lasta - kolme panoa?
Tässäkin ketjussa on sivuttu lapsettomuushoitoja ja sitä hetkittäistä lapsen saamisen vaikeutta. Meillä puolison kanssa olisi ollut yrittämisen loppuvaihessa myös varsinainen pelastus jos olisi tärpännyt aiemmin.
Kun raskaustesti näytti lopulta positiivista, meni puolen vuoden tauko ettei kumpikaan jaksanut yhteiseen seksiin panostaa. Kai stressi purkautui sillä tavalla.
En itsekään tehnyt tauon aikana kuin ehkä kerran viikossa aloitteen ja sekin ehkä velvollisuudesta puolison tarpeita kohtaan, jos hänellä olisi ollut haluja? Ei ollut, ja se sopi myös minulle paremmin kuin hyvin. Herättelin sooloseksiä itsekseen käden kanssa n. 4kk raskausajan jälkeen. Sitten raskauden toisen kolmanneksen loppupuolella puoliso lähti myös mukaan ja silloin maistui taas normaalisti.
Olen joskus miettinyt, miten panomiehet jaksaa peuhata ilta toisensa jälkeen jos seksi tuntemattomien kanssa jää pintapuoliseksi jyystämiseksi. Vaikka kaipa sielläkin on helmiä seassa. Seksi ja läheisyys on parasta mitä tiedän, ei tulisi mieleenikään rakastella muuten kuin sellaisen ihmisen kanssa jonka tuntee ja kemiat natsaa.
Raskausaikoina harrastettiin seksiä, melkein loppuun asti. Synnytysten jälkeen (2 lasta) molemmilla kerroilla oli taukoa ehkä noin 4 kk. Sen jälkeen taisi olla vauvavuoden aikana seksiä satunnaisesti, samoin taaperoaikana, eli ehkä 1-2 krt/kk.
Nyt lapset ovat kasvaneet, ja seksielämä on kyllä virkistynyt viimeisen 2 vuoden aikana. Huono puoli on se, että yhteistä lapsetonta aikaa ei ole useinkaan järjestettävissä, ja lasten nukahdettua ollaan itsekin väsyneitä, mutta silti touhutaan "kuukautisviikkoa" lukuun ottamatta yleensä 1-3 krt/vko, jos mitään erityistä ei ole.
Vaimon halukkuuteen on vaikuttanut se, että olen käynyt teettämässä vasektomian, hoidan mielelläni vaimolle orgasmin aina, vaikka ei haluttaisikaan, ja se, että olen itsekin oppinut puhumaan ja ajattelemaan yhteisestä seksistä positiivisesti, enkä ole enää aikoihin stressannut esim. mahdollista pakkien saamista, tai jotakin muuta sellaista - olen iloinen jokaisesta seksikerrasta, ja useimmiten vaimo tekeekin aloitteen, johon vastaan melkein aina "kyllä", vaikka itse en haluaisikaan (annan vaimolle orgasmin suulla tai käsin). Ei vaimokaan usein ole antanut pakkeja, ja on kertonut, että nauttii suuresti seksielämästämme.
Vanha sanonta: Kaikki on alamäkeä hääyön jälkeen. Mutta uusi sukupolvi nousee.
Meillä ollut vain ylämäkeä. seksiä ei kyllä ollut hääyönä, vaan karmea riita. Nyt sitten vuoskymmenten jälkeen sitä onkin ihan jokapäivä. äskenkin.
Elämme parisuhteessa vaihetta, jossa kaikki arkinen läheisyys on jäänyt tauolle. Kosketus on muodollista tai johtuu käytännöllisistä syistä, esim. nainen tökkää minua sanomatta sanaakaan että antaisin sohvalla tilaa. Hieromiseen pitää kysyä aina erikseen lupa eikä sitä monesti kuulemma tarvitse vaivautua tekemään.
Ettäkö tekisin seksistä aloitteen? Kokeiltu on, nainen kyllä haluaa minua mutta ei juuri nyt. Katsotaan myöhemmin sitten. Seksiä ehkä n. parin viikon välein.
Olemme puhuneet tilanteen auki. Nainen sanoo juuri nyt tarvitsevansa tilaa. Hänellä on ollut nuorena vientiä mutta minusta alkaa tuntua, että se on jälkeenpäin selvinnyt hänelle itselleenkin olleen tavan kapinoida omia vanhempiaan vastaan. Hakea huomiota nuoruudessa. Pojat on kyllä nauttineet tilanteesta, mutta herrasmiehet on puuttuneet.
Ei ole kiva olla suhteessa normaalina ihmisenä normaalien halujen kanssa. Mutta ymmärrän toisen tarpeet ja tuen. Ehkä autan häntä turvallisessa arkiympäristössä käsittelemään menneisyytensä mörköjä, toivon ainakin. Aika sitten näyttää
Vaimojen halut laimenee just lasten saannin jälkeen nykyään siksi, että te jätätte sen lastenteon niin viime tippaan keski-ikäisiksi ja sitten onkin vaihtarit ja ruuhkavuodet päällekäin. Tosi hyvin järjestetty. Nuori äiti olisi halukkaampi.
Seksi loppui kokonaan. Odottelin vuoden ja otin eron. Seksillä on sellainen merkitys, että jos sitä ei saa missään muodossa, rakkaus loppuu. Ei kukaan voi myöskään rakastaa jos esim flesulla hoitelu on liian iso vaiva.
Vaimon raskauden aikana opin teeskentelemään uskottavasti orgasmin.
Tarina tähän on se, että seksiä oli runsaasta pahoinvoinnista johtuen todella harvoin raskauden aikana. Vaimo ei pitkien taukojen jälkeen tarvinnut montaa kymmentä työntöä kun oli jo aivan ekstaasissa.
Mutta heti laukeamisen jälkeen hän otti paineita minun saamisestani. Hinkutanko itselleni orgasmiin asti jännittyneen ihmisen kanssa? Keskittyminen oli itsellä välillä hukassa kun tuntui että hormonitoiminta vuoroin stressaa vaimoa kaikesta, vuoroin tekee pikkuasioista valittavan nalkuttajan. Seksi oli psykologisesti kuin olisi vehdannut vihollisen kanssa.
Vai jätänkö näkyvästi tulematta - tästä vaimoni pahoitti pari kertaa mielensä että enkö muka halua häntä enää. Voin sanoa että halusin, esitin avoimia ehdotuksia seksistä ja kerroin taukojenkin aikana häntä haluavani mutta ymmärtäväni jos pahoinvoinnin takia ei onnistu. Omat halut silloin kun en ollut aivan psyykkisesti rusikoituna, mutta tietenkään vaimoa ei silloin haluttanut.
No vaimo oli näkyvästi tyytyväinen kun kerroin saavani ja eläydyin hekumaan. Se varsinainen orgasmin saanti oli sitten ihan oman mielikuvituksen ja käsitöiden varassa.
Nyt myöhemmin seksielämä palannut yhdessä tekemiseen. Orgasmien teeskentelyä en kertoisi ikinä, taatusti vaimo vetäisi huonon itsetunnon puolelle että miksi hän ei kelvannut vauvamahan kanssa. Vaikka kyse oli stressistä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimojen halut laimenee just lasten saannin jälkeen nykyään siksi, että te jätätte sen lastenteon niin viime tippaan keski-ikäisiksi ja sitten onkin vaihtarit ja ruuhkavuodet päällekäin. Tosi hyvin järjestetty. Nuori äiti olisi halukkaampi.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Juuri näin. Yli 20 vuoden yhteisellä kokemuksella ja silti lähes nelikymppisinä lapset hankkineen pariskunnan miehenä voin sanoa, että kyllä stressi ja kommunikaatiovaikeuksista johtuvat riidat ovat suurin syy siihen että puolisoa ei haluta. Toki synnytys ja imetys vie hormonien myllerryksessä halut, kuten myös vauva-aikojen väsymys, mutta sekä ennen lapsia että imetyksen loputtua meillä on näkynyt heti seksissä ja läheisyydessä varsinkin se että parisuhteessa ja/tai perhearjessa on kitkaa meidän aikuisten välillä. Ilman näitä seksiä on monta kertaa viikossa, mutta paha kuormitustilanne voi viedä puolison halut viikoiksikin. Meillä kyllä tehdään yhdessä kotityöt ja hoidetaan lapset, mutta puoliso se tekee enemmän suunnittelutyötä ja huolehtii asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noinkaan mene. Vaimo sai ekan lapsen 20v vanhana ja vikan 40v vanhana. 4 lasta kaikkiaan. Koskaan ei ole halut laimentuneet ja seksiä ollut aina. Toki pidetty huoli toisistamme ja toistemme tyydyttämisestä koko ikä. Seksistä ei ole koskaan syntynyt kinaa, eikä mikään eripura ole koskaan vaikuttanut seksiin ja seksimääriin. Toki oltu läheisiä toisillemme aina ja kaikki keskustelu selviksi, ennen kuin ollut mitään vaikutusta parisuhteesen. Olen ollut joviaali mies, katsonut vaimon päsmäröintiä sormien välistä, egoni ollut tarpeeksi iso, eikä ole vaikuttanut miehisyyteni ja olen voinut olla mies. Tyydyttänyt aina vaimoni mukisematta. Pitänyt silti aina omat rajani mihin asti joustanut.
Ollut siitä kiinni, että olemme molemmat aina halunneet vastata toistemme tyydyttämisestä ja toistemme orgasmeista. Haluttu pitää toista hyvänä, tyytyväisenä seksiin ja koko elämään. Vaimoni on arvostanut sitä, että suostuin menemään nuorena naimisiin, suostuin tekemään nuorena lapsia ja suostunut tekemään lapsia aina kun hän on halunnut. On arvostanut sitäkin kuinka olen aina panostanut hänen tyydyttämiseensä. Mutta mitäpä en rakkaani puolesta olisi tehnyt.
Meillä tehtii kaksi lasta heti kun oli mahdollista. Alkoivat oleen jo omillaan opiskelemassa,ja meille jäi aikaa keskenään.
Vaimolla oli hirveät himot kun lähestyi neljäkymmentä.
Ihan läpällä heittin hänelle että uskaltaisiko antaa vieraalle miehelle mun nähden.
Vastaus oli yllättävä. Myönteine asialle.
Olimme rakkaus viikonkonloppua viettämässä.
Vaimo sanoi hymyillen että on ovulaation aika ja himoitta Hitosti.
Sillehän pitää tehdä jotain ,sanoin.
Ajattelimme käydä vaan ravintolassa ottamassa muutamat ja tulla mökille.
Toisin kuitenkin kävi.
Se oli todellista huumaa,se oli esi leikkiä illalle.
Ei vaimojaan tiennyt minkä ikäisiä nuoret miehet on,ilmeni että he ,,niin he kaksi nuorta kaveria olivat menossa muutaman kuukauden päästä harmaisiin.
Mutta se eka kerta,kun katsoin vaimon kyltymätöntä halua. Se oli jotain käsittämätöntä.
Kun hän näki poikien kullit,se oli menoa.
Sänky natisi taukoamatta ,ja se että pojat saivat tehdä se nosti vaan vaimon kiimaa.
Hiki valui ja pillu tuoksui.
Jotenkin pojat saivat vaimon suostumaan että jättää pillerit,ja vaimo antais ilman suojaa.
Net hetket olivat hurjia.
Kun pojat pääsivät lomille armeijasta ,pussit olivat pakissa vaarallista myrkkyä.
Neljä kuukautta meni ,kun parin viikon välein oli kiimainen vaimo.