Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni pitää juhlat ja varannut siihen juhlapaikan ja vieraista perunut suurin osa, miten pitää hyvä juhlamieli yllä?

Vierailija
21.01.2023 |

Ystäväni siis varasi ihan kunnon juhlapaikan 40-vuotisbileisiin ja kutsui noin nelisenkymmentä vierasta juhliin.

Tällä hetkellä vieraita on tulossa viisitoista. Ystäväni on muutenkin arka ja nämä on ensimmäiset juhlat, mitä koskaan edes järjestää.

Nyt on masentunut, kun vieraista suurin osa on perunut. En tiedä syitä, miksi perunut.

Miten pitää itse hyvää juhlamieltä yllä. Ei kai pienissä intiimeissä juhlissa mitään vikaa ole, vaikka juhlasali on käytettävissä 500 vieraalle, eli on iso paikka.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli tulee kalliiksi. Jos vieraista monet asuu muualla esteenä voi olla raha.

Vierailija
22/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ujo ja arka kutsuu noin 40 vierasta ja varaa siihen suuren juhlasalin? Ja ap on vielä mukana suunnittelemassa eikä kerro, että tuolle väkimäärälle riittää pienempi tila?

Lisäksi en ole sukulaisena ollut kenenkään 40v synttäreillä, niihin kutsutaan ihan muuta väkeä kuin tätejä ja serkkuja.

Jos ihmisellä ei ole kavereita, niin hän ei saa pitää itselleen 40-vuotissynttäreitä, koska kutsuisi ainoastaan sukulaisiaan? Selvä. Pitääpä jättää omat juhlat pitämättä sitten.

T. Kaveriton ihminen, jolla on loistotyyppejä sukulaisina

Ne eikö ne sukulaiset ole myös kavereita eikä vain sukulaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on varannut 500 ihmisen juhlatilan 40 henkilölle? 40 henkilöä mahtuu esim. seuraintaloille ja niissä ei haittaa jos tuleekin vähemmän.

Ajattelin ihan samaa. Toisaalta 500 hengen tila näyttää melkein yhtä tyhjältä olipa siellä 40 tai 15 ihmistä. 

Juhlissa ei tärkeintä ole vieraiden lukumäärä vaan se, keitä juhliin lopulta tuli. Ystäväsi juhliin on tulossa ne, joille ystäväsi on tärkeä. Toki pois jääneissäkin saattaa olla ihmisiä, jotka olisivat mieluusti tulleet, jos ei olisi jokin este kuten työvuoro tai jo aiemmin sovittuna jotain muuta kyseiselle ajankohdalle. Omilla nelikymppisilläni oli vain 10 kutsuvierasta ja oli aivan hervottoman hauskaa. Lähdettiin vielä jatkoille baariin. Viiskymppisillä oli sitten enemmän porukkaa iäkkäitä sukulaisiani ja pomoani myöten,  mutta rehellisesti sanottuna nelikymppiseni olivat huomattavasti hauskemmat juhlat. 

Vierailija
24/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keksisin jotain takuuvarmaa hauskaa ohjelmaa. En tosin tiedä mitä kun en tiedä minkätyyppisiä ihmisiä olette, mutta netti on ideoita pullollaan 😊 Jos alkoholi on mukana juhlissa eli väki hieman rennompaa, suunnittelukin helpottuu. Hauskinta itselläni on ollut leikkimielisissä olympialaisissa aina 😊 Palkinto tietenkin oltava!

Vierailija
25/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on ikäviä asioita. Itse en uskaltanut järjestää juhlia, koska pelkäsin etukäteen että siinä kävisi juuri noin ja häpeä olisi suuri, kun juuri kukaan ei tulisi. En sitten juhlistanut 40-v juhlia mitenkään.

Vierailija
26/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla pieni paikkakunta, jossa on vain yksi iso tila jota vuokrataan? Syitä voi olla monia. Tiedän tuon tunteen kun 15 puolet jää pois. Ja syynä ettei saa töistä vapaata. Ja tämä ilmoitetaan tietenkin illalla, seuraavana päivänä ollen juhlat. :( Ärsyttää se, ettei ihmiset voi rehellisesti sanoa jos eivät jaksa osallistua, mutta kun ei nähdä edes pientä vaivaa, että ilmoittaisi ajoissa.

Vierailija
27/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ujo ja arka kutsuu noin 40 vierasta ja varaa siihen suuren juhlasalin? Ja ap on vielä mukana suunnittelemassa eikä kerro, että tuolle väkimäärälle riittää pienempi tila?

Lisäksi en ole sukulaisena ollut kenenkään 40v synttäreillä, niihin kutsutaan ihan muuta väkeä kuin tätejä ja serkkuja.

Jos ihmisellä ei ole kavereita, niin hän ei saa pitää itselleen 40-vuotissynttäreitä, koska kutsuisi ainoastaan sukulaisiaan? Selvä. Pitääpä jättää omat juhlat pitämättä sitten.

Ne eikö ne sukulaiset ole myös kavereita eikä vain sukulaisia?

Kyllä minä silti heistä sukulaisina puhun. Yllättävän moni mieltää sukulaiset jotenkin huonommiksi kuin kaverit, vaikka eihän se niin ole.

Vierailija
28/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä varmaan peruisin juhlapaikan ja maksaisin siitä jonkinlaisen sakon (mites ruoka-ja juomapuoli, joko ne on lukittu?) ja menisin tuon porukan kanssa jonnekin kivaan ravintolaan.

Vierailija
29/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on ikäviä asioita. Itse en uskaltanut järjestää juhlia, koska pelkäsin etukäteen että siinä kävisi juuri noin ja häpeä olisi suuri, kun juuri kukaan ei tulisi. En sitten juhlistanut 40-v juhlia mitenkään.

Tässä ei kuitenkaan ole kyse siitä, että kukaan ei tulisi, vaan kerrassaan 15 henkeä on tulossa! Sehän on tosi paljon...

Vierailija
30/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiinnittää huomiota tilan järjestelyihin. Ylimääräiset pöydät pois tai sivuun, tunnelmallinen valaistus, niin isokin tila näyttää sopivalta pienelle porukalle. Jos on istumapaikat vaikka sadalle ja väkeä on 15, niin näyttäähän se ankealle. Tilaan voi vaikka toiseen päähän jättää tarkoituksella tanssitilan, värivaloja ja valmis soittolista soimaan. Tää pelastaa jo paljon. Lupaudu auttamaan järjestelyissä!

Vierailija
31/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 60v juhlat loppuvuodesta. Paikkaan mahtui 50 ihmistä mut arvasin et osa ei pääse, joten kutsuin 60 ihmistä, sukulaisia sekä ystäviä. Lopulta meitä oli 46 ihmistä eli aika lailla sopiva määrä.

Itse kutsuin vain läheisiä joista tiesin et haluavat tulla, jos vaan pääsevät. Viisitoista rakasta on aika hyvä saavutus sekin, voisihan olla että 0 olis tulossa. Toivottavasti ystävällesi tulee hyvät juhlat  <3

Vierailija
32/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se arka, jolla ei ole ystäviä. Vaikka kutsuisin sata, ehkä 20 tulisi ja hekin läheisimpiä sukulaisia, ja omat perheenjäsenetkin lasketaan.

Vierailija
33/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap ei enää vastaa mitään siihen miksi on varattu noin julmettu halli vaikka ihmisiä on kutsuttu siihen nähden kourallinen. Eli en minäkään oikein usko aloitusta vaikka sinänsä siinä ei mitään trolliaineksia ole.

Vierailija
34/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty saa, mutta silloin hän todennäköisesti pitää niitä sukulaisia myös ystävinään. Nämä kun eivät sulje toisiaan pois.

Vierailija
35/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen pitää synttärijuhlat. Noloa. Eipä ihme, että suurin osa ei halunnut tulla.

Vierailija
36/37 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen pitää synttärijuhlat. Noloa. Eipä ihme, että suurin osa ei halunnut tulla.

Minkä ikäisenä sinä aiot lopettaa elämisen? Ehkä jo 20-vuotiaana? Kuulepas kun täti kertoo: elämä on just mahtavaa näin 50-vuotiaana! Mulla oli isot juhlat pari viikkoa sitten, tosi hauskat bileet =)375

Vierailija
37/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, itselläni ei ole edes läheisiä kuin 2 ihmistä, joten siinä on vaikea pitää isompia pippaloita. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi