Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nainen häkeltyy katseiden kohdatessa refleksimäisellä väistöreaktiolla

Vierailija
21.01.2023 |

Niin kannattaako jättää asia vaan sikseen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistojensa varassa elävä ei voi aloittaa tutustumista kiinteän katsekontaktin kautta koska se on liian intiimiä, tällaista henkilöä voi koettaa lähestyä vältellen, kuten eläimet. 

Vierailija
22/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja mieslääkärit usein kyyläävät koska mieslääkärit ovat kyylääjiä, ihan kategorisesti.

Osa näistä juttelee ohimennen hauskoja, ovat puheliaita ja keskustelevat kohteliaasti ja arvostavasti niitä näitä ja heihin tutustuu mukavasti.

Osa vaan kyylää ja jotkut saattavat yhtäkkiä lähestyä ja sanoa jotain ulkonäöstä tai virnuilla.

Olen naimisissa ja kotona pieni lapsi ja työ haastavaa eli ylimääräisiä venkoiluja en kaipaisi, mutta väistän katsetta töissä useinkin.

Heillä on ymmärrettävästi hyvä itsetunto. Vaikea uskoa, että mieslääkäri sanoisi jotain ulkonäöstä tai virnuilisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks mun kikkeli tonottaa?

Vierailija
24/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja mieslääkärit usein kyyläävät koska mieslääkärit ovat kyylääjiä, ihan kategorisesti.

Osa näistä juttelee ohimennen hauskoja, ovat puheliaita ja keskustelevat kohteliaasti ja arvostavasti niitä näitä ja heihin tutustuu mukavasti.

Osa vaan kyylää ja jotkut saattavat yhtäkkiä lähestyä ja sanoa jotain ulkonäöstä tai virnuilla.

Olen naimisissa ja kotona pieni lapsi ja työ haastavaa eli ylimääräisiä venkoiluja en kaipaisi, mutta väistän katsetta töissä useinkin.

Eiköhän silmiin katsominen kuulu lääkärin työhön, niin tulee luonnostaan. Olen tavannut paljon mieslääkäreitä ja kaikki asiallisia.

Vierailija
25/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen huomannut ne katseet joka aamu bussissa enkä vastaa niihin koska en halua mitään kontaktiakaan. Jos menet eteeni istumaan, kääntyilet sieltä jatkuvasti taaksepäin toljottamaan mikä ei kyllä nosta osakkeitasi lainkaan vaan tulee enemmän tai vähemmän stalkkerivibat.

Vierailija
26/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän silmiin katsominen kuulu lääkärin työhön, niin tulee luonnostaan. Olen tavannut paljon mieslääkäreitä ja kaikki asiallisia.

No enpä tiedä kaikista... Yksi mieslääkäri oli sekaisin ja pyysi minut syömään kuppilaan vastaanoton jälkeen. Eräs kommentoi leikkauksen yhteydessä alapääni karvojen väritystä kauniiksi leikkaussalissa.

Lääkäreillä tuntuu myös näköjään välillä menevän työ- ja vapaa-aika sekaisin.

Vierailija
27/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla penaalin terävin kynä, jos tuota pohdit. 

Vierailija
28/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä kaikista... Yksi mieslääkäri oli sekaisin ja pyysi minut syömään kuppilaan vastaanoton jälkeen. Eräs kommentoi leikkauksen yhteydessä alapääni karvojen väritystä kauniiksi leikkaussalissa.

Varsinkin leikkaussalissa. Siellä ei kuitenkaan olla missään liukuhihnalla töissä, jossa kavereille voi rupatella mitä vain rasvaisia juttuja. Varsinkin kun potilas on hereillä.

Vierailija
29/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun luottamus on mennyt, niin sitä ei palauteta. Ainoa, johon vielä luotan, on poliisi.

Vierailija
30/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Häntä inhottaa tai

pelottaa. Anna olla.

Tämä. Joskus miehellä on semmonen katse kun kiimasella härällä. Tulee kyllä vähän turvaton olo.

Härällä ei voi olla kiimaista katsetta, koska härkä on kuohittu sonni!

Vierailija
31/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyse on rasikaajan pelosta, ei mistään muusta.

Vierailija
32/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin hän on pannut merkille toljottamisen.

Ihminen on luonnossa puolustuskyvytön saaliseläin ja vaistoaa tuijotuksen.

Mutta - sillä on ero, jääkö kiinni katsomisesta vai kääntääkö katseen ärtymyksestä.

Naispuolinen ihminen lähinnä.

Naisten elämänkumppanina on pelko.

Vierailija
33/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä no väistöreaktio? Joktu naiset ovat säpsähtäneet ja hypähtäneet minut nähdessään, mutta kyseessä ei ollut pelkoreaktio.

Vierailija
34/34 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä väistän kaikkien katseita samalla tavalla 😂 sit aivot rekisteröi et se olikin joku tosi ystävällisesti hymyilevä nainen, ja koitan hymyillä takas

Olen nainen ja pakko sanoa, että ihan sama vika. Vaikka olis tosi turvallisen tuttukin henkilö, niin sosiaalisten tilanteiden pelko/oma huono itsetunto vaikuttaa niin voimakkaasti, että joudun ihan mielessäni hokea itselleni, että älä nyt taas välttele katsetta :(

Jos toinen ei tuijottamalla tuijota niin ei mitään ongelmaa. Älä siis ainakaan sitä tee, oli vieras tai tuttu kyseessä, AP :D

Musta ihan hiukkasen katsekontaktin merkitystä liioitellaan, ainakin itse siis törmännyt tuohon. Koulussa yksi opettaja melkein vaahto suusta valuen yhdellä tunnilla tuosta puhui, ja uskalsin jopa silloin sanoa itse kohteliaasti perään, että ei kannata ottaa asiasta ainakaan liikaa stressiä. Toiset ei vaan syystä tai toisesta pidä kauaa katsetta toisen silmissä, eikä sen välttely ole välttämättä mitenkään viesti siitä, ettei halua olla tekemisissä. Mua ainakin hieman jutellessa jopa häiritsee omaa keskittymistä puhumiseen se, että katson toista silmiin samalla, kun hän katsoo minua, joku alitajuinen juttu tosiaan epävarmuuteen liittyen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi