Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan ajatelleet niitä jotka auttavat eniten?

Vierailija
20.01.2023 |

Lääkärit, juristit yms. Heitä on helppo vihata. Tienaavat liikaa. Ovat ylimielisiä. Tekevät virheitä. Eivät ymmärrä sinua, koska miten sellainen kultalusikka suussa syntynyt voisi.

No. Tässä teille palanen totuutta:

He ovat käyneet läpi koulutuksen, joka voi tehdä monet hulluksi. Joka päivä he heräävät peloissaan, että tänään he tekevät sen virheen jonka vuoksi joku kuolee tai menettää lapsensa. He tekevät päätöksiä joita oikeastaan kenenkään ei pitäisi tehdä toisen puolesta ja illalla heidän on mentävä nukkumaan. He käsittelevät verta, suoli, paskaa ja yhteiskunnan pohjasakkaa ja harva asia heidän työssään on oikeasti positiivista. Palkaksi he saavat arvostelua ja haukkuja. Vaikka kaikki olisi mennyt oikein. Joskus toki kiitostakin, mutta harvemmin. He auttavat vaikka rikollista, koska siihen heidät on koulutettu ja sitä heiltä odotetaan.

Silti nämä ihmiset menevät joka päivä töihin.
Miksi?

En minä vain ymmärrä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykkäyksiä. Ei kommentteja. Mitä se kertoo teistä ihmiset?

Vierailija
2/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kuvaile osaavaa ammattilaista ylimieliseksi. Omanarvontunto on eri asia kuin ylimielisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pointti on että juristilla ja lääkärillä on vaikeaa :D

Vierailija
4/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan lääkäreitä enemmän kuin hoitajia, hoitaja ei tee diagnoosia eikä päätä hoidosta vaan toteuttaa lääkärin määräämän hoidon. Lääkäri on vastuussa ihmishengistä, ja saavat syytteet jos ei epämääräisistä oireista saa selvää mikä vaivaa. Ja kyllä itse haluan lääkärin joka osaa vaivani hoitaa ja tarvittaessa pelastaa henkeni, ennemmin kuin sellaisen joka "pitää kädestä".

Vierailija
5/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo siitä, että ehkä nyt ajatus oli omassa päässäsi ja yleisesti heitä kunnioitetaan kyllä todella paljon

Vierailija
6/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa.

Ammattikuntana arvostan. Yksilöä saatan vihata, jos hän on kussut asiansa. Kaikki tapaamani lääkärit ovat ansainneet asemansa silmissäni, mutta yksi juristi on sen sijaan pissinyt silmään, ja arvostus on sen mukaista...

Vierailija
7/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan lääkäreitä enemmän kuin hoitajia, hoitaja ei tee diagnoosia eikä päätä hoidosta vaan toteuttaa lääkärin määräämän hoidon. Lääkäri on vastuussa ihmishengistä, ja saavat syytteet jos ei epämääräisistä oireista saa selvää mikä vaivaa. Ja kyllä itse haluan lääkärin joka osaa vaivani hoitaa ja tarvittaessa pelastaa henkeni, ennemmin kuin sellaisen joka "pitää kädestä".

no itse syöpäsairaan äitini matkaa seuratessa kyllä todella paljon arvostin niitä hoitajia, jotka tekivät kaikkensa , jotta äitini viimeiset elinkuukaudet olisivat mahdollisimman hyviä. 

Ja miksi näitä pitäisi asettaa johonkin jonoon. 

Vierailija
8/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo siitä, että ehkä nyt ajatus oli omassa päässäsi ja yleisesti heitä kunnioitetaan kyllä todella paljon

Mitenkähän tuo tänä päivänä näkyy?

Vierailija
9/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kuvaile osaavaa ammattilaista ylimieliseksi. Omanarvontunto on eri asia kuin ylimielisyys.

Luetun ymmärtäminen 5/5.

Jessus

Vierailija
10/10 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa.

Ammattikuntana arvostan. Yksilöä saatan vihata, jos hän on kussut asiansa. Kaikki tapaamani lääkärit ovat ansainneet asemansa silmissäni, mutta yksi juristi on sen sijaan pissinyt silmään, ja arvostus on sen mukaista...

Kaikissa ammateissa on mädät omenansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi